2021-05-03, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nu har jag inte hunnit se programmet ännu men vad tråkigt med Jimmie Åkesson mot Sabuni i den absolut mest intressanta frågan. Där borde det ha varit mer motsatta ledare, Åkesson mot antingen Löfven eller Märta Stenevi.

Jättemärkligt att det inte blev så. Varför ville inte Svt sätta någon av dom ansvariga och som fortfarande är för den förda politiken mot någon som är kritisk?

Det känns inte det minsta logiskt att sätta Sabuni mot åkesson i migrationsfrågan, om man nu inte gör det av en anledning, exempelvis att man inte vill få S och MP att se dåliga ut.
När det bestämdes att Åkesson och Sabuni skulle debattera så hade inte gårdagens gemensamma utspel presenterats så nu bleb debatten rätt avslagen.
Som du säger hade det varit bättre med någon annan än Sabuni.
Citera
2021-05-03, 07:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nodman
Skämtare där vpk kämpar hårt för att förstöra för arbetare och har slickat s i röven de senaste 50 åren.
Sant. Där slår de faktiskt Jimpa som bara hunnit slicka röv i drygt 10 år.
Citera
2021-05-03, 07:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av mazedaze
När det bestämdes att Åkesson och Sabuni skulle debattera så hade inte gårdagens gemensamma utspel presenterats så nu bleb debatten rätt avslagen.
Som du säger hade det varit bättre med någon annan än Sabuni.
Att sätta en liberal mot en anti-liberal känns knappast som en konspiration.
Citera
2021-05-03, 07:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Enligt SVT-nyheterna gjorde Märta bra ifrån sig igår.... inte i mina ögon..

Jämför med hennes föregångare så blir du genast positivt överraskad.
Citera
2021-05-03, 07:44
Medlem
Annie Lööf är bortgjord och Stefan Löven är en förlorare.

Än en gång avslöjade Stefans ögon honom.
Han hatar verkligen Jimmie. Djup och innerligt.
De blickar Stefan ger Jimmie är skrämmande, och de ger tyngd åt hans ord när han antyder att alla män är potentiella våldsverkare.
Får frugan Ulla samma sorts blickar när hon trilskas?
Det är många debatter kvar innan valet så det kan nog finnas risk för att Stefan ger sig på Jimmie rent fysiskt om han inte lyckas lägga band på sitt hatiska raseri.

Det var tufft av Annie att dyka upp på debatten.
Hade jag varit hon, skulle jag ha gömt mig i en jordkula i resten av mitt liv, sedan det kom ut att ytterligare en center-pedofil har blivit haffad av polisen.
Vem fan vill vara ledare för en pedofil-ring?!
Det är det hon är!
Hon är gruppledare för ett gäng pedofiler.
Att 5 kvinnor mördades under 3 veckor är fruktansvärt, men att det funnits minst 6 pedofiler inom Centern är häpnadsväckande sensationellt sjukt!
Ändå är det tyst om det i media.
Inga krigsrubriker.
Inga extrainsatta debattprogram där barns utsatthet diskuteras.

Men då Annie, med vägledning av SVT, än en gång fick ett utbrott efter att Jimmie kritiserat invandringen och skrek att hon känner förakt för honom, så tror jag att en majoritet av svenskarna hickade till och tänkte samma sak.
-Men dra igen käften! Din rubbade subba!
Magar drog ihop sig och näsor rynkades av äckel när folk insåg att centerns partiledare kan gå till våldsam attack mot dem vars åsikter hon ogillar.
Och ändå så håller hon käft, och låtsas som om det regnar, när det kommer fram pedofiler ur Centerpartiet i samma takt som det trillar fram kluttar ur röven på ett får.

Det är kört för Annie, hon doftar pedofil, och det finns ingen normal människa som vill förknippas med den doften.
Citera
2021-05-03, 07:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av UlvarViking
Annie Lööf är bortgjord och Stefan Löven är en förlorare.

Än en gång avslöjade Stefans ögon honom.
Han hatar verkligen Jimmie. Djup och innerligt.
De blickar Stefan ger Jimmie är skrämmande, och de ger tyngd åt hans ord när han antyder att alla män är potentiella våldsverkare.
Får frugan Ulla samma sorts blickar när hon trilskas?
Det är många debatter kvar innan valet så det kan nog finnas risk för att Stefan ger sig på Jimmie rent fysiskt om han inte lyckas lägga band på sitt hatiska raseri.

Det var tufft av Annie att dyka upp på debatten.
Hade jag varit hon, skulle jag ha gömt mig i en jordkula i resten av mitt liv, sedan det kom ut att ytterligare en center-pedofil har blivit haffad av polisen.
Vem fan vill vara ledare för en pedofil-ring?!
Det är det hon är!
Hon är gruppledare för ett gäng pedofiler.
Att 5 kvinnor mördades under 3 veckor är fruktansvärt, men att det funnits minst 6 pedofiler inom Centern är häpnadsväckande sensationellt sjukt!
Ändå är det tyst om det i media.
Inga krigsrubriker.
Inga extrainsatta debattprogram där barns utsatthet diskuteras.

Men då Annie, med vägledning av SVT, än en gång fick ett utbrott efter att Jimmie kritiserat invandringen och skrek att hon känner förakt för honom, så tror jag att en majoritet av svenskarna hickade till och tänkte samma sak.
-Men dra igen käften! Din rubbade subba!
Magar drog ihop sig och näsor rynkades av äckel när folk insåg att centerns partiledare kan gå till våldsam attack mot dem vars åsikter hon ogillar.
Och ändå så håller hon käft, och låtsas som om det regnar, när det kommer fram pedofiler ur Centerpartiet i samma takt som det trillar fram kluttar ur röven på ett får.

Det är kört för Annie, hon doftar pedofil, och det finns ingen normal människa som vill förknippas med den doften.

Berätta, vad tycker du om Annie Lööf och Stefan Löfven?
Citera
2021-05-03, 07:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blah blah Blah
Enligt SVT-nyheterna gjorde Märta bra ifrån sig igår.... inte i mina ögon..
Du menar SVTnyheter där 40% är miljöpartister och 90% vänstersymoatisörer?
Citera
2021-05-03, 07:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bingbangbung
Jämför med hennes föregångare så blir du genast positivt överraskad.
Klart bättre men på tok för intellektuell för att bredda sig utanför intelligentian.
Citera
2021-05-03, 07:51
Medlem
Dags att lägga ned den här formen av debatter. 2 timmars kärringtjatter är svårt att orka med.
Citera
2021-05-03, 07:55
Moderator
Siegfrids avatar
Var det någon som ens försökte dra nazistkortet mot Åkesson?
Citera
2021-05-03, 08:02
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urtimating
Invandringen sjunker inte, den ligger fortfarande på extrema nivåer.
Varje siffra över ett är på tok för högt för er.

Det allra mest fantastiska med er radikala Jimmie fans, det är ju hur oblyga ni är. Absolut ingen falang, inom något parti, har en lika kompromisslös hållning, och man har svårt att tro att M med vänner, kommer kunna separera sig själva från höger-högerextremismen.
Citera
2021-05-03, 08:03
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Var det någon som ens försökte dra nazistkortet mot Åkesson?
Annie Lööf i vanlig men jag tror nog att det misstände (video):

Lööf till angrepp mot Åkesson-uttalande: ”Jag känner sådant förakt”
Partiledarna diskuterade mäns våld mot kvinnor utifrån den senaste tidens uppmärksammade kvinnomord. Debatten inleddes med en diskussion om förslag på straffskärpningar, men när Jimmie Åkesson fick en fråga om destruktiva mansnormer framhöll han att det finns en koppling mellan våld mot kvinnor och invandring.

Vi har importerat värderingar som vi hade mer eller mindre utrotat innan, sade SD-ledaren.

Jag känner sådant förakt när jag hör ditt resonemang. I decennier har kvinnor blivit misshandlade, torterade och dödade i sina hem, sade Annie Lööf.

– Låt inte den här debatten handla om invandring, du är helt förblindad av detta.
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/het-ordvaxling-mellan-loof-och-akesson-om-vald-mot-kvinnor

Den örfilen hamnade nog lite på sidan faktiskt. Jag tror att många innerst inne håller med Jimmie Åkesson här även om vi naturligtvis har haft problem med kvinnovåld i det svenska samhället sedan tidigare. Man förstår vad Åkesson vill ha sagt och Annie Lööf klarar inte riktigt av att misstolka budskapet på samma sätt som hon har gjort vid tidigare tillfällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in