2021-05-02, 16:19
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Det är inte svårt att förstå. Jag skrev i mitt första svar till dig att slavmentaliteten är stark hos vissa, jag vidhåller att du är en digital onkel tom och ditt kränkta bölande rör mig inte i ryggen.

Sluta citera mig om du är så grundläggande korkad att du inte förstår min poäng gällande censur fast jag målar med världens bredaste roller för att vara riktigt övertydlig. Det enda du gör i inlägg efter inlägg är att visa hur butthurt du blir av vårt meningsutbyte. Det står dig dock fritt att inte tilltala mig om du inte pallar trycket, din fjant. Än så länge är jag inte tvungen att stryka dig medhårs så du får gilla läget.

Jag önskar naturligtvis att vi kunde diskutera denna fråga med lägre tonläge men jag blir så jävla irriterad över din stil att jag inte orkar tramsa med dig. Ditt kommande ”Du då? Du då?” är imponerar inte, om det är allt du tänker delge mig är jag inte intresserad.
Hahahaha! Det är så fantastiskt korkat att du i ena paragrafen säger "Det enda du gör i inlägg efter inlägg är att visa hur butthurt du blir av vårt meningsutbyte. " och i nästa paragraf säger "jag blir så jävla irriterad över din stil att jag inte orkar tramsa med dig."

Men dåså, tills du orkar att komma med ett enda argument för ditt svärande skitsnack, så kan vi ignorera vad du säger då. Vilken jävla hycklande idiot du är.
Citera
2021-05-02, 16:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Hahahaha! Det är så fantastiskt korkat att du i ena paragrafen säger "Det enda du gör i inlägg efter inlägg är att visa hur butthurt du blir av vårt meningsutbyte. " och i nästa paragraf säger "jag blir så jävla irriterad över din stil att jag inte orkar tramsa med dig."

Men dåså, tills du orkar att komma med ett enda argument för ditt svärande skitsnack, så kan vi ignorera vad du säger då. Vilken jävla hycklande idiot du är.
Och så skulle det bevisas... Vi är färdiga här, kliv ner från pallen och be mamma göra ett glas O’boy.
Citera
2021-05-02, 16:49
Medlem
rokossovskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
nakencensureras

Det är ju bara sluta med porr så är dispyten löst.
Citera
2021-05-02, 17:16
Medlem
Är mot alla former av censur.
Men kan ändå inte låta bli att tänka på karma när just Aftonbladet drabbas av detta
Citera
2021-05-02, 17:40
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Så vi applicerar Amerikanska tillägg nu och vad som kanske kommer ske i högerstyrda Texas, inte Svensk yttrandefrihet? Skall vi kanske gå på Pakistansk motsvarighet? Eller är Amerikansk lag numera global?

Det måste vara svårt för dig att förstå att jag accepterar att jag klivit över gränserna för vad dessa plattformar anser vara ok även om jag inte håller med om vart de sätter sina gränser. Det kallas att inte vara en hycklare. Och om du kikar på dina egna inlägg här så är det inte mycket mer än högtravande försök till härskartekniker och barnsliga förolämpningar baserade på din egen vridna fantasi.

"De har mycket mer pengar än oss! Det är fan skitsvårt att konkurrera med de!" Oh fan? Kanske skulle jobbat lite på det då? Åter igen är vi så vitt skilda att jag inte förstår din poäng ens.

Gör dig inte dummare än vad du är. Det konstitutionella skyddet för yttrandefrihet i USA är det starkaste i världen. Därför är det relevant. Skäms du inte lite över att du låter exakt som marxisterna i USA? Ja...eller för den delen marxister i alla tider. För de avskyr ju yttrandefrihet och älskar censur.
Citera
2021-05-02, 17:42
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KenanBarberaren
Och så skulle det bevisas... Vi är färdiga här, kliv ner från pallen och be mamma göra ett glas O’boy.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Gör dig inte dummare än vad du är. Det konstitutionella skyddet för yttrandefrihet i USA är det starkaste i världen. Därför är det relevant. Skäms du inte lite över att du låter exakt som marxisterna i USA? Ja...eller för den delen marxister i alla tider. För de avskyr ju yttrandefrihet och älskar censur.
Fy fan vad tråkiga ni som köpt in på "republikansk/liberal" retorik och enbart ser världen där efter är.
Och om vi går efter Amerikansk lagstiftning då, då är det fortfarande konstigt att de inte är dömda för att ha begått brott mot konstitutionen, om den skulle tolkats som du gör menar jag?
Citera
2021-05-02, 17:55
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Fy fan vad tråkiga ni som köpt in på "republikansk/liberal" retorik och enbart ser världen där efter är.
Och om vi går efter Amerikansk lagstiftning då, då är det fortfarande konstigt att de inte är dömda för att ha begått brott mot konstitutionen, om den skulle tolkats som du gör menar jag?

Eftersom det är yttrandefrihet vi diskuterar så är det väl inte ett dugg konstigt att utgå från det land som har det starkaste skyddet för yttrandefrihet. Men du kanske föredrar Nordkorea? Konstitutionen är just nu under allvarlig attack i USA. Av de neomarxister vars åsikter du till fullo tycks dela. Och nej, att bryta mot konstitutionen behöver inte leda till åtal.
Citera
2021-05-02, 18:34
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Eftersom det är yttrandefrihet vi diskuterar så är det väl inte ett dugg konstigt att utgå från det land som har det starkaste skyddet för yttrandefrihet. Men du kanske föredrar Nordkorea? Konstitutionen är just nu under allvarlig attack i USA. Av de neomarxister vars åsikter du till fullo tycks dela. Och nej, att bryta mot konstitutionen behöver inte leda till åtal.
Och jag sa, om vi utgår från Amerikansk lagstiftning, så är de ju inte dömda för att begå nåt brott mot yttrandefriheten där heller? Så de begår brott mot konstitutionen, men de gör det utan att det leder till åtal?
Och sluta kleta på mig massa meme-ord och måla ut mig som om jag vore delaktig i Amerikansk politik. Jag vill se företags frihet som den är idag orörd, vill ett företag utmåla sig som vänster och bannlysa alla de tycker är höger så varsågod.
Citera
2021-05-02, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Ingen från etablisemanget har brytt sig när meningsmotståndare har censurerats utan då har man snarare bara hejat på.

Det är nog därför folk är glada nu eftersom att det krävs att etablisemanget själva ska drabbas innan det kan ske en förändring.

Det plus en stor dos ironi, är det verkligen så svårt att förstå?

Det handlar inte om att någon vill se Aftonbladet censureras utan man vill se lika villkor för alla helt enkelt.
Och just det är problemet, att man bara tar det här på allvar när det drabbar ens egna men aldrig när det drabbar någon annan. Jag kan tala om att jag varken gillar Anders Lindergs, Exakt24s eller SwebbTVs åsikter men jag lägger mig hellre ner och dör än att de ska fråntas rätten till masskommunikation. För i slutändan är det jävligt farligt om alla människor är beroende av ett specifikt medium för masskommunikation som är privatägt och som inte har några som helst krav på sig att inte godtyckligt kunna banna personer och således göra det omöjligt för dem att föra ut sitt budskap. Det vi ser just nu är en livsfarlig utveckling som måste stoppas, för om den inte gör det kommer vi hamna i ett läge där privata vinstintressen styr över yttrandefriheten på nätet! Funderar på att starta en tråd om varför det är livsfarligt att privata aktörer ska diktera villkoren för yttrandefriheten men jag vete fan om jag orkar just nu men kanske i framtiden.
Citera
2021-05-02, 21:42
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Och jag sa, om vi utgår från Amerikansk lagstiftning, så är de ju inte dömda för att begå nåt brott mot yttrandefriheten där heller? Så de begår brott mot konstitutionen, men de gör det utan att det leder till åtal?
Och sluta kleta på mig massa meme-ord och måla ut mig som om jag vore delaktig i Amerikansk politik. Jag vill se företags frihet som den är idag orörd, vill ett företag utmåla sig som vänster och bannlysa alla de tycker är höger så varsågod.

Nu försöker du bara pladdra om något oväsentligt för att avleda uppmärksamheten. Vad det kokar ned till i USA är att högern där inte vill att yttrandefriheten dikteras av big tech utan de har att följa det första tillägget. Det har ingen betydelse att de är privata företag och det finns faktiskt prejudicerande domar från HD på området.
Citera
2021-05-03, 00:18
Medlem
Firewaias avatar
Citat:
Nu försöker du bara pladdra om något oväsentligt för att avleda uppmärksamheten. Vad det kokar ned till i USA är att högern där inte vill att yttrandefriheten dikteras av big tech utan de har att följa det första tillägget. Det har ingen betydelse att de är privata företag och det finns faktiskt prejudicerande domar från HD på området.
Nej vad det kokar ner till är att de följer de lagar i de länder de opererar, det är allt. MIN åsikt är detsamma som den Svenska, och det är att så länge det inte är mot diskrimineringslagen eller liknande så är det fritt fram att ha vem man vill på sin plattform.
Citera
2021-05-03, 06:56
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Nej vad det kokar ner till är att de följer de lagar i de länder de opererar, det är allt. MIN åsikt är detsamma som den Svenska, och det är att så länge det inte är mot diskrimineringslagen eller liknande så är det fritt fram att ha vem man vill på sin plattform.

Du går bara runt i samma cirklar. Återigen. Det är yttrandefrihet vi diskuterar och då blir landet med mest vidsträckt sådan mest relevant. Alltså USA. Att big tech anpassar sig till lagstiftning i exempelvis Kina är inte relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in