2021-05-03, 00:01
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
När ska det gå upp för gemene man att Lööf är det största hotet mot Sverige.......

Det finns skälig misstanke om psykopati.

Så ogenerat, så elegant..,
Citera
2021-05-03, 00:03
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunt-fornuft
När ska det gå upp för gemene man att Lööf är det största hotet mot Sverige.......

Att så många är beredda att rösta på ett pedofilparti är för mig fullständigt ofattbart.

Det är ju helt uppenbart att Sveriges pedofiler dras till detta parti av någon anledning.......
Citera
2021-05-03, 00:04
Medlem
Sam.Boyds avatar
Överlag så är det infantil pajkastning. Hela formatet är ju helt ur tiden.
Citera
2021-05-03, 00:05
Moderator
Meijis avatar
Varför säger SVT "högeroppositionen" och inte bara "oppositionen"?

Om SVT anser att oppositionen ska benämnas "högeroppositionen" så bör SVT i konsekvensens namn även säga "vänsterregeringen".
Citera
2021-05-03, 00:06
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Att så många är beredda att rösta på ett pedofilparti är för mig fullständigt ofattbart.

Det är ju helt uppenbart att Sveriges pedofiler dras till detta parti av någon anledning.......

Set på reprisen. Men frågan har inte kommit upp?

Så konstigt att Svt missat det...
Citera
2021-05-03, 00:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bajjamannen87
Helt enig. Hur många myndigheter har vi i Sverige förresten? Rätt många.

Fanns en rolig teckning i dåvarande SIF-tidningen i mitten av 00-talet där det stod en ensam stackars arbetere (48 åriga Leffe) och grävde en stor j-a grop på nått High-Tech bygge i nån av våra större städer, med nån typ av grävare.

Ovanför gropen så stod två dussin HR-människor + mellanchefer, och högsta hönset så nånting i stilen med;

"Leffe du måste tyvärr sluta nu hos oss."

Nu 16 år senare är det nog tre resor värre.
Senast redigerad av RandomSvenskDude 2021-05-03 kl. 00:16.
Citera
2021-05-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Varför säger SVT "högeroppositionen" och inte bara "oppositionen"?

Om SVT anser att oppositionen ska benämnas "högeroppositionen" så bör SVT i konsekvensens namn även säga "vänsterregeringen".
De kommer undan med det för V är tekniskt sett i opposition. Så det finns en höger- och vänsteropposition. Men det är klart att de försöker skrämma med det gamla högerspöket med den terminologin, är ju helt uppenbart.
Citera
2021-05-03, 00:10
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Var kan man se kvällens partiledardebatt? Svt meddelar att programrättigheterna har gått ut.
Citera
2021-05-03, 00:11
Medlem
Statsminister Löfvén gör sitt bästa för att verka statsmannamässig men verkar mest arg o trött mest trött o seg. Det borde gå att stänga av mikrofonerna på de som inte har ordet.
Citera
2021-05-03, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Jag är inte liten och vill du prata siffror så säger de klart och tydligt att invandringen stadigt minskar (framför allt asylinvandringen), oavsett vad du tycker. Så återigen så har SL helt rätt i sina uttalanden.

Vi kan diskutera siffror om du vill. Jag har jobbat ca 33 år inom flyktingcirkusen så jag vet nog hur det ser ut.
Citera
2021-05-03, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Var kan man se kvällens partiledardebatt? Svt meddelar att programrättigheterna har gått ut.

https://www.svtplay.se/video/31035794/agenda/partiledardebatten-med-for-och-eftersnack

Citat:
Ursprungligen postat av Barracuda70
Vi kan diskutera siffror om du vill. Jag har jobbat ca 33 år inom flyktingcirkusen så jag vet nog hur det ser ut.

Då borde du kunna läsa statistiken från Migverket klart och tydligt.
Citera
2021-05-03, 00:14
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodlarn
Det ska bli intressant att följa det politiska läget nu när vi inte längre har ett mittenblock. C är i praktiken parti i vänsterblocket nu, för att återvända till forna allianser ser numera omöjligt ut.

Ja och Annie gjorde ju allt för att göra sig osams med Sabuni också, hon blir svår att ta tillbaka till sina gamla allianspartier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in