2021-05-02, 22:54
Medlem
ULF KRISTERSSON KVÄLLENS VINNARE

I Kantar Sifos undersökning om hur partiledarna skötte sig vann Ulf Kristersson. Här är medelvärdet på en skala från 1-5:

Ulf Kristersson: 3,52

Ebba Busch 3,12

Jimmie Åkesson 3,07

Nooshi Dadgostar 3,05

Annie Lööf 2,97

Nyamko Sabuni 2,96

Stefan Löfven 2,83

Märta Stenevi 2,71
Citera
2021-05-02, 22:56
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Är jag vänster för att jag ställer en adekvat fråga? Jag har vidare inte frågat efter precisa siffror utan undrar bara om man hade en aning om vad en ev ökning handlade om. Bättre kan du.

Det är bara vänstern som anser att det är "adekvat" att förutsätta omnisciens.
Citera
2021-05-02, 22:57
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moppsen

I Kantar Sifos undersökning om hur partiledarna skötte sig vann Ulf Kristersson. Här är medelvärdet på en skala från 1-5:

Ebba Busch 3,12

Jimmie Åkesson 3,07

Nooshi Dadgostar 3,05

Annie Lööf 2,97

Nyamko Sabuni 2,96

Stefan Löfven 2,83

Märta Stenevi 2,71

Det här verkar rimligare än Demoskops undersökning.
Citera
2021-05-02, 22:57
Bannlyst
Citat:

Ebba Busch 3,12

Jimmie Åkesson 3,07

Nooshi Dadgostar 3,05

Annie Lööf 2,97

Nyamko Sabuni 2,96

Stefan Löfven 2,83

Märta Stenevi 2,71

Hehe.....Fyllbulten näst sist. Landslide för den lilla joggfikusen.
Citera
2021-05-02, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
OK, ja just det. Och alla dessa aliens!

(Detta inlägg kan innehålla inslag av ironi.)
Vad tror du själv då?
Vad tror du själv är Annies anledning till att till varje pris vilja locka hit allsköns våldsmän och terrorister är?
Varför är det så viktigt att öka på befolkningen i detta kalla nordliga land som kräver så mycket energi att leva i att vi har bland de största ekologiska fotavtrycken.
Borde det inte vara bättre att man satsade på att folk inte ska komma hit?
Vore det inte bättre att satsa på solkraft i Saharaöknen?
Vår natur, våra skogar behövs vara orörda eftersom de gynnar den ekologiska mångfalden och orörd skog tar hand om koldioxidutsläppen och renar vår luft.
Helt vansinnigt att skövla och förstöra så hänsynslöst som man nu gör.
Citera
2021-05-02, 22:58
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:

Ebba Busch 3,12

Jimmie Åkesson 3,07

Nooshi Dadgostar 3,05

Annie Lööf 2,97

Nyamko Sabuni 2,96

Stefan Löfven 2,83

Märta Stenevi 2,71

Det där var närmare sanningen än Demoskräps mätning.
Citera
2021-05-02, 22:59
Medlem
DikTs avatar
Nu såg jag inte hela debatten, men jag reagerade på att programledarna flera gånger började debattera mot Ebba...!?
Kanske var samma sak mot andra som jag missade?
Citera
2021-05-02, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Demoskop är gamla Demoskop+Inizio. De kom på delad förstaplats när det gällde att pricka valresultatet 2018. Räkna inte bort dem så lättvindigt.
Håller med men samtidigt är det alltid lättare för representanterna på den ”goda” sidan att framstå som sympatiska. I en perfekt värld så vore det givetvis självklart att låta barn återförenas med sina föräldrar på flykt. Men nu är världen inte perfekt, fast tittarna är inte insatta i all fakta, många går på ren känsla—det de vill tro på. Klart Sjöstedt låg på topp när det begav sig, mer av allt till alla är förstås roligare att höra än krav och villkor från högerpartierna. Men när det kommer till kritan, på valdagen, spelar dessa popularitetssiffror mindre roll. Sopan Löfven med ständiga bottensiffror är fortfarande statsminister, populäre Sjöstedt genomförde noll och inget av mening i riksdagen.

Det intressanta är opinionsmätningarna (partisympatier) i månaderna som kommer. Jag tror personligen vi kommer se en trend där MP och L tar sig över strecket, KD faller närmare strecket och ett V på nedgång. Tyvärr är C världens rikaste parti och driver ständiga reklamkampanjer och opinionsforskning som gör att de ligger stabilt. UK vs JÅ är lite spännande. Ogillar båda men tror det är bra när det är ett öppet fält inför sluttampen.
Citera
2021-05-02, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Det är bara vänstern som anser att det är "adekvat" att förutsätta omnisciens.

Gäsp. Du låter som en trasig högerskiva. Tycker helt klart att om man går ut med att det blir en ökning med det aktuella förslag regeringen har lagt fram så bör man ha någorlunda koll på vad denna ökning innebär. Det är "DU MÅSTE VARA VÄNSTER"-snacket är grymt uttjatat. Kom med något bättre.
Citera
2021-05-02, 23:00
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Ikväll kom han på delad sistaplats med Sabuni enligt samma panel. Det är inget bra betyg, och jag har en idé om varför - att dra invandringskortet fungerar ofta, men i våld mot kvinnor-debatten flög det inte.
Åkesson har tyvärr tappat fotfästet i det globala politiska klimatet. Det är just i timing och fingertoppskänsla det brister för honom. Han har helt korrekta analyser, men hittar tyvärr helt fel ingångar för att ta upp dem.

Att använda sig av hårda ordalag som ”importerade medeltida värderingar” när det handlar om mäns våld mot kvinnor är självmål. Det cementerar bara uppfattningen om att SD är ett förklätt enfrågeparti. Jämställdhet är ett av de mest glödheta ämnena globalt sett, och den långa historien av mäns beteende mot kvinnor är universell. Hederskultur är de facto en relevant aspekt, men att använda den som slagträ med så pass hårda ordalag visar att Åkesson inte alls bottnar i ämnet. Det kräver en mer graciös och förstående ton med grund i kvinnornas perspektiv.

Förr var han mycket bättre på att avväga när ett visst retoriskt slagträ var passande att använda. Då var han den i särklass bästa debattören bland partiledarna, men så är det inte längre. SD behöver en partiledare som är uppdaterad inom den nutida globala debatten och samtidigt kan vara betydligt skarpare där det verkligen behövs. Mitt förslag är Tobias Andersson. Andersson vs resten, kan knappt tänka mig större utklassning i svensk kontext.
Senast redigerad av BaronVonHelsing 2021-05-02 kl. 23:02.
Citera
2021-05-02, 23:01
Medlem
GeleZachas avatar
Shit vad alla var dåliga. Annie Lööf fjantade sig, Dadgostar slingrade undan alla frågor, Nyamko verkade inte veta själv var hon stod i frågorna egentligen, Åkesson drog upp samma argument som alltid osv... Hur kan någon rösta på något av partierna som deltog i debatten idag egentligen?
Citera
2021-05-02, 23:02
Medlem
GoranPongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Hahaha, hon såg ju ut och lät som en skräcktant! Stel och malande röst, mycket obehagligt ansikte och creepy ögon.

(FB) Partiledardebatt i Svt Agenda söndag 2021-05-02
Stenevi ser ut som en häxa
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in