2021-05-02, 22:48
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det slår mig att fyra av fem frågeställningar som programledarna tar upp utgår från det rödgröna perspektivet. Typ att "ska inte en flykting från Irak kunna ta hit sina barn och sin hustru. Vad säger du Ebba Busch". Det har varit mycket sådant. Partiskhet kallas det.

Citat:
Ursprungligen postat av Zlatan.
Jag la märke till exakt samma sak. Pinsamt. Varför frågade programledarna inte vänsterflanken om en åldersfuskande 43-årig afghan verkligen ska få stanna utan asylskäl?
Samma här! Det har väl alltid varit praxis i debatter och liknande som SVT levererar. Dom försöker inte ens dölja det och ju närmare val man kommer desto mer uppenbart blir det. Kallas ju inte för regimens propagandakanal för intet.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Demoskop är gamla Demoskop+Inizio. De kom på delad förstaplats när det gällde att pricka valresultatet 2018. Räkna inte bort dem så lättvindigt.

Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Så du anser att t.ex Demoskops/SIFO/Novus m.m. opinionsundersökningar inte är seriösa?

Ni kanske har missat att detta var en snabbundersökning?

Det är någonting helt annat.
Citera
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Edit: Och vänsterkvinnan... hon ser ju vän och go ut, men vad säger hon egentligen?

Nooshi Dadgostar sa bla att hennes mamma hade alldeles för mycket att göra på jobbet inom sjukvården.Mer och mer för varje år,och detta var alldeles åt skogen.Högre löner och mer folk var receptet för att kunna komma hem utvilad ifrån jobbet.Hm,idéerna låter som taget ifrån en sovjetisk bilfabrik.
Citera
Bannlyst
Jag gillar Noshi som person, men hon verkar faktiskt lite okunnig och saker som inte ligger henne närmast emot hjärtat, kritik emot hedersvåld, heder till henne i den frågan. Hon ligger verkligen inte på min svarta lista över landsförrädare.

Annars tycker jag att det var en bra debatt, det tassas ju på tår som vanligt. Men en ny övergripande överenskommelse i invandringspolitik låter ju iaf lovande. Det känns som ett steg i rätt riktning iaf. Vi får se hur det blir.
Citera
2021-05-02, 22:50
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pusher.
Hur stor är denna ökning? Procentuellt dvs.

Du måste vara vänster. För alla andra är det uppenbart, att Migrationsverket självfallet inte kan precisera med hur många procent regeringsförslaget kommer att öka invandringen till Sverige.
Citera
2021-05-02, 22:51
Medlem
bl1nks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Talespin
Ni kanske har missat att detta var en snabbundersökning?

Det är någonting helt annat.

Men du anser att aftonbladets egna snabbundersökningar "Vem var bäst" är mer pricksäkra?
Citera
2021-05-02, 22:51
Bannlyst
Systemhotande att Lindberg och co får gå in och styra upp aftermathen av en debatt genom att ge egna godtyckliga betyg pga av en fakepoll.

Var ju precis så här MSM i staterna gjorde mot Trump. Å dom lyckades skrämma över dom vita kvinnorna i roststaterna till Biden.

Aftonbladet kommer vara värre än MSNBC och CNN ju närmare valet vi kommer. Tror dom kan avgöra det.
Citera
2021-05-02, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men det var då det. Det viktiga inom politik är hur och vart man styr samhälls-skutan in i framtiden. Det bör (enligt mig) avgöra hur du röstar.
jo, om jag lagt rösten på partiet, men om jag därtill lägger till ett kryss på en kandidat så är jag med och styr hur jag vill att partiet ska gå. Möjligheten med personval är det bästa som hänt, tyvärr är det alldeles för få som utnyttjar den och bara röstar på partiet. Då kommer annat skit
som politiskt spel och intriger, vilket i längden urholkar partiet.
Citera
2021-05-02, 22:53
Medlem
Jimmy åkesson van debatten med hela 75%

Bland kvinnorna gick sabuni vinnande med en 77% häck

Snyggaste läppar gick till Ebba med hela 85%

Snyggaste gaymun gick igen till löfven 100%

Dagens rynkigaste gick till pedofilpartiets ledare lööf 98%
Citera
2021-05-02, 22:54
Medlem
ragnarokkrs avatar
Riktigt hetsig debatt. Samma gamla floskler flyger fram och tillbaka. Inget nytt men högre tonläge.

Ebba är aggressiv, är lite kär i henne tror jag.

Citat:
Gör din plikt, kräv din rätt.

Inget jag associerar med sossarna de senaste fyrtio åren.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Du måste vara vänster. För alla andra är det uppenbart, att Migrationsverket självfallet inte kan precisera med hur många procent regeringsförslaget kommer att öka invandringen till Sverige.

Är jag vänster för att jag ställer en adekvat fråga? Jag har vidare inte frågat efter precisa siffror utan undrar bara om man hade en aning om vad en ev ökning handlade om. Bättre kan du.
Citera
Medlem
Talespins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Men du anser att aftonbladets egna snabbundersökningar "Vem var bäst" är mer pricksäkra?

Självklart. Varför skulle de inte vara det? Då får ju alla som vill chansen att rösta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in