2021-05-02, 21:38
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Skjuter till resurserna nej Steffe du skjuter dig själv i foten din jävla pajas avgå genast!
Citera
2021-05-02, 21:38
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Tror aldrig jag sett en blekare Åkesson i en debatt..

ja vafan jävla blekfis fick han ingen avsugning av frugan imorse... sen får han väldigt lite prattid också... medvetet ? värdelöst
Citera
2021-05-02, 21:39
Medlem
Lagerkommandants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dembotronen-2.0
Och nu tar Ebba fram gråtkortet - avgå...
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Trött jag är på gråtande kvinnor. Nu darrar Busch på rösten - bara sluta!

Mig lurade hon nästan men hon glömde bort sig sista meningen när hon sa något i stil med "Vi har lösningarna - vad har ni?"
Där pratade hon helt normalt och avslöjade sitt tidigare skådespel.
Citera
Medlem
coreyhartfanclubs avatar
Alla kvinnorna låtsas grina. Det är inte värdigt. Jag vill inte ha några grinollar i maktposition.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Sjuksköterskor vill ha mer betalt men mindre arbete. Anställ istället fler män som sjuksköterskor och ge dem lön efter prestation. Detsamma får då gälla kvinnorna, jobbar de mer så får de högre lön. Det handlar inte bara om timmarna utan även vad de gör under ett arbetspass.

Men tittar man på arbetstiden så behöver kvinnor öka sin med 50 % för att arbeta lika mycket som män gör. De skriker om mer pengar, ja arbeta mer så blir det mer i lön!

Vänsterpartister vill ju ha högsta möjliga lön till minsta möjliga arbetsinsats.
Citera
2021-05-02, 21:40
Medlem
arcsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
SVT kommenterar...

De skiter totalt i kompetensen bara det blir en kvinna.
På den nivån ligger de i det matriarkaliska public service.

Finns ingen kvinna bland partiledarna som ens är i närheten av att vara duglig som statsminister.
Helt skiter de inte i det. När Macron stod mot Le Pen i franska presidentvalet, var plötsligt inte en kvinnlig president särskilt viktigt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyberIngmar
Lööf vet att Åkesson har rätt. 1 fall av medias uppmärksammade kvinnomord utfördes av en svensk.

Blir segt när båda tror dom har rätt på det dom säger vilket dom har men båda tror lika mycket på sin grej. Dock höll ju Åkesson med att det ändå finns de problem vi alltid haft i SVerige.

Kan man likna det vid en semla? Semmeleffekten. Vi har en brödbit i botten som är svensk kriminalitet, vi får en utländsk kriminalitet som dubblerar den svenska kriminaliteten själva grädden, vi får en del ny hederskultur vilket är mandelmassan, vi får radikala islamister som mördar folk vilket är själva locket på semlan med florsocker. Det är mandelmassan som oroar mig. Politiker vill inte prata om mandelmassan. Man jämförde med europa i debatten, svenska politiker klappar sig på bröstet och säger att dom är bäst, fakta kommer upp att de är långt före sverige, sverige halkar efter, svenska politiker klappar sig på bröstet och säger vi är bäst i pisa mätningar, vi ska bli bäst på miljö.

Det innebär ju inte att mjölken runtomkring som är vanliga muslimer och svenskar som kan samsas och leva i samma samhälle utan våld inte är problemet inte är problemet, politiker måste kunna lyfta problemet.

Utan det är effekten på uppbyggnaden av semlan som oroar, själva toppen är verkligen något som har ökat, mord på svenskar till att börja med, kjell, ikea morden, drottninggatan, mord på diverse tjejer och kvinnor , det innebär ju inte att man utesluter svenska brott heller. Men det märks att ingen i partierna vill prata om det här. Medan resten av europa har det som högprioriterat för att det just är väldigt farligt.
Citera
Medlem
Jag var inne på Aftonhoran och Lena Melins bedömning stämmer inte alls med exprätterna här. Hon säger tre debattörer sticker ut.

1) Jimmie Åkesson är alltid bra!

2) Märta Stenevi går bra

3) Stefan Löfvén är blek.

Så horan ger nästan alltid Jimmie bra betyg. Jag tycker också han sköter det OK. Enligt min uppfattning är Annie rödtott sämst ikväll. Hon mår inte bra.
Citera
Medlem
Pillenfilles avatar
Skön zinger Jimmie fick in angående regionerna.
Citera
Bannlyst
dåligt att uffe inte kan svara på frågan om han vill ta bort regionerna eller inte.
Citera
2021-05-02, 21:41
Medlem
Rollinghands avatar
Tufft av Kristersson att skylla allt på Axel Oxenstierna.
Citera
2021-05-02, 21:42
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loal
dåligt att uffe inte kan svara på frågan om han vill ta bort regionerna eller inte.
”Det är inte antingen eller”. Jo, Uffe, det är det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in