2021-05-02, 21:29
Medlem
CyberIngmars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omni
Lööfs attack mot Åkesson: ”Känner ett sånt förakt”
Frågan om mäns våld mot kvinnor väckte starka känslor i kvällens partiledardebatt i SVT. Särskilt Centerpartiets ledare Annie Lööf ilsknade till mot Jimmie Åkessons (SD) resonemang att Sverige ”importerat” vissa värderingar med en hög invandring under lång tid.

– Jag känner ett sånt förakt när jag hör ditt resonemang, säger hon.

– Låt inte den här debatten handla om invandring Jimmie Åkesson, du är förblindad av detta.

SD-ledaren upprepade att det inte går att debattera ämnet utan att prata om överrepresentation bland invandrare. M:s Ulf Kristersson säger att det är ”förfärligt” att det har behövts flera mord i närtid för att frågan om hårdare straff ska väckas.

Lööf vet att Åkesson har rätt. 1 fall av medias uppmärksammade kvinnomord utfördes av en svensk.
Citera
2021-05-02, 21:30
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Om Nooshi vill ge mer till vården, så kan hon väl sluta släppa in folk som kostar pengar och sänka bidragen.
Citera
Medlem
n0stalgis avatar
Ebba var snygg idag, ståtlig i sin stass.
Respekt att inte ge sig in i skrikandet när vänstern började pratade genus och att allt var männens fel.
Hon växte idag. Men ingen var direkt bra, känns som att Annie Lööf är mest rutinerad i debatten, i övrigt känns de nya ganska färska.
Citera
Medlem
Pasanedas avatar
Ulf Kristersson växer mer och mer i mina ögon.
Citera
Bannlyst
Alla partier förutom SD har noll förtroende i dessa frågor.
Prata om att vårdpersonalen är utmattad, och så gör dom allt för att öka Sveriges befolkning, på vilket sätt underlättar det för personalen?
Hyckleriet är totalt 🤮🤮🤮🤮🤮
Citera
2021-05-02, 21:31
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Som vanligt blir Åkesson allt svagare ju längre tid som går. Såväl nu som vad gäller kärnkraft är han lite osammanhängande.

Jag tycker att han håller en jämn nivå. Han är onekligen som bäst när det gäller kriminalitet och invandring.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Nej det går minst lika bra med folkminskning kombinerat med bil- o körkortsförbud för invandrare i tre
generationer + förbud mot bilturism - konstigt att detta sista argument aldrig har framförts

Nä det är inte alls konstigt.

Men lite kul va det.. lite
Citera
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teellur
Inte ens Japan där tågen går i tid kunde hantera kärnkraften säkert. Vansinne att tro att vi ska kunna klara det i Sverige.

Fukushima var byggda med 60-talsteknik. Den nya kärnkrafttekniken innebär avsevärt lägre risk för en smälta. Moderna reaktorer har också system som kan hantera smältor utan några farliga utsläpp. De svenska verken har redan filter installerade som kan hantera det.

Men, även om vi räknar på att ha en sådan olycka som ett Fukushima var 30:e år i världen så skulle det ändå inte vara ett så stort problem som många tror. Ingen dog av Fukushima-olyckorna.
Citera
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det sliter på han kanske att vara statsminister, han blir nog pensionär efter nästa valet.

tror inte det..har han väl fått smaka på makten så vill han aldrig låta den sippra ur händerna..
det enda som kan rädda oss från detta skräcksenarie är ett maktskifte, så vakna svenska folk!

https://www.expressen.se/nyheter/lofven-vill-vara--statsminister-2026/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pasaneda
...växer han är ju en hobbit välkommen tillbaka Sarkozy -korta män ska inte bli ledare
Citera
2021-05-02, 21:32
Medlem
DekadentThaitorsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKristersson
Ulf går verkligen från klarhet till klarhet. Han är enormt säker, erfaren.

Märta, Nooshi och Nyamko gör också ett bra jobb.

Samtidigt verkar Jimmie Åkesson ha grava problem. Muntorrhet, svårt att prata, han stakar sig som en liten skolpojke. Han är verkligen inte någon stark debattör. Förr kändes det som han var rapp i käften, men det är han inte längre. Kommer Åkesson ens överleva mandatperioden ut?

Jimmie brukar vara bättre i debatter med enskilda personer. Jag har lite svårt att förstå varför han ofta är så instabil i partiledardebatter. Sabuni har skärpt till sig, förmodligen för att hon kan företräda politik hon står för numera.
Citera
2021-05-02, 21:32
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pasaneda

Uffe är en mes. Han stod tyst som en mus när fittstimmet attackerade Åkesson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in