2021-05-02, 20:16
Medlem
Detta kommer bli bra, "mamma R" kommer förhoppningsvis få ett långt straff för vad hon utsatt sina barn för.
Tingsrättsförhandlingen var sjukt dåligt skött.
Men snart är det dax att se vad den nya åklagaren har att uppvisa.
Tydligen har vittnen som skulle vittna till mammans fördel, återkallats, undrar varför?

En knarkare blir aldrig frisk. Kommer alltid vara en knarkare.
Suget kommer finnas kvar, liksom det förljugna försvarstalen om att det inte är droger, knark, utan "medicin".

De som skulle agerat och tagit barnen från dessa pundare, gjorde inte sitt jobb. De vågade inte.
Citera
2021-05-02, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Detta kommer bli bra, "mamma R" kommer förhoppningsvis få ett långt straff för vad hon utsatt sina barn för.
Tydligen har vittnen som skulle vittna till mammans fördel, återkallats, undrar varför?

Suget kommer finnas kvar, liksom det förljugna försvarstalen om att det inte är droger, knark, utan "medicin".

De som skulle agerat och tagit barnen från dessa pundare, gjorde inte sitt jobb. De vågade inte.

Nej. Vittnena som drogs tillbaka (av nya åklagaren) skulle vittna till mammans nackdel och samma åklagare överväger dessutom att ändra brottsrubriceringen för att ist foka på påföljden.

Så du är helt galet ute i det avseendet.
Citera
2021-05-02, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Nej. Vittnena som drogs tillbaka (av nya åklagaren) skulle vittna till mammans nackdel och samma åklagare överväger dessutom att ändra brottsrubriceringen för att ist foka på påföljden.

Så du är helt galet ute i det avseendet.
Du säger det, vi får väl låta tiden utvisa vad som kommer ske.
Citera
2021-05-02, 20:33
Medlem
Citat:

Hoppas också på ett betydligt längre straff. Enligt mig är det mord, eventuellt dråp. Även om det stannar vid vållande till annans död så är straffet alldeles för kort.

Gällande knarkare så är det oftast som du säger, men inte alltid. Om Mamma R mot förmodan skulle lyckas hålla sig drogfri en längre tid så ska hon såklart ha tillbaka ungarna. Tror däremot inte det kommer ske. Hon har knarkat alldeles för länge och knarkat bort alldeles för mycket av sitt liv. Till 99% är hon fucked for life. Skulle hon vara den sista procenten så är det kanon.
Citera
2021-05-02, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag har inte skrivit något om ägande av barn. Det är en konstruktion i ditt huvud. Jag skrev att det är hennes(biologiska mammans) barn, vilket i sak är rätt. Om du på något autistiskt vis får det till ägande så är det upp till dig. Ingen äger barnen. Inte föräldrarna, inte staten. Däremot har barnen rätt till sina föräldrar.

Familjemamma har profiterat på detta och det är väl belagt om du bemödar dig att läsa på lite.

Jag tror också att E levt idag om hon bott kvar hos familjemamman. Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg så ser du att jag tycker det var ett enormt misstag att flytta tillbaka E till bioföräldrarna.

Det jag ville få fram är att jag generellt tycker barn ska bo med sina biologiska föräldrar så länge det inte utgör en direkt fara för barnets hälsa och utveckling. Om föräldrarna har varit missbrukare diskvalificerar inte dem som föräldrar för all framtid. Det upphäver inte heller barnens rätt till sina föräldrar. Om en före detta missbrukare eller kriminell ordnar upp sitt liv så tycker jag det är självklart att barnen ska hem igen.
Kammarrätten delar din åsikt. De ansåg att föräldrarna hade ordnat upp sina liv och då skulle flickan hem.
Citera
2021-05-02, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
Kammarrätten delar din åsikt. De ansåg att föräldrarna hade ordnat upp sina liv och då skulle flickan hem.
Min åsikt är inte att föräldrarna ordnat upp sitt liv. Tvärtom. Läs mina tidigare inlägg. Det är jättesvårt när du har uppenbara problem med läsförståelse.

Jag anser fortfarande att LVU inte skulle upphört om inte båda föräldrarna lämnat negativa drogtester under en längre tid.
Citera
2021-05-02, 20:40
Medlem
Citat:
Hoppas också på ett betydligt längre straff. Enligt mig är det mord, eventuellt dråp. Även om det stannar vid vållande till annans död så är straffet alldeles för kort.

Gällande knarkare så är det oftast som du säger, men inte alltid. Om Mamma R mot förmodan skulle lyckas hålla sig drogfri en längre tid så ska hon såklart ha tillbaka ungarna. Tror däremot inte det kommer ske. Hon har knarkat alldeles för länge och knarkat bort alldeles för mycket av sitt liv. Till 99% är hon fucked for life. Skulle hon vara den sista procenten så är det kanon.

Nu är det väl en himla tur att det inte är emotionella Flashbackare som ska bestämma rubricering, bevisvärde och påföljd för då hade ju halva Sveriges befolkning arkebuserats på Sergels torg, utan rättegång.

Hur länge har hon knarkat, du som vet?
Citera
2021-05-02, 20:42
Medlem
Citat:
Du säger det, vi får väl låta tiden utvisa vad som kommer ske.

Du kan väl läsa innantill? Det har inkommit en begäran om återkallande av vittnen av den nya åklagaren.
Citera
2021-05-02, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Nu är det väl en himla tur att det inte är emotionella Flashbackare som ska bestämma rubricering, bevisvärde och påföljd för då hade ju halva Sveriges befolkning arkebuserats på Sergels torg, utan rättegång.

Har inte exakt datum i huvudet men det finns att läsa i fup. Det är i vart fall ett långvarigt missbruk under flera års tid.
Citera
2021-05-02, 20:45
Medlem
Citat:
Har inte exakt datum i huvudet men det finns att läsa i fup. Det är i vart fall ett långvarigt missbruk under flera års tid.

Räknar du med de läkemedel som var förskrivna av läkare?
Citera
2021-05-02, 20:47
Medlem
Citat:

Nu handlar det om olämpligheten och att föräldrarna lät droga sina barn för lite lugn och ro..
det är jobbigt med barn, kanske hade varit bättre att se sig besegrad och gett upp kampen om att vinna mot myndigheterna?
Inte fan handlade det om att två föräldrar hade ordnat upp sina liv, gått på rehab, genomfört drogscreening regelbundet, gått på möten och haft tät kontakt med social och familjehem, för att ta emot ett barn som de inte kände.
Jag har läst förundersökningen och jag är av den åsikten att man ger inte barn en kuckelimuckmedicin, likt Karlsson på taket, för att få lite lugn och ro.
Handlar droger desperat och växlar pengar till bitcoins för droghandeln.
Äckligt och avskyvärt.
Undrar hur R ska bortförklara sin bild där hon håller upp sitt pass och tar en selfie för att bekräfta att det är hon som vill deala?
Citera
2021-05-02, 20:50
Medlem
Citat:
Räknar du med de läkemedel som var förskrivna av läkare?
Nej
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in