2021-05-02, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skrakan
En förälder äger inte ett barn.
Familjemamman har inte profiterat på flickans död.
Hade flickan fått bo kvar i sitt familjehem hade HON LEVT I DAG!!

Ett familjehem äger inte heller ett barn, och def inte efter avslutat uppdrag och efter dennes död..

Det vet du inte om hon hade gjort. Hon hade lika gärna kunnat levt om hon aldrig hamnat i familjehem från första början.

Det vet vi inget om alls. Ingen av oss.
Citera
2021-05-02, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Det klart att familjehemmet har påverkat situationen med sina otaliga orosanmälningar. Det är löjligt att tro något annat.
Sen står det ju faktiskt också i TR’s dom klart och tydligt vilken påverkan detta har haft. Men du kanske anser dig stå över rättssystemet? Och vem är det då som är rättshaverist?

Artikeln i DN är ju för övrigt full med överdrifter och påhitt. Det är också fastslaget.
Familjehemsmamman har inte gjort otaliga anmälningar. (Men hon borde ha kunnat göra det..)
Citera
2021-05-02, 18:05
Medlem
Citat:
Familjehemsmamman har inte gjort otaliga anmälningar. (Men hon borde ha kunnat göra det..)

Har du ens läst domen?
Om du inte orkar läsa så mycket innantill så finns en pedagogisk förklaring på vad domen innehåller. (Lite som lättläst bok)
https://m.youtube.com/watch?v=Kp65RNH_iV4
Citera
2021-05-02, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kuckelimuckmedicin
Har du ens läst domen?
Om du inte orkar läsa så mycket innantill så finns en pedagogisk förklaring på vad domen innehåller. (Lite som lättläst bok)
https://m.youtube.com/watch?v=Kp65RNH_iV4
Jag har läst domen.
Citera
2021-05-02, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Ett familjehem äger inte heller ett barn, och def inte efter avslutat uppdrag och efter dennes död..

Det vet du inte om hon hade gjort. Hon hade lika gärna kunnat levt om hon aldrig hamnat i familjehem från första början.

Det vet vi inget om alls. Ingen av oss.

Jag är helt övertygad om att hon aldrig hittats död under en säng om hon fått bo kvar i sitt familjehem.
Eller vad tror du?
Citera
2021-05-02, 18:54
Medlem
Citat:
Jag är helt övertygad om att hon aldrig hittats död under en säng om hon fått bo kvar i sitt familjehem.
Eller vad tror du?

Jag är övertygad om att hon aldrig hittats död under en säng om hon från början fått bo kvar hos sin biologiska familj.
Citera
2021-05-02, 18:58
Medlem
Citat:

Vem har då gjort anmälningarna?

Om än inte otaliga så har de varit väldigt enkelriktade. Mig veterligen har ingen instans slagit larm om den lilla pojken som torde varit bra mkt mer övervakad iom bvc osv under den aktuella tiden för alla orosanmälningar?

Han borde väl isf också farit illa i denna familj om den vore så katastrofal som den utmålas? Kanske värre tom men så verkar ju inte vara fallet, snarare tvärtom.
Citera
2021-05-02, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bubamara404
Vem har då gjort anmälningarna?

Om än inte otaliga så har de varit väldigt enkelriktade. Mig veterligen har ingen instans slagit larm om den lilla pojken som torde varit bra mkt mer övervakad iom bvc osv under den aktuella tiden för alla orosanmälningar?

Han borde väl isf också farit illa i denna familj om den vore så katastrofal som den utmålas? Kanske värre tom men så verkar ju inte vara fallet, snarare tvärtom.
Jag vet inte vad du menar med en enkelriktad orosanmälan. Men de anmälningar som familjehemsmamman gjorde var just anmälningar om oro för hur flickan mådde. Och hon hade inte fel i sin oro.
Citera
2021-05-02, 19:34
Medlem
Citat:
En förälder äger inte ett barn.
Familjemamman har inte profiterat på flickans död.
Hade flickan fått bo kvar i sitt familjehem hade HON LEVT I DAG!!
Jag har inte skrivit något om ägande av barn. Det är en konstruktion i ditt huvud. Jag skrev att det är hennes(biologiska mammans) barn, vilket i sak är rätt. Om du på något autistiskt vis får det till ägande så är det upp till dig. Ingen äger barnen. Inte föräldrarna, inte staten. Däremot har barnen rätt till sina föräldrar.

Familjemamma har profiterat på detta och det är väl belagt om du bemödar dig att läsa på lite.

Jag tror också att E levt idag om hon bott kvar hos familjemamman. Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg så ser du att jag tycker det var ett enormt misstag att flytta tillbaka E till bioföräldrarna.

Det jag ville få fram är att jag generellt tycker barn ska bo med sina biologiska föräldrar så länge det inte utgör en direkt fara för barnets hälsa och utveckling. Om föräldrarna har varit missbrukare diskvalificerar inte dem som föräldrar för all framtid. Det upphäver inte heller barnens rätt till sina föräldrar. Om en före detta missbrukare eller kriminell ordnar upp sitt liv så tycker jag det är självklart att barnen ska hem igen.
Citera
2021-05-02, 20:05
Medlem
Citat:
Jag vet inte vad du menar med en enkelriktad orosanmälan. Men de anmälningar som familjehemsmamman gjorde var just anmälningar om oro för hur flickan mådde. Och hon hade inte fel i sin oro.

Vill du påminna mig om de anmälningar av oro familjehemmet gjorde och hur denna oro kom henne till känna? Samt vad som styrker att hon hade rätt.

Bara så vi pratar om samma saker?
Citera
2021-05-02, 20:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bruk1313
Jag har inte skrivit något om ägande av barn. Det är en konstruktion i ditt huvud. Jag skrev att det är hennes(biologiska mammans) barn, vilket i sak är rätt. Om du på något autistiskt vis får det till ägande så är det upp till dig. Ingen äger barnen. Inte föräldrarna, inte staten. Däremot har barnen rätt till sina föräldrar.

Familjemamma har profiterat på detta och det är väl belagt om du bemödar dig att läsa på lite.

Jag tror också att E levt idag om hon bott kvar hos familjemamman. Om du läser vad jag skrivit i tidigare inlägg så ser du att jag tycker det var ett enormt misstag att flytta tillbaka E till bioföräldrarna.

Det jag ville få fram är att jag generellt tycker barn ska bo med sina biologiska föräldrar så länge det inte utgör en direkt fara för barnets hälsa och utveckling. Om föräldrarna har varit missbrukare diskvalificerar inte dem som föräldrar för all framtid. Det upphäver inte heller barnens rätt till sina föräldrar. Om en före detta missbrukare eller kriminell ordnar upp sitt liv så tycker jag det är självklart att barnen ska hem igen.

Håller helt med dig i ditt sista stycke!
Citera
2021-05-02, 20:13
Medlem
Citat:

Och med enkelriktad menar jag att oron bara kom från ett håll och gällande ett barn, anmälda av den som torde haft minst inblick i familjen och samtidigt haft mest eget intresse av att ha det. Om familjehemmet ansåg familjen utgöra sådan fara för E, varför inte orosanmäla hela familjen då det fanns fler barn i den?

Som jag förstått gällde enbart anmälningarna E, inte lilla pojken som torde varit än mer utsatt isf, och inte heller stora pojken, och varför slog ingen annan larm än familjehemmet?

Så många frågetecken kring detta, och med facit i hand har vi sett ett familjehem som gjort allt i sin makt för att göra sig själv till Es ”mamma” postumt och offentligt - som om Es riktiga mamma inte existerade och aldrig har gjort...Fyfan så oetiskt innan saken ens är färdigutredd i domstol...!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in