2021-05-02, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cinnamonbon
”Som ett DÖD LIK ASSÅ.”

Vad bra, Nardos. Vi säger så!
Ja, det är ju väldigt ovanligt med levande lik.
2021-05-02, 16:28
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Fräscht att pedram spottade ut sitt surströmmingssaliv på golvet inne i huset

VA!? Spottar han inomhus också? Vad är det för FEL på honom? Han hade fått en rak höger och sen fått slicka upp det från golvet!
2021-05-02, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Hahah emelie fattar inte varför man äter död, gammal fisk. Död fisk är väl inte så konstigt

Tur att hon la till gammal! Hahaha
2021-05-02, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Har han någonsin fått göra något äckligt?
Nepp det enda han fått göra under hela säsongen är att bli upptejpad och hängt där två min
2021-05-02, 16:30
Medlem
htsolna08s avatar
ge fjanten adrian något äckligt straff nu...
2021-05-02, 16:31
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ridne
Nej..Aldrig! Han klarar sig undan precis allt den saten.

Inkl burniga frågor! Jag blir galen!
2021-05-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xebbish
Till er som smakat detta, Utan att vara en Pedram hatare nu hörni och leka balla att han är en tönt som spyr nästan, hur illa smakar detta?

Alltid hört att surströmming är det vidrigaste men kan nån bekräfta att det är riktigt jävla illa?

För den som äter första gången och utan alla de tillbehör som krävs tror tag att det är ganska vidrigt. Det är ju jäst rå salt fisk, så tänk dig själv.
Jag är äkta norrlänning (vilket betyder norr om Skellefteå ) och har vuxit upp med surströmming sen 6 års ålder. För mig är det en delikatess.
Det ska ätas med hårt korntunnbröd, kokt färsk mandelpotatis, finhackad rå lök och på senare år också gräddfil och tomater. Alla ingredienser sätts samman i en "klämma" vilket betyder att man skivar potatis och lägger det på det smörade brödet, strör över lök och sprider små bitar av strömming över härligheten och avslutar med att lägga på ett lock av tunnbrödet (helvete viljen lång mening det där blev)

Källarkall öl och snaps är ett måste.
2021-05-02, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Fräscht att pedram spottade ut sitt surströmmingssaliv på golvet inne i huset

Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
VA!? Spottar han inomhus också? Vad är det för FEL på honom? Han hade fått en rak höger och sen fått slicka upp det från golvet!

Var väl han som satt och spydde på badrumsmattan också? Minns inte vad som ätits då. Men toan var upptagen av Adrian så han satt på golvet och spottade på mattan.
Medlem
Är det slut nu?
Inga fler krav för att få brev?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ketchupalskaren
Jag tycker det är helt ok, smakar salt bara. Men då har jag ju ätit det på klassiskt vis med potatis, rödlök mm i en klämma. Så smakar enligt mig inte illa men vet inte om jag klarat av att äta fyra filer bara så där. Hade tyckte det blivit lite väl tror jag. Stanken är dock horribel!

det du beskriver är faktiskt riktigt gott men lukten och bara äta fisken rå direkt är fan vedervärdigt
2021-05-02, 16:33
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ok, litar på dig.👍

Nyss sa hon det också, att hon spydde så mycket att hon fick upp spagettin hon åt till frukost.
2021-05-02, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buschock
För den som äter första gången och utan alla de tillbehör som krävs tror tag att det är ganska vidrigt. Det är ju jäst rå salt fisk, så tänk dig själv.
Jag är äkta norrlänning (vilket betyder norr om Skellefteå ) och har vuxit upp med surströmming sen 6 års ålder. För mig är det en delikatess.
Det ska ätas med hårt korntunnbröd, kokt färsk mandelpotatis, finhackad rå lök och på senare år också gräddfil och tomater. Alla ingredienser sätts samman i en "klämma" vilket betyder att man skivar potatis och lägger det på det smörade brödet, strör över lök och sprider små bitar av strömming över härligheten och avslutar med att lägga på ett lock av tunnbrödet (helvete viljen lång mening det där blev)

Källarkall öl och snaps är ett måste.
Håller med det är så gott om man käkar som du beskriver, hela feta filéer riktigt vidrigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in