Citat:
Ursprungligen postat av
Snake09
Antar att de är fler som har uppmärksamat detta. Träffade själv på några svenska tjejer i 17 års åldern häromdan. Dom använde ord så som "abow, walla" och andra primitiva ord. Dessutom så talade dom med brytning och gjorde grammatiska fel.
Hur vanligt är detta?
Varför tycks de va så coolt att vara babbe?
När jag var yngre så ansågs det bland blattar att det är töntigt att vara svensk och rätt och ballt att vara blatte. Det ansågs töntigt, pinsamt och fjolligt att låta svensk och häftigt, coolt och ghetto att låta som en blatte. Och ju mer gangster man var, desto "bättre" var man.
(Drar nu skämskudden över ansiktet)
Jag är från Sverige, (utländska föräldrar) och när jag flyttade till Södertälje, vilket jag ångrar, och gick i Tumbagymnasiet, vilket jag också ångrar, så sögs jag tyvärr in i den här "blattekulturen" och började bryta och använda massa "coola" ord.
Syrianska ord, arabiska ord, afroamerikanska ord och massa orten-ord blandade med den brutna svenskan.
Men idag är jag 40 och talar ren old school-stockholmska blandat med rikssvenska med nån nyans västkust då och då. Kan även dalmål och skånska, men dom måste jag prata med flit, hehe.
Det kanske handlar om att vara rebellisk.
Om man inte klarar skolan, jobb och inte känner sej bekväm med den svenska kulturen, samhället och systemet, så skapar man en egen livstil och kultur samt egna regler. Och sen finns det svenska tjejer som tänder på blattar och wannabeblattar och så börjar dom prata likadant.
Nu är inte alla blattar så här. Som i USA, där är alla svarta inte ghetto.
Mc Hammer till exempel, han var ju ingen gangsta hood nigga och när han hälsade på gangstas i hooden så sa en gangsta åt han att inte använda massa töntiga medelklassord för annars kunde dom i hooden bli irriterade på han och kanske skjuta honom.