2021-05-02, 01:36
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Precis. En person behöver inte vara troll bara pga märkliga åsikter/uttalanden. Men skapar en enorm ilska och delvis vantrivsel med sina märkliga och sjuka utfall. De flesta av oss övriga vill ju att mördaren ska åka fast men för denna skruvade individ är hatet mot den mördade Lena det primära. Att kunna få spy ur sig det här i tråden.

Ja, jag ska göra som jag gjorde tidigare: scrolla bort henne...

Det viktiga är lösningen på mordet
och upprättelse!
Och allt som kan ge svar på alla frågor.

Det är mycket viktigt att belysa från olika vinklar.
Och folk måste få ha olika uppfattningar.
Till och med de (om de finns) som tror att S är oskyldig!
Även då har man rätt till sin åsikt och att få uttrycka den.
Därmed också ifrågasätta de övriga/argumentera.

Och det säger jag trots min 100% övertygelse om att han/S är skyldig!
Man får bita i det sura äpplet ibland.

Och, jag kan ha fel. Till och med TOTALFEL. Angående trollfrågan.
Citera
2021-05-02, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så sant.
Inte någonstans har man läst att han saknar Lena... mer än i en underlig logg som han skrev postumt. Den kändes väldigt krystad.

Vad man skulle tänka är ju att han i dialoger med andra skulle säga något om sin saknad, eller tankar som visar att han tänker på henne eller hennes barn. Där finns inget. Abslout inget.

Det som ringer i mina öron är det konstiga som han skriver till många sist i konversationerna (innan Lena har hittats) "Värst för Lena förstås". Det blir lite som ett påklistrat mantra, som faller väldigt platt med tanke på att ingen ju vet vad som har hänt Lena...

SD tänker verkligen inte som en oskyldig/ovetande skulle göra där på morgonen när LW var försvunnen.

Han får tidigt reda på att LW är borta, vad han vid det tillfället inte vet (eller rättare sagt inte borde veta, när NW ringer) är hur länge hon varit från hemmet. Det kan ha varit 15 minuter... och troligast vid tillfället är väl att LW kommer tillbaka snart eller ev i sämsta fall ligger skadad någonstans (vid snabbfixande av någon burk till sonens födelsedag).

Han skickar inget sms till LW:s anhöriga (eller LW) senare på morgonen och hör sig för hur det går. Ber inte UW att skicka ett sms till honom när/om de hör något ang LW. Nej, han jobbar på som vanligt (trots att chefen trodde han hade sem inför USA-resan). En "normal" människa (läs oskyldig) skulle vilja finna LW innan resan för att slippa ha det hängande över sig i tanken hela tiden.

SD drar i stället slutsatsen ganska omg att typ om svarta rubriker. (Han hade tydligen räknat med att LW skulle bli hittad snabbt).

Hemsk misstanke från SD direkt, ändå gör han inget... tex kontaktar JG och säger att nu måste vi dra ihop ett sökteam... LW kan ligga skadad och det gäller att hitta henne fort! Vi får slå våra kloka huvuden ihop och fundera på vad hon kanske hade i tanken.

Han är kallare än kall!
Senast redigerad av Tufsankatt 2021-05-02 kl. 07:02.
Citera
2021-05-02, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det viktiga är lösningen på mordet
och upprättelse!
Och allt som kan ge svar på alla frågor.

Det är mycket viktigt att belysa från olika vinklar.
Och folk måste få ha olika uppfattningar.
Till och med de (om de finns) som tror att S är oskyldig!
Även då har man rätt till sin åsikt och att få uttrycka den.
Därmed också ifrågasätta de övriga/argumentera.

Och det säger jag trots min 100% övertygelse om att han/S är skyldig!
Man får bita i det sura äpplet ibland.

Och, jag kan ha fel. Till och med TOTALFEL. Angående trollfrågan.

"Och det säger jag trots min 100% övertygelse om att han/S är skyldig.
Man får bita i det sura äpplet ibland."

Varför skulle du bita i det sura äpplet ang SD som gm? Du har väl inte skrivit något tvärtemot det tidigare... eller???
Citera
2021-05-02, 09:50
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja. Han är helt klart kolsvart inombords.

Känns lite mer hoppfullt nu inför domslut.
Som att den "samlade bilden" är mycket tydligare.
Och framställan av den.

Det är fortfarande inte tillräckligt för att HR ska ändra på TR's friande dom.
Citera
2021-05-02, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
SD tänker verkligen inte som en oskyldig/ovetande skulle göra där på morgonen när LW var försvunnen.

Han får tidigt reda på att LW är borta, vad han vid det tillfället inte vet (eller rättare sagt inte borde veta, när NW ringer) är hur länge hon varit från hemmet. Det kan ha varit 15 minuter... och troligast vid tillfället är väl att LW kommer tillbaka snart eller ev i sämsta fall ligger skadad någonstans (vid snabbfixande av någon burk till sonens födelsedag).

Han skickar inget sms till LW:s anhöriga (eller LW) senare på morgonen och hör sig för hur det går. Ber inte UW att skicka ett sms till honom när/om de hör något ang LW. Nej, han jobbar på som vanligt (trots att chefen trodde han hade sem inför USA-resan). En "normal" människa (läs oskyldig) skulle vilja finna LW innan resan för att slippa ha det hängande över sig i tanken hela tiden.

SD drar i stället slutsatsen ganska omg att typ om svarta rubriker. (Han hade tydligen räknat med att LW skulle bli hittad snabbt).

Hemsk misstanke från SD direkt, ändå gör han inget... tex kontaktar JG och säger att nu måste vi dra ihop ett sökteam... LW kan ligga skadad och det gäller att hitta henne fort! Vi får slå våra kloka huvuden ihop och fundera på vad hon kanske hade i tanken.

Han är kallare än kall!
SDs försök att verka ovetandes vad som hänt Lena, blir så absurt, med tanke på hur den "normala" reaktionen hos människor syns i hur folk runt SD reagerar.
SD fortsätte med att grejja färdigt inför sin resa. Början på sitt nya liv. Att slå på djungeltrumman om försvunnen geocachare, kanske skadad, finns inte, eftersom han vet att hon är död.
Han ska bara hinna till planet, så kommer han slippa misstankar?
I sin autistiska hjärna behöver han inte skicka sms, eller ens ringa eftersom Lena inte kan svara, dels för att hon är död, men även eftersom hennes telefon är förstörd. Så det blir bara onödigt spel för galleriet.
Citera
2021-05-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ja. Han är helt klart kolsvart inombords.

Känns lite mer hoppfullt nu inför domslut.
Som att den "samlade bilden" är mycket tydligare.
Och framställan av den.

Ja SD är kolsvart inombords, det har han visat klart och tydligt.

Det vore bra om HD/SOA/JG kunde tvätta bort lite sot från sina näsor också!

Snart ska det avgöras och ingen av dessa verkar vilja lätta sitt hjärta och berätta vad de kommer ihåg.
I stället väljer de att umgås med denna "kolsvarta man"! Fy tusan...
Citera
2021-05-02, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är fortfarande inte tillräckligt för att HR ska ändra på TR's friande dom.

Och hur vet du det?

Något din (och dina medhjälpare som du skrivit om i tråden) forskning kommit fram till?
Citera
2021-05-02, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
SDs försök att verka ovetandes vad som hänt Lena, blir så absurt, med tanke på hur den "normala" reaktionen hos människor syns i hur folk runt SD reagerar.
SD fortsätte med att grejja färdigt inför sin resa. Början på sitt nya liv. Att slå på djungeltrumman om försvunnen geocachare, kanske skadad, finns inte, eftersom han vet att hon är död.
I sin autistiska hjärna behöver han inte skicka sms, eller ens ringa eftersom Lena inte kan svara, dels för att hon är död, men även eftersom hennes telefon är förstörd. Så det blir bara onödigt spel för galleriet.

Exakt så, han har inte förmågan till empati så han tror han agerar rationellt efter mordet.
Men normala människor ringer 5,10,20 gånger till den som saknas för att de är så oroliga.
Inte Sd, han ringer inte en enda gång, varför skulle han, han vet ju att hon är död och inte kommer svara.
Citera
2021-05-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam

Felkoppling i hjärnan hade han haft länge...
Efter överraskningen när LW:s son tog kontakt med honom tidig morgon visste han inte riktigt hur han skulle uppföra sig för att verka oskyldig... därav den korkade kommentaren på jobbet att "svarta rubriker". Han hade inte hunnit samla ihop sig... allt blev fel i hans uppförande under dagen (och även senare)!
Citera
2021-05-02, 10:50
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Behövs inte då en annan med svart sinne och en ohejdad lust att svärta ned ett mordoffer tagit över.
Förhoppningsvis tar det slut nästa vecka och insatsstyrkan bryter sig in i Sds hus under natten.
Jag tror ni liksom Sd kommer ligga vaken och lyssna efter ljudet av en krossad dörr och kängor på golvet..
Det skulle inte vara så dumt men så går det nog inte till.

Jag tror och hoppas att rätten den sista rättegångsdagen kommer att besluta att SD är skyldig.
Där och då kommer han förhoppningsvis att låsas in och inte komma ut mer inom överskådlig tid.

Vilken dag är den sista rättegångsdagen?
Är det den 7 maj?
Citera
2021-05-02, 10:52
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Men om du tänker utifrån hur fallet såg ut då, vid stormningen augusti 2019 av SDs hus blev de flesta nog helt tagna av detta. Det kom lite som blixten från en klar himmel. Inget hade ju hänt på länge...

Redan dagen efter, greps HD under dramatiska former. I NA kunde vi läsa om hur hon skrek...

Du glömmer att vi inget FUP hade...

Det har inget med kvinna eller man att göra.

För mig ändrades väldigt mycket av min världsbild den dagen kan jag säga. Mycket omtumlande, vad du än tycker... Det är min upplevelse.

Vi hade läst ganska mycket av SDs loggar i geocachingforumet (glöm FUP nu!!!), som var ganska avslöjande av hur han är som person.
Citat:
Vi hade läst ganska mycket av SDs loggar i geocachingforumet (glöm FUP nu!!!), som var ganska avslöjande av hur han är som person.
Nej, jag hade inte FUP i åtanke öht, jag undrade mer kring kvinnor som förövare:

Hon är knappast den första och tyvärr inte den sista som vore drivande i ett triangeldrama.
Senast redigerad av develi 2021-05-02 kl. 10:55.
Citera
2021-05-02, 11:06
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Kära nån. Den bildtaggen säger ALLT 😁
Det är Stefan och klister som cyklat vilse möjligen.

Stefan har ett välvårdat yttre frisk i sinne...
Sannerligen vill något riktigt fult vissa sig, empatistörningar kanske går långt tillbaka i tiden.
Stefan kanske tycker sig förtjäna respekt utifrån livet som lögn som det vore en film.
Hur var det nu Hannas sång till livet gick: Städa, damma, aaaah och retur.
Tvättmaskinen går som den ska ?
Får man låna städerskan ?

Gissar att han kommer gå fri, det är många som städar efter honom.
Rumsrent
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in