2021-04-09, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Vilka är misstänka i pågående rättegång. Ganska tyst om va som sker tycks det iallfall. Är det ingen som har tillgång till fup?
Ahmed elmoghrabi
Sayed elmoghrabi
Salam shebani

Fup finns inlägg tbx i tråden. Innehåller mkt gammalt från när de andra greps jawad momme mm.
Citera
2021-04-09, 14:33
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Ja. Det är väll mordet på ahmed. Men jacob atta.

Ahh my bad sorry!
Också nyfiken på utgången av bägge ärenden
Citera
2021-04-10, 04:34
Medlem
Citat:
Ahmed elmoghrabi
Sayed elmoghrabi
Salam shebani

Fup finns inlägg tbx i tråden. Innehåller mkt gammalt från när de andra greps jawad momme mm.
Att s*lam sheb*ni är närvarande efter att varit på rymmen är förståeligt men dessa moghr*bi mupparna? Varför är de med Nu? Är det encro eller har dem också varit på rymmen ? Varför var de inte med på första rättegången med jaw*d m flera.
Citera
2021-04-11, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whateverwhenever
Att s*lam sheb*ni är närvarande efter att varit på rymmen är förståeligt men dessa moghr*bi mupparna? Varför är de med Nu? Är det encro eller har dem också varit på rymmen ? Varför var de inte med på första rättegången med jaw*d m flera.

Det greps 7pers redan där i början. bröderna var två av dem. Släpptes sedan i brist på bevis. Sedan så greps dem nu igen... elr, ja. Ahmed satt ju redan häktat för annat brott likaså sayed.. så svårt vare inte att gripa dem😂 som jag ser det verkar det vara samma typ av bevisning sedan innan mot bröderna, verkar inte va några enchrochattar
Citera
2021-05-01, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Ahh my bad sorry!
Också nyfiken på utgången av bägge ärenden
Dom faller under kommande veckan. Såååå intressant!! 💥
Citera
2021-05-01, 23:56
Medlem
Citat:
Dom faller under kommande veckan. Såååå intressant!! 💥

Ja, detta är en höjdare.
Citera
2021-05-02, 05:52
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Ja, detta är en höjdare.

Salam lär väl åka dit så att det smäller om det, eller vad tror du? Bevisen är ju synnerligen komprometterande, minst sagt.
Citera
2021-05-02, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mapping
Salam lär väl åka dit så att det smäller om det, eller vad tror du? Bevisen är ju synnerligen komprometterande, minst sagt.
hahaha han är 100% körd
Citera
2021-05-02, 13:09
Medlem
Citat:

Salam lär åka. Bröderna däremot är väl mer tveksamt men de sitter väl redan för annat så något frisläpp blir det inte.
Citera
2021-05-02, 13:45
Medlem
Citat:

Citat:
Salam lär åka. Bröderna däremot är väl mer tveksamt men de sitter väl redan för annat så något frisläpp blir det inte.

Det som intresserar mig är vad han döms för när det gäller Atta. Han har ju inte anstiftat något mord på honom. Blir det bara anstiftan eller rentav stämpling vad avser det tilltänkta brottsoffret och inget för Atta?
Citera
2021-05-02, 13:53
Moderator
Mappings avatar
Citat:
Det som intresserar mig är vad han döms för när det gäller Atta. Han har ju inte anstiftat något mord på honom. Blir det bara anstiftan eller rentav stämpling vad avser det tilltänkta brottsoffret och inget för Atta?

Längesedan jag läste FUP kring mordet på Atta, men som jag minns det borde väl Salam rimligtvis fällas för stämpling. Men, jag är INTE så inläst på straffrätt så vet inte vad sm gäller i och med att skytten sköt en annan person än den Salam ville att de skulle döda. Precis som i fallet med Obaid.
Citera
2021-05-03, 21:54
Medlem
Citat:
Men, jag är INTE så inläst på straffrätt så vet inte vad sm gäller i och med att skytten sköt en annan person än den Salam ville att de skulle döda.

Fast om du tänker efter så förstår du väl att det självklart inte blir någon skillnad, lagen säger inget om vem som blir mördad, mord som mord, fel eller rätt person har ingen betydelse för straffet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in