2021-04-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Jag tror William har som plan att rösta ut Dennis denna vecka. Då är det 4 maffia-medlemmar nästa vecka och 3 syd-medlemmar samtidigt som vågmästarna fortsatt är e personer.

I det scenaior kommer vågmästarna kunna gå ihop med de tre kvarande syd-medlemmarna för att försvaga maffian, troligen är feministen och Ludde targets.

En helt rimlig och korrekt bedömd strategi. Enda problemet är risken att produktionen lottar ut fem nya extraröster till örådet därefter, så du kan inte alls räkna med att ha ett numerärt överläge även när du borde ha ett. Jag önskar att William kunde göra på det sättet, men med tanke på hur röster delas ut till höger och vänster så bör han inte räkna med det.
2021-05-01, 08:13
Medlem
Jag fattar inte att folk i Robinson har så svårt att inse att en tight pakt (som de har nu) aldrig kommer att acceptera några nya personer som tex William. Han får vara med dem så länge de behöver hans röster, därefter är det han som står på tur att åka ut.

Utmanarnas bästa chans är att kross den starka pakten för att i nästa skede kunna tävla mer jämlikt.
2021-05-01, 09:03
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Funkislgh
Jag fattar inte att folk i Robinson har så svårt att inse att en tight pakt (som de har nu) aldrig kommer att acceptera några nya personer som tex William. Han får vara med dem så länge de behöver hans röster, därefter är det han som står på tur att åka ut.

Utmanarnas bästa chans är att kross den starka pakten för att i nästa skede kunna tävla mer jämlikt.
Jag håller med men jag tror William har insett det och kommer se till att ta ut någon från pakten. Jag hoppas att syltryggen Andreas åker ut först, vilken skam till man han är.
Edit: Inser dock att det förmodligen blir Ludvig med tanka på hans extraröst.
Senast redigerad av Onkel-Ben-ny 2021-05-01 kl. 09:22.
2021-05-01, 10:22
Medlem
Någon mer som tänkt på att andreas låter som Katla i radioprogrammet mammas nya kille?
2021-05-01, 12:29
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag
En helt rimlig och korrekt bedömd strategi. Enda problemet är risken att produktionen lottar ut fem nya extraröster till örådet därefter, så du kan inte alls räkna med att ha ett numerärt överläge även när du borde ha ett. Jag önskar att William kunde göra på det sättet, men med tanke på hur röster delas ut till höger och vänster så bör han inte räkna med det.

Det är ju med extraröster som produktionen styr utgången lite som dom vill. Det är en hela tiden pågående process som förändras under tävlingens gång. Händer något helt överraskande så kan man justera det under resans gång så det passar i i planeringen.

Om ingen av deltagarna skulle avslöja sina planer i intervjuer så skulle man bli tvungen att försöka räta upp det i efterhand. Det var det som hände med den där Wrenkler.
2021-05-01, 19:38
Medlem
Talespins avatar
Luddes enda chans är väl att renskötaren byter sida och hugger Dennis i ryggen?
2021-05-01, 21:06
Medlem
Karma på Elias, så jäkla skönt. Hoppas Ludde med sin tjejkropp åker ut imorgon. Sen Annki, så jävla jobbig tant. 2 dgr själv med henne och hon hade åkt på e balkongflygning. 🤢
2021-05-01, 21:21
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shorkulag

Såna här saker är ju väldigt problematiska med alla twister.

Ingen deltagare kan göra några långsiktiga planer och därmed minskar värdet av att vara strategisk, eftersom man ändå inte gynnas av det.

Ifall Dennis åker imorgon så kommer maffian att ha 4 av 9 röster inför nästa veckas Ö-råd. De är i minoritet men med tanke på alla twister så kan de mycket väl vara i majoritet med hjälp av extra-röster.

En röst för William är att han i grunden kan vara i farozonen nästa vecka. Åker Dennis ut imorgon så är William den överlägset starkaste deltagaren rent fysisk samtidigt som han inte är en del av maffian.

Om inte William är target för maffian nästa vecka så kommer han vara det nästnästa vecka, om nu Dennis åker ut imorgon.
2021-05-01, 21:23
Medlem
Vem tror ni åker imorgon, kära Robinson-kamrater?
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2021-05-01 kl. 21:26.
2021-05-01, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Vem åker imorgon då?
Joanna eller Dennis tippar jag. Troligen Dennis eftersom han är stark i tävlingar.
2021-05-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Joanna eller Dennis tippar jag. Troligen Dennis eftersom han är stark i tävlingar.

Och om Dennis blir utröstad, vem tror du han kommer ge sin blodshämnd till?
2021-05-01, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Och om Dennis blir utröstad, vem tror du han kommer ge sin blodshämnd till?
William?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in