2021-05-01, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Indeterminister
De har 13000 färre covid-döda än Sverige som valde storfinansen före människoliv.

Vem fan bryr sig.
Om man inte klarar av att öppna ett samhälle med så låg smittspridning så är man ju totalt förståndshandikappad. Norrmännen köper inte spektaklet och bryter ständigt mot de fascistiska restriktionerna. Med all rätt.

Som på så många platser handlar det om helt andra saker än något virus nu. Sen länge.

Norge, ett av de största skämten. Lillebror , lillebror.

Framgång ska såklart mätas i hur normalt man lever sina liv. Inte genom att låsa in sin befolkning inom landsgränser eller kommungränser. Det är såklart vansinne rakt av.
Citera
2021-05-01, 20:08
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
För en gångs skull demonstrerade den här skaran människor mot nånting vettigt.
Du har verkligen hamnat i rätt sällskap kan man säga.
Citera
2021-05-01, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Carlsons track record är inte direkt lysande kan man säga. Men nu har kanske herrklubben på Folkhälsomyndigheten bestämt sig för detta så alla tecken på motsatsen är fel, som det var i munskyddsfrågan. För om vaccineringen blir för lyckosam så finns det ju överhängande risk för prestigeförlust.

Så du tror såhär +500 dagar in i en pandemi att en trasa runt käften fortfarande gör en betydande skillnad

HAHA! Ja herregud, vad ska man säga.

Läser precis att i Aftonbladet att man hittat viruset i hjärnan på folk efter att de avlidit. Och det är nog där detta viruset satt sina största spår. Inte i luftvägarna.
Citera
2021-05-01, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madchance
Du har verkligen hamnat i rätt sällskap kan man säga.

Och du i fel. De rädshågsna människorna som vill sitta i ett hörn resten av livet med en trasa runt käften.

Ha så kul med ditt liv inom kommungränsen.
Citera
2021-05-01, 20:11
Medlem
Kvastfeningens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Nu var det en speciell länk som jag bad om. Från en specifik beräkning som hänvisades till men men ingen annan kunde hitta och om du kan finna den så länka den gärna.

Men tack en då.

Fast den kommer från WHO vet du.
Du ville ha info från WHO och denna är publicerad där.
Har du något emot just mina länkar kanske?
Det går inte att diskutera med en mäniska som tydligt bestämt sin åsikt och vägrar ta till dig ny information.
Jag menar verkligen inte att provosera utan försöker tillföra relevant information.
Citera
2021-05-01, 20:14
Medlem
madchances avatar
Citat:
Och du i fel. De rädshågsna människorna som vill sitta i ett hörn resten av livet med en trasa runt käften.

Ha så kul med ditt liv inom kommungränsen.
Dumretoriken kan du spara till dina kompisar, ifall inte polisen har tagit dem.
Citera
2021-05-01, 20:17
Medlem
madchances avatar
Citat:
Så du tror såhär +500 dagar in i en pandemi att en trasa runt käften fortfarande gör en betydande skillnad
Du var tvungen att klämma in ett "betydande" där, för lite skillnad gör det kanske ändå?
Citera
2021-05-01, 20:30
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Hur fan mår du egentligen?
Vi är drygt ett år sena med lockdown. Allt visar på att en lockdown tidigt i pandemin är det som kan göra skillnad.. Du menar attack borde stänga ner landet när alla kurvor pekar neråt? Hur tror du följsamheten skulle bli?

En "lockdown" när R-talet har gått under Ett gör störst nytta eftersom vi då får behålla frukterna av den lägre smittspridningen. Förutsatt allt annat lika.
Citera
2021-05-01, 20:30
Medlem
virvelbaggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvastfeningen
Fast den kommer från WHO vet du.
Du ville ha info från WHO och denna är publicerad där.
Har du något emot just mina länkar kanske?
Det går inte att diskutera med en mäniska som tydligt bestämt sin åsikt och vägrar ta till dig ny information.
Jag menar verkligen inte att provosera utan försöker tillföra relevant information.
Jag har sett beräkningen du länkade innan. Men jag var nyfiken på den som diskuterades. Kan du hitta den så blir jag jätte tacksam.
Citera
2021-05-01, 20:33
Medlem
"Det nya normalläget" innebär att folk dygnet runt är rädda. Varför ska vi ta bort restriktioner när de kan rädda liv under nästa influensasäsong? Det är det nya normala som Hallengren och hennes nya fans i munskydd på Flashback har skapat. De som någon gång vill gå på fotboll är egoister som måste bekämpas med lagar för de kan ju smitta någon med något.

I princip samma taktik som sossarna kört mot SD i alla år.
Citera
2021-05-01, 20:37
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Sluta va så förbannat rädd för nya varianter. Som kommer HELA tiden. Det kommer fortsätta komma nya varianter.

Varianterna uppstår hela tiden. Men ingenting säger att vi behöver ta emot alla mutanter som uppstår på olika platser i Världen.

Citat:
Hittills finns det ingen som undkommer vaccineringen och vaccintillverkarna är inte ens oroliga för detta. Men du är...

Ja. Jag är rädd att det uppstår varianter som tar sig förbi vaccinernas skydd. Och jag är rädd att dessa varianter snabbt hittar till Europa. Det skulle innebära att vi får leva med restriktioner ännu en vinter. Låter det som en lockande tanke?

Citat:
Nej, ALLA länder borde öppna sina gränser. Det är det som länder tänker göra och det är bra.

Nej. Dom öppna gränsernas ideologier har redan skapat massor av elände. Stäng Europas gränser mot omvärlden. Vi klarar oss utan folkmassorna som söker sig till Europa, på flykt från överbefolkningen som dom själva har avlat fram. Och vi klarar oss fint utan omvärldens virus.
Citera
2021-05-01, 20:57
Medlem
Citat:

HAHA! Ja herregud, vad ska man säga.

Läser precis att i Aftonbladet att man hittat viruset i hjärnan på folk efter att de avlidit. Och det är nog där detta viruset satt sina största spår. Inte i luftvägarna.
Det är ju just långvariga problem med hjärnan forskare har befarat, som tidig demens och diverse hjärnskador, upptäckten stärker den tesen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in