2021-05-01, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nu var det alltså kvällen 11/5 och 14/5 som diskuterades där. Gymmandet och cyklandet. Det jämfördes med Örebropappor.
Inte stå med halvstånd utanför nån granne/älskarinna mitt i natten och fota.

Sen att han har gjort väldigt mycket anant konstigt genom åren och varit ännu mer busy som du beskriver betyder ju bara med den logiken att han de nätterna skulle vara än mer mordbenägen.

11/5 och 14/5 gör han inget som sticker ut förutom jämfört med hans ”vanliga” märkliga liv förutom att han ringer in polisen 11/5 till den plats där han enligt åklagaren nån stund senare tänker slå ihjäl LW.

Jag är med, men 11/5 sticker väl ut, det är väl första gången han har bestämt träff med LW mitt i natten i skogen och inte tar med mobilen, hallå?
Det sticker väl också ut att han innan han glömmer mobilen tydligen ringer polisen om märkliga män, åker hem med mobilen och åker ut igen och letar efter männen utan mobil?

14/5 är han som vanligt ute på upptåg 2330, fast denna gång jagar han inte mållgans eller lyser in genom folks fönster, denna gång slår han ihjäl Lena.
Citera
2021-05-01, 18:22
Medlem
develis avatar
Citat:
”Pinsam” och ”bytt fot”. Argumenten börjar tryta ser jag.

Jag, men kanske inte du, kan skilja på aktiviteter och person.

Aktiviteterna sticker inte ut om man jämför med vad andra Örebropappor hade för sig den kvällen. Så menade jag och jag lär behöva skriva det i minst ett inlägg till i vanlig ordning för att poängen ska gå in hos dig. Han höll sig inte alls busy. Tvärtom. Det är en stor tidslucka just under mordet. Alltså inget ”riggat” alibi på nåt sätt om detta nu skulle vara så planerat.

Och att han ”glömde” mobilen 11/5 kan han tyvärr inte bli dömd för mord för hur gärna vi än vill här.

Och har man lite koll på SD så var han alltid busy. Tror du han låg på latsidan under renoveringar och Geotouren? När han kissade och matade en depressiv HD?

Han är alltid igång. Det är hans ”problem”. Det fattar kanske inte du och åklagaren men så är det.

Har han inget för sig så drar han ut på promenader på nätterna. Eller patrullerar kvarterrn. Dller hjälper grannarna. Eller stalkar LW eller nån annan. Aktiviteten de båda datumen går helt i stäv med hur han ”normalt” lever sitt liv.

Jag har inte bytt nån fot men dina argument håller inte vad gäller tidsnöd, motiv eller superbusy kväll. Avvikelserna är efter mordet. Inte före.
Du byter fot.
Han blev snudd på Örebros vanligaste kille i dina argument att få fram ett mord i affekt som tangerar påföljd dråp.

Att han gör sig väldigt upptagen står i relation till att han väldigt väl ser till att rörelsemönstret är noterat.
Utom just i tidsspegeln för mordet.
På väg till JG slutar mobilen registrerar hans framfart.

Han till och med drar mail och skriver till kvinnan i USA så att det riktigt väldokumenterad om hur han tränar och packar till sena timmen.

Att han har kontakt beror på att det skulle avvika fullständigt om så inte vore fallet.
Han har en helt annan attityd mot LW om han inte har lust att komma. Han är alldeles för len och håller en träff hängande i luften.
Han brukar snarare reta upp henne ordentligt och det ses en kilometer med tjafs.

... Varav det garanterat hade kommit en dialog han inte vill ha på pränt.
Citera
2021-05-01, 18:30
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Lite OT nu men jag tolkar absolut inte in nån spydighet och ironi i Avels inlägg.
Du satte jargongen mellan er.

Ni är båda uppskattade och bidrar med mycket men du hugger lite väl på Avel tycker jag. Inte tvärtom.
Nu räcker det.
Vem fan är du att leka skiljedomare och styra?
Scrolla eller diskutera i sak.

Det här är spydig start för avel vill gärna näbba när jag skriver om planering - det gillar han inte serru.

Det är ren bullshit att ens dra upp att SD skulle vilja bli misstänkt för mord relaterat till det jag skrivit:
Citat:
Hade han så bråttom att bli huvudmisstänkt för mord att det var tidsnöd därav?
Citera
2021-05-01, 18:43
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Där kom det igen! Promiskuös...
När man läser vad du skriver och hur du under flera år spytt galla gällande den mördade Lenas sexliv och leverne så får jag för mig att du tycker hon fick skylla sig själv som blev mördad och att mördaren i själva verket begick en god gärning. Det ligger en underton av sådant i allt du skriver.

Om du äger något uns av anständighet så skulle det vara intressant att veta hur du ser på saken. Längtar du kanske till forna tiders rättsskipning där man stenade såna kvinnor som Lena, men där mannen som högst fick några piskrapp?

Eller kanske stegling eller rådbråkning av bibliska mått vore ett bra straff för Lena? Börjar tro att det är så du tänker i lönn. Här kan du botanisera i lämpliga straff:

http://www.kbec.se/olika-avrattnings-och-tortyrmetoder

Jag kan inte rå för vad du får för dig.

Jag letar ev. motiv och alternativa GMs. Om man väljer att leva promiskuöst och inte drar sig för att ha förhållande med "upptagna" män så utsätter man sig för risken att till slut reta upp en psykopat som inte accepterar att bli behandlad på samma sätt som de andra männen och deras partners blev. Det är i så fall en konsekvens av hur hon valde att leva.

Det har ingenting med straff att göra! Eller att försvara GM.
Citera
2021-05-01, 18:54
Medlem
develis avatar
Citat:
Har han gått hem för att hämta skaftet för att döda en medvetslös LW är det mord. Har han i stundens hetta där när det till slut rann över dödat henne efter gräl och ”slagsmål” så är rubriceringen nog dråp ja. Inget jag kommit på utan det är liksom lagen.
Saken är den att så simpelt är det inte vid bedömning av mord och planering.
För övrigt är det ett indiciemål.

Det kartläggs och bedöms betydligt fler delar än att gå hem och hämta ett skaft som mordvapen och det vore a walk in the park om det vore så grova exempel det stod och slog mellan.

Oavsett planering eller inte är det mord som är rubriceringen och inte dråp utfört i affekt eller nåt som han blir provocerad till på plats av LW.
Citera
2021-05-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det är ren bullshit att ens dra upp att SD skulle vilja bli misstänkt för mord relaterat till det jag skrivit:

Men så tolkade inte jag det som skrevs. Andas och läs de svar du fick av Avel igen.
Tycker det är intressant att läsa ur era lite olika synvinklar men fattar inte varför du blir så högaffektiv. Det tar bort fokus från ämnet bara.
Citera
2021-05-01, 19:06
Medlem
develis avatar
Citat:
Men så tolkade inte jag det som skrevs. Andas och läs de svar du fick av Avel igen.
Tycker det är intressant att läsa ur era lite olika synvinklar men fattar inte varför du blir så högaffektiv. Det tar bort fokus från ämnet bara.
Ägna dig åt sakfrågan istället för din iver att rygga avel som du även sysslat med tidigare.
Han klara sig nog galant utan dig som nån vapendragare.

Saken är den att det är helt lågvatten i förhållande till det jag skrev till en annan skribent.
Inte fan inbillar jag mig att SD vill bli misstänkt för mord relaterat till tidsbrist.

Har du nåt att ägna dig åt i förhållande till diskussion om planering?

Annars - back off om du tycker jag är högeffektiv nu ang OT-trams.
Citera
2021-05-01, 19:28
Medlem
Citat:
Ägna dig åt sakfrågan istället för din iver att rygga avel som du även sysslat med tidigare.
Han klara sig nog galant utan dig som nån vapendragare.

Saken är den att det är helt lågvatten i förhållande till det jag skrev till en annan skribent.
Inte fan inbillar jag mig att SD vill bli misstänkt för mord relaterat till tidsbrist.

Har du nåt att ägna dig åt i förhållande till diskussion om planering?

Annars - back off om du tycker jag är högeffektiv nu ang OT-trams.

När det gäller planeringen då står jag fast vid det jag sagt tidigare.
Det vill säga att jag instämmer med de trådisar som är av den åsikten att Steffes nattliga aktiviteter tiden innan mordet tyder på att han åtminstone lekt med tanken på hur han praktiskt skulle gå till väga för att ta livet av LW och komma undan med det.

Men att tidpunkten och valet av mordplats inte var planerade. Eller OM han ens skulle göra det. (Jag vet en man, på många sätt lik Stefan, som åkte runt med rånarluva mm i bilen för att han "skulle misshandla och skrämma" två personer som förargat honom på hans arbetsplats. Han skred aldrig till verket. Jag tror att planering och fantasier i sig kan vara tillfredsställande för såna individer).

Jag håller med dig om att Stefans kognitiva förmågor inte är mycket att hänga i julgranen.
Och jag håller med Leif GW om att en fällande dom hade suttit som en keps på hans huvud om utredningen hade skötts korrekt i inledningsskedet.

Gällande Avel och andra sötisar så kommer jag fortsätta säga till om jag tycker du eller nån annan är onödigt otrevlig. För allas skull. Flera har kommenterat och frågat varför du har den tonen. Och vissa har skrivit privat. Antar att folk inte vill skriva öppet för de inte vill få en massa ovett till svar. För egen del så tar jag inte åt mig det minsta haha, möter mycket starkare kraftuttryck i jobbet. 😄

Men det är inte Flashback 2011-stilen som är kutym (kunde inte låta bli haha) i den här tråden (bara Smokey med vänner som tror det).
Citera
2021-05-01, 19:53
Medlem
develis avatar
Citat:
När det gäller planeringen då står jag fast vid det jag sagt tidigare.
Det vill säga att jag instämmer med de trådisar som är av den åsikten att Steffes nattliga aktiviteter tiden innan mordet tyder på att han åtminstone lekt med tanken på hur han praktiskt skulle gå till väga för att ta livet av LW och komma undan med det.

Men att tidpunkten och valet av mordplats inte var planerade. Eller OM han ens skulle göra det. (Jag vet en man, på många sätt lik Stefan, som åkte runt med rånarluva mm i bilen för att han "skulle misshandla och skrämma" två personer som förargat honom på hans arbetsplats. Han skred aldrig till verket. Jag tror att planering och fantasier i sig kan vara tillfredsställande för såna individer).

Jag håller med dig om att Stefans kognitiva förmågor inte är mycket att hänga i julgranen.
Och jag håller med Leif GW om att en fällande dom hade suttit som en keps på hans huvud om utredningen hade skötts korrekt i inledningsskedet.

Gällande Avel och andra sötisar så kommer jag fortsätta säga till om jag tycker du eller nån annan är onödigt otrevlig. För allas skull. Flera har kommenterat och frågat varför du har den tonen. Och vissa har skrivit privat. Antar att folk inte vill skriva öppet för de inte vill få en massa ovett till svar. För egen del så tar jag inte åt mig det minsta haha, möter mycket starkare kraftuttryck i jobbet. 😄

Men det är inte Flashback 2011-stilen som är kutym (kunde inte låta bli haha) i den här tråden (bara Smokey med vänner som tror det).
.. Och jag tycker du är onödigt Off topic när jag diskuterar planering i sakfrågan - samt att du kastar sten i glashus med ditt eget OT:
"Det tar bort fokus från ämnet bara."

Jag kommer inte stämma in i hejaropen om sötisen Avel, så get used.

Då tar vi ämne planering.

Jag är av samma åsikt att det inte är välplanerat.
Men däremot planerat.
Dels för att han är korkad i klass med black adder, pressad samt följande om val av BP:

a) misslyckat försök tre dar innan vid samma tidpunkt samt;
b) att han får ta till en vanlig strategi och gå dit vid en tidpunkt hon förväntar sig och;
c) att han inte har nåt annat än bakom planket att välja på beroende på barn hemma och fortsättningsvis;
d) att hans överdrivna och väldokumenterade åkande hit och dit beror på att det ska överensstämma med deras dialog om att han är i tidsnöd.

... och sen ska han låtsas att han aldrig dök upp.
Happ!... som han skrev.

Och han är stressad och ska ha mord klart innan avfärd.

Sen hänger då HD i kulisserna och är mer än suspekt i sitt beteende.

Jag tror även hon skickar remsan relaterat till att HDs namn inte finns dokumenterat, att det berör det heta ämne som handlar om HD.

Jag undrar även över om HD ljuger om att hon hotat henne för att trigga SD.
Åh, Karl Stefan, jag orkar inte mer..
Senast redigerad av develi 2021-05-01 kl. 20:06.
Citera
2021-05-01, 20:54
Medlem
Citat:
.. Och jag tycker du är onödigt Off topic när jag diskuterar planering i sakfrågan - samt att du kastar sten i glashus med ditt eget OT:

Men däremot planerat.
Dels för att han är korkad i klass med black adder, pressad samt följande om val av BP:

b) att han får ta till en vanlig strategi och gå dit vid en tidpunkt hon förväntar sig och;
c) att han inte har nåt annat än bakom planket att välja på beroende på barn hemma och fortsättningsvis;
d) att hans överdrivna och väldokumenterade åkande hit och dit beror på att det ska överensstämma med deras dialog om att han är i tidsnöd.

Happ!... som han skrev.

Jag tror även hon skickar remsan relaterat till att HDs namn inte finns dokumenterat, att det berör det heta ämne som handlar om HD.

Största stressorn i SDs liv är HD, inte LW som vissa tror. Och HD gör det dessutom samtidigt med att hon har en orohetsaffär bakom sin makes rygg. Hon eldar på SD och ljuger mest troligt över de mesta för kunna öka sina restriktioner. Antagligen har väl SD barnen den vecka LW är barnledig för att mimera möjligheterna för SD/LW att ses.
Senast redigerad av Remark 2021-05-01 kl. 21:11.
Citera
2021-05-01, 20:57
Medlem
Lova33s avatar
Här kommer min teori angående gärning och motiv:

SD planerade och genomförde mordet på LW. Motivet är SD:s kontrollförlust över LW.

SD är en psykopat med allt vad det innebär och agerar enbart utifrån sina egna behov. I linje med detta utgår motivet därmed endast utifrån SD själv (ingen annan är ens partiellt/indirekt berörd).

Vet att vissa har teorier om att SD dödat LW för att "få tillbaka" HD och/eller för att att skydda sin yta/sitt rykte utåt.

Jag menar att SD aldrig skulle behöva mörda LW för att behålla HD, han har haft HD i sitt grepp hela tiden (då och nu), skilsmässa, flytt osv är bara "på pappret" och hans upplevda kontroll över henne har varit intakt hela tiden (åtminstone fram till mordet). Högst sannolikt har dock efterspelet till mordet (FUP) ändrat på den saken.

Omgivningen har han duperat/i vart fall upplevt sig ha duperat och skulle därmed inte heller av den anledningen mörda LW.

Visst skulle det bli lite jobbigt för SD om LW avslöjade "exakt allt" för HD och omgivningen men absolut ingen katastrof -han räknar liksom med att kunna snacka sig ur det hela i vanlig ordning.

Däremot hade han uppenbarligen, av alla konversationer med LW mot slutet att döma, verkligen börjat tappa kontrollen över henne.
SD är som sagt en psykopat och har med en psykopats logik äganderätt över LW.
LW finns enbart till för SD -att hon har tre barn som behöver henne, föräldrar, vänner osv finns helt enkelt inte i SD:s värld.

Att LW gör uppror för att hon har egna känslor, tankar och behov finns inte heller i SD:s värld. LW är enbart en jobbig jävla leksak som borde förstå att hon inte kan göra uppror utan konsekvenser!
Så för att behålla kontrollen över LW utövar SD den slutgiltiga kontrollhandlingen: mord.

Nu jävlas inte LW längre och SD:s kontrollbehov över henne är för all tid och evighet stillat.
Dock så vet vi att HD visat prov på egna känslor, tankar och behov och den fortsättningen hoppas jag slippa se under detta delforumet på Flashback.
Men jag skulle definitivt inte bli förvånad om ännu en kvinnomordstråd med SD som gärningsman dyker upp här tyvärr. Psykopatmördarwierdon är ganska jävla förutsägbara på det viset.
Citera
2021-05-01, 21:15
Medlem
Citat:

Men däremot planerat.

Happ!... som han skrev.

"Dels för att han är korkad i klass med black adder" haha svårt att skärpa mig och fokusera på resten när jag bara ser black adder-SD framför mig 😂😂

Att HD ljuger för att skapa en reaktion hos SD kan jag mycket väl tänka mig.

Av dina punkter så tycker jag alla låter helt rimliga med tanke på personen det handlar om, förutom kanske;
"c) att han inte har nåt annat än bakom planket att välja på beroende på barn hemma//"

- Han har väl inte sett just de sovande barnen som ett hinder att vara ute och patrullera längre bort än så tidigare....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in