Citat:
Ursprungligen postat av
Firesnake
När det gäller planeringen då står jag fast vid det jag sagt tidigare.
Det vill säga att jag instämmer med de trådisar som är av den åsikten att Steffes nattliga aktiviteter tiden innan mordet tyder på att han åtminstone lekt med tanken på hur han praktiskt skulle gå till väga för att ta livet av LW och komma undan med det.
Men att tidpunkten och valet av mordplats inte var planerade. Eller OM han ens skulle göra det. (Jag vet en man, på många sätt lik Stefan, som åkte runt med rånarluva mm i bilen för att han "skulle misshandla och skrämma" två personer som förargat honom på hans arbetsplats. Han skred aldrig till verket. Jag tror att planering och fantasier i sig kan vara tillfredsställande för såna individer).
Jag håller med dig om att Stefans kognitiva förmågor inte är mycket att hänga i julgranen.
Och jag håller med Leif GW om att en fällande dom hade suttit som en keps på hans huvud om utredningen hade skötts korrekt i inledningsskedet.
Gällande Avel och andra sötisar så kommer jag fortsätta säga till om jag tycker du eller nån annan är onödigt otrevlig. För allas skull. Flera har kommenterat och frågat varför du har den tonen. Och vissa har skrivit privat. Antar att folk inte vill skriva öppet för de inte vill få en massa ovett till svar. För egen del så tar jag inte åt mig det minsta haha, möter mycket starkare kraftuttryck i jobbet. 😄
Men det är inte Flashback 2011-stilen som är kutym (kunde inte låta bli haha) i den här tråden (bara Smokey med vänner som tror det).
.. Och jag tycker du är onödigt Off topic när jag diskuterar planering i sakfrågan - samt att du kastar sten i glashus med ditt eget OT:
"Det tar bort fokus från ämnet bara."
Jag kommer inte stämma in i hejaropen om sötisen Avel, så get used.
Då tar vi ämne
planering.
Jag är av samma åsikt att det inte är välplanerat.
Men däremot planerat.
Dels för att han är korkad i klass med black adder, pressad samt följande om val av BP:
a) misslyckat försök tre dar innan vid samma tidpunkt samt;
b) att han får ta till en vanlig strategi och gå dit vid en tidpunkt hon förväntar sig och;
c) att han inte har nåt annat än bakom planket att välja på beroende på barn hemma och fortsättningsvis;
d) att hans överdrivna och väldokumenterade åkande hit och dit beror på att det ska överensstämma med deras dialog om att han är i tidsnöd.
... och sen ska han låtsas att han aldrig dök upp.
Happ!... som han skrev.
Och han är stressad och ska ha mord klart innan avfärd.
Sen hänger då HD i kulisserna och är mer än suspekt i sitt beteende.
Jag tror även hon skickar remsan relaterat till att HDs namn inte finns dokumenterat, att det berör det heta ämne som handlar om HD.
Jag undrar även över om HD ljuger om att hon hotat henne för att trigga SD.
Åh, Karl Stefan, jag orkar inte mer..