Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hahaha!
Du har ironiserat över hans framfart och hur wacko han är gång efter annan.
Nu när du ska vinna argument om icke-planering så byter du fot.
Så pinsam...

”Pinsam” och ”bytt fot”. Argumenten börjar tryta ser jag.
Jag, men kanske inte du, kan skilja på aktiviteter och person.
Aktiviteterna sticker inte ut om man jämför med vad andra Örebropappor hade för sig den kvällen. Så menade jag och jag lär behöva skriva det i minst ett inlägg till i vanlig ordning för att poängen ska gå in hos dig. Han höll sig inte alls busy. Tvärtom. Det är en stor tidslucka just under mordet. Alltså inget ”riggat” alibi på nåt sätt om detta nu skulle vara så planerat.
Och att han ”glömde” mobilen 11/5 kan han tyvärr inte bli dömd för mord för hur gärna vi än vill här.
Och har man lite koll på SD så var han alltid busy. Tror du han låg på latsidan under renoveringar och Geotouren? När han kissade och matade en depressiv HD?
Han är alltid igång. Det är hans ”problem”. Det fattar kanske inte du och åklagaren men så är det.
Har han inget för sig så drar han ut på promenader på nätterna. Eller patrullerar kvarterrn. Dller hjälper grannarna. Eller stalkar LW eller nån annan. Aktiviteten de båda datumen går helt i stäv med hur han ”normalt” lever sitt liv.
Jag har inte bytt nån fot men dina argument håller inte vad gäller tidsnöd, motiv eller superbusy kväll. Avvikelserna är efter mordet. Inte före.