2021-05-01, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har Ebba förberett sig på att hon kan få tjuvnyp. Angående husaffär/förtal i morgondagens partiledardebatt i Agenda?
Jag tror att de andra partiledarna är så pass seriösa att de inte ger sig på sånt taskspeleri. Oavsett parti.

Men vi får väl se om jag får rätt.
2021-05-01, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Jag tror att de andra partiledarna är så pass seriösa att de inte ger sig på sånt taskspeleri. Oavsett parti.

Men vi får väl se om jag får rätt.
Ibland, ganska ofta, så tror jag att jag har mera utbildning/träning i att möta media än en del av våra politiker.
2021-05-01, 19:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Mycket troligt,,men det blev nog att förena nytta med nöje för herr Binninge.
Peng pluss sparka på KD.

Ja han var nog lyrisk att få möjlighet att företräda Esb i denna affären.
Så han fick sin vendetta.....trodde han
2021-05-01, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja han var nog lyrisk att få möjlighet att företräda Esb i denna affären.
Så han fick sin vendetta.....trodde han

Men det rikoschetterade och det blev en vändtvåa

Allas ögon på Binninge, osmart.

Nu grävs det ju upp än mera sk-t om Bininge som nolltaxering och var är han mantalsskriven mm

Lite googling på hans namn:
https://www.inblick.se/nyheter/s-partiets-trollkonton/4050
https://www.expressen.se/debatt/sex-ar-mer-an-bara-missionaren/

försvarar folk utsatta för oönskat sex när man själv......
2021-05-01, 20:31
Medlem
lillen-68s avatar
Citat:

Nu grävs det ju upp än mera sk-t om Bininge som nolltaxering och var är han mantalsskriven mm

Det finns en sak till att nämna vad gäller "Karin" och hur hon trycktes ner av RO.
Efter att ha introducerat henne för FB och vad trollkontona skrivit om henne, för att få henne riktigt mör och foglig.
Så försökte de även få henne att skriva på en generalfullmakt, för att helt kunna ta över hennes liv och hennes ekonomi.

Låter detta bekant?
2021-05-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillen-68
Det finns en sak till att nämna vad gäller "Karin" och hur hon trycktes ner av RO.
Efter att ha introducerat henne för FB och vad trollkontona skrivit om henne, för att få henne riktigt mör och foglig.
Så försökte de även få henne att skriva på en generalfullmakt, för att helt kunna ta över hennes liv och hennes ekonomi.

Låter detta bekant?
Deja vu.
Många bekanta namn.

En del av s-trollen kommer och går här…….
2021-05-01, 22:12
Medlem
nova68s avatar
Citat:

Jag undrar onekligen varför det inte blev något inslag i "kalla fakta" om RO???
2021-05-02, 01:39
Medlem
[quote=ba'loba|75704007]
Citat:
Ursprungligen postat av fiatigerlilja
Ebba Busch har verkligen lyckats samla en riktigt otäck och hatisk supporterskara runt sig! Föraktet för äldre går inte att ta miste på!

En del är så fanatiska att de t o m glädjer sig åt tanken att den gamla damen som är Esbjörns stödperson pga sin ålder inte har så långt kvar: [indent]

Jag röstar inte på Ebba men rätt ska vara rätt.
Jag tror helt och hållet att Esb ville sälja och att hans intresse för fastigheten var lika med noll då han och hans särbo aldrig vistades där och inget gjordes åt fastigheten. Verkar inte ens ha suttit på verandan/farstun med en kaffetermors under alla år det varit hans.
Jag tror helt och hållet att pensionatstanten, bevisligen har ärvat barnlösa äldre män och att Esb ovetandes var hennes nästa objekt.
Den här pensionatstanten har tidigare ärvt av henne ej i släktskap avlidna.
Hon har försökt köpa men till ett MYCKET lägre pris och då sa Esb nej.
Pensionatstanten råkar vara polare med JB som är med i RO gruppen och några till som är med där.
JB och dessa har diskuterat hur att möra till Ebba. JB hyser agg till KD sen han stängdes ute ifrån dom.
JB har fällts för flera brott och suttit i finkan, är i dag nolltaxerare och skyldig pengar till sitt brottsoffer.

Det här är INTE ett fall av äldre man som blir lurad av köpare.
Det här är ett fall av äldre man som inte fattat att de som är i hans närhet traktar efter att ärva honom och då de uppdagade affären satte de till alla klutar med en diverse oschyssat metoder och det hör på Esbs kommentarer om päronträd och körsbärsträd som huggits ned osv.
Grannar har i åratal hoppats att det skulle säljas och städas upp.
Det Esb utsätts för nu är att i slutskedet i hans liv förnekas att ha en slant och unna sig saker.

Nej, jag röstar inte på Ebba och jag traktar inte efter henne då jag är en tant som gillar farbröder.
Esbjörn är klarare i knoppen än den där sinnessjuka satmaran Monica Pernroth Lüllmaa .Fy vilken äcklig kärring! Gammal som gatan är pedofilvurmande kärringen också och säkert dement
2021-05-02, 09:17
Medlem
Condylomas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har Ebba förberett sig på att hon kan få tjuvnyp. Angående husaffär/förtal i morgondagens partiledardebatt i Agenda?
Ebba "ulven i fårakläder" Busch kommer undvika nämna värdigheten för våra äldre vilket varit honnörsord (genom alla år) och vad hon/KD, skenheligt försökt tuta i väljarna.

Var uppmärksam på : Att inte vid något enda framträdande har den hycklande partiledaren nämt orden som kan associera till vad hon utsatt den stackars Esbjörn för.
Senast redigerad av Condyloma 2021-05-02 kl. 09:31.
2021-05-02, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma
Ebba "ulven i fårakläder" Busch kommer undvika nämna värdigheten för våra äldre vilket varit honnörsord (genom alla år) och vad hon/KD, skenheligt försökt tuta i väljarna.

Var uppmärksam på : Att inte vid något enda framträdande har den hycklande partiledaren nämt orden som kan associera till vad hon utsatt den stackars Esbjörn för.

Nu får du ge dig!
Det här har inget med värdighet för äldre at göra det har med ett getingbo bestående av
arvstörstande ickesläktingar som har gjort det här tidigare samt en "jurist" som har suttit inne och inte betalat skadestånd och noltaxerar

Never argue with a fool, a bystander might,,
oooops
2021-05-02, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, Esbjörns bud var att ta Ebbas RÄTTEGÅNGSKOSTNADER samt en symbolisk summa.

Men Ebba har haft en hel del kostnader utöver rättegångskostnaderna, i denna affären.

Men den riktigt stora frågan är - Varifrån ska Esbjörn, som nyligen gjort sin sista avbetalning till kronofogden för tidigare skulder, få hundratusentals kronor, kanske uppåt en miljon, till att ersätta Ebba?

Nej, Esbjörns bud var att ta Ebbas SAMTLIGA omkostnader plus ytterligare en summa, hon ombads göra en lista på alla utgifter hon anser sig haft.

Och med tanke på löftet att hon såklart inte ska tvinga en stackars gamma farbror att sälja om han inte vill borde saken vara klar.
2021-05-02, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Condyloma

Precis.

Ebbas starka gren har alltid varit att kasta skit på andra.
Ingen skräll att hon stod i riksdagen och skrek om att regeringen inte tar pandemin på allvar och i berått mod sviker dom äldre, samtidigt som hon festar på Stureplan och springer hemma hos 81-åriga Esbjörn.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in