2021-05-01, 14:49
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Esbjörns bud till förlikning var att ta Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Ebba avböjde trots sitt löfte om att inte fullfölja sin blåsning av denna 81-åriga man i en pandemitid.

Nej, Esbjörns bud var att ta Ebbas RÄTTEGÅNGSKOSTNADER samt en symbolisk summa.

Men Ebba har haft en hel del kostnader utöver rättegångskostnaderna, i denna affären.

Men den riktigt stora frågan är - Varifrån ska Esbjörn, som nyligen gjort sin sista avbetalning till kronofogden för tidigare skulder, få hundratusentals kronor, kanske uppåt en miljon, till att ersätta Ebba?
2021-05-01, 15:44
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Nej, Esbjörns bud var att ta Ebbas RÄTTEGÅNGSKOSTNADER samt en symbolisk summa.

Men Ebba har haft en hel del kostnader utöver rättegångskostnaderna, i denna affären.

Men den riktigt stora frågan är - Varifrån ska Esbjörn, som nyligen gjort sin sista avbetalning till kronofogden för tidigare skulder, få hundratusentals kronor, kanske uppåt en miljon, till att ersätta Ebba?

Bättre att han ser till så att EB får lagfart, det lär bli en bra slant så att han kan leva skuldfri resten av livet efter att han har ersatt EB för hennes kostnader. Blir väl även en slant över till Binninge så att han kan göra en avbetalning till brottsofferfonden.
2021-05-01, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Bättre att han ser till så att EB får lagfart, det lär bli en bra slant så att han kan leva skuldfri resten av livet efter att han har ersatt EB för hennes kostnader. Blir väl även en slant över till Binninge så att han kan göra en avbetalning till brottsofferfonden.

Binninge tar nog bara svarta pengar då någon sagt i tråden att han nolltaxerar.
I det här fallet åtog han sig nog fallet då han kunde ge tillbaka på KD.
2021-05-01, 17:04
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Esbjörns bud till förlikning var att ta Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Ebba avböjde trots sitt löfte om att inte fullfölja sin blåsning av denna 81-åriga man i en pandemitid.

Tyvärr, det var inte ens sant första gången du skrev det.
2021-05-01, 17:05
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Du har fått länken hur många gånger som helst men låtsas dagen efter som att du glömt bort va den innehåller.

Jag slösar inte min tid på attbesvara samma fråga från dig igen gång till.

Jag har läst den och du har den i mitt svar inte den halvan du skrev utan hela.
Förövrigt fungerade inte din länk.
2021-05-01, 17:07
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Kolla den här gubben historia.
Liknar det Esb utsatts för och som kommer ge honom ekonomiska förluster samt kanske inte mycket tid kvar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlEXOj/arne-83-blev-felaktigt-omyndigforklarad

Kort utdrag/klipp ur artikeln för er som inte kan läsa AB.

"Arne XXX, 83, blev felaktigt omyndigförklarad.

Nu stämmer han staten för det förlorade året.
– Det kändes som att jag hade förlorat alla mina rättigheter och ställts utanför samhället. Det hela har varit oerhört förödmjukande, säger han genom sitt juridiska ombud.

Inför julhelgen 2018 stod XXXX vid sin vanliga bankomat i Örnsköldsvik och skulle ta ut pengar, men kort och konto var spärrade.
Utan hans vetskap hade tingsrätten ställt honom under förvaltarskap.
”Slarvigt handlagt”
Sålde hans egendom.
83-åringen har en lång utlandskarriär i konstruktionsbranschen bakom sig och ett kapital som han investerat i bland annat fastigheter."

Undar vem som startade hans omyndigförklaring?

Hm.. generalen?
2021-05-01, 17:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Binninge tar nog bara svarta pengar då någon sagt i tråden att han nolltaxerar.
I det här fallet åtog han sig nog fallet då han kunde ge tillbaka på KD.

Tror du inte generalen skickar räkning åt Binninge till Esb som hon sen själv betalar och tar ut pengar åt Binninge?
2021-05-01, 17:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Visst är det är naturligt att sälja, men då Ebba hade råd att betala en bra hyra och vännen redan flyttat in till sitt nya hus kan man nog anta att det inte fanns ekonomiska krav bakom det.

Det var också denna "vän" som gick till Esbjörn.
Slump och troligt att denna person också var bekant med Esbjörn?
Nja. Visst. Inget är väl otroligt.

Annars - ställde vännen upp eftersom hon ställt Ebba på pottkanten?
Kan man ifrågasätta objektiviteten?

Jag ser din agenda,, att EB skulle fixa en som påstår sig ha förmedlat och sen begå mened.
Det är osanorlikare än att Spakur skulle erkänna att han har fel.
2021-05-01, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Tror du inte generalen skickar räkning åt Binninge till Esb som hon sen själv betalar och tar ut pengar åt Binninge?

Mycket troligt,,men det blev nog att förena nytta med nöje för herr Binninge.
Peng pluss sparka på KD.
2021-05-01, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Hm.. generalen?

Rörande annan pensionär: Stod något nånstans på nätet om att tre personer skickat brev om hans tillkortakommanden och han blev "omyndigförklarad" utan att ens veta det förens han försökte ta ut pengar på bankomaten och det var tvärstopp. De hade sålt både bilar o fastigheter.
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/arne-gavelin-sattes-under-forvaltare-stammer-staten

Om inte Ebba varit den hon är så hade hon kanske backat och då hade pensionatsgänget fått ärva och hade de då låtit bli att skaffa god man mm? Finns det mera sånt här som lurar i vassen??
jag kan vara nojjig men jag tycker det känns så utstuderat att greja god man till någon och lämna in polisanmälningar för nedhuggna träd och Esb visste inte ens om och trodde det var hans r-e-v-i-s-o-r som anmält hos polisen.
2021-05-01, 17:45
Medlem
Har Ebba förberett sig på att hon kan få tjuvnyp. Angående husaffär/förtal i morgondagens partiledardebatt i Agenda?
2021-05-01, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aroblin
Har Ebba förberett sig på att hon kan få tjuvnyp. Angående husaffär/förtal i morgondagens partiledardebatt i Agenda?

Tror du allvarligt att hon inte är förberedd på det?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in