2021-05-01, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Huset skulle redan säljas då Ebba hyrde en av lägenheterna, så det visste hon ju om.
Så inte blev hon utkastad av kompisen, utan det var bara en tillfällig lösning.
Det är ett mycket stort hus med flera lägenheter ingen villa, annars hade hon väl köpt det huset istället.
Har t.o.m varit ett dagis i bottenplan tidigare, såpass stort är det huset.

Där ser man, helt vanlig vettig förklaring, polare som ställt upp i ett mellanläge med bostad, inget konstigt alls.
2021-05-01, 11:35
Medlem
fnirps avatar
[quote=90510|75710948]
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Det går inte komma förbi att EB kallhamrat använder all sin makt för att tillskansa sig en gammal mans egendom mot hans vilja. Den politiska roffarmentaliteten har vi lyckligtvis varit förskonade från i Sverige.

Nej, det har vi inte. Ulf K tog en lägenhet avsedd för tonårsflickor, Göran Persson ville vräka en arrendator, det är politiker som går före i bostadsköer, det är politiker som roffar åt sig överallt de kan. Skulle jag lista alla politiker som är drabbade av roffarsjukan, är det lämpligare med en egen tråd.

Hur har Ebba utnyttjat sin partiledarposition, eller yrkespolitikerposition? Hon har agerat som privatperson så vitt jag kan se.
2021-05-01, 12:14
Medlem
[quote=fnirp|75711817]
Citat:
Ursprungligen postat av 90510

Nej, det har vi inte. Ulf K tog en lägenhet avsedd för tonårsflickor, Göran Persson ville vräka en arrendator, det är politiker som går före i bostadsköer, det är politiker som roffar åt sig överallt de kan. Skulle jag lista alla politiker som är drabbade av roffarsjukan, är det lämpligare med en egen tråd.

Hur har Ebba utnyttjat sin partiledarposition, eller yrkespolitikerposition? Hon har agerat som privatperson så vitt jag kan se.

I det här fallet och med Ebba som en av huvdupersonerna i dramat så har hon inga fördelar utan har råkat än värre ut än om hon varit en okänd person som jag.
Det har dragit till sig Esbs arvskombatanter och Binninge som en gång var KDare men inte fick vara kvar,,,hurra nu ska vi jävlas med Ebba!! (Och Esb för han ska få känna av at han inte var omgiven av vänner utan snikna hyeneror)
2021-05-01, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
första felet: EBs inlägg men inte in din länk då den ej fungerar. utan en som faktiskt fungerar samt utan halva bortklippt.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/ebba-buschs-hot-dra-esbjorn-83-till-domstol-hjartat-haller-pa-att-brista/

– Nej, om det är så att Esbjörn absolut inte vill sälja, om det är så att han tvärt emot alla möten med mig då han har varit helt glasklar, att det inte stämmer, kommer jag självfallet inte att framhärda med att fullfölja det här. Jag har handlat i god tro.

Men jag kan ju vända och ändra med. och plötsligt har den en annan betydelse.
Om Esbjörn inte är kapabel att fatta egna beslut eller handlat i god tro kommer jag inte att fullfölja den här.

Det är väl ingen lögn att hon behöver ansöka om lagfart?
finns två orsaker som jag kan upprepa igen.

1 för att det är lagstadgat att göra det iom. avtalets inträde.
2 för att förhindra att det tas ut fler pantbrev.

Här är ditt klippta inlägg!

Du har fått länken hur många gånger som helst men låtsas dagen efter som att du glömt bort va den innehåller.

Jag slösar inte min tid på attbesvara samma fråga från dig igen gång till.
2021-05-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Är du nu här och sprider den lögnen igen!
Han har EJ erbjudit att ta hennes samtliga omkostnader sluta ljuga!!

Esbjörns bud till förlikning var att ta Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Ebba avböjde trots sitt löfte om att inte fullfölja sin blåsning av denna 81-åriga man i en pandemitid.
2021-05-01, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spakur
Esbjörns bud till förlikning var att ta Ebbas samtliga omkostnader samt ytterligare en summa. Ebba avböjde trots sitt löfte om att inte fullfölja sin blåsning av denna 81-åriga man i en pandemitid.
Du har konsekvent svårt att hålla dig till vad som hänt.

Ebba erbjöd Esbjörn möte för att diskutera hans påhittade ånger för att se vad som gick att göra.
Han tvärvände när han kom till mötet.
Det bud som Esbjörn senare fick vid förlikningen sa han nej till.

Hur nån kan få det till att det INTE är gubben Esbjörn som orsakat allt är obegripligt.

Ebba har gjort en korrekt affär på rätt sätt.

Om Esbjörn vill ångra sig får han bete sig som en man och se om han kan lösa läget. När han inte gör det så är det han, och enbart han, som försöker en blåsning.
2021-05-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Du har konsekvent svårt att hålla dig till vad som hänt.

Ebba erbjöd Esbjörn möte för att diskutera hans påhittade ånger för att se vad som gick att göra.
Han tvärvände när han kom till mötet.
Det bud som Esbjörn senare fick vid förlikningen sa han nej till.

Hur nån kan få det till att det INTE är gubben Esbjörn som orsakat allt är obegripligt.

Ebba har gjort en korrekt affär på rätt sätt.

Om Esbjörn vill ångra sig får han bete sig som en man och se om han kan lösa läget. När han inte gör det så är det han, och enbart han, som försöker en blåsning.

Det är inte Esb som försöker en blåsning.
Det har var en affär mellan Esb och Ebba.
Tills de andra i gänget fick vetskap.
Det är nu de försöker med att avvärja köpet och sätta käppar i hjulen.
Esb är i dag en man som är som en åsna mellan två hötappar, å ena sidan de som han trodde var hans vänner, pensionatsgänget samt RO gruppen ledd av Binninge å andra aidan en affär han var nöjd med.
Esb vet i dag varken in eller ut.
2021-05-01, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Det är inte Esb som försöker en blåsning.
Det har var en affär mellan Esb och Ebba.
Tills de andra i gänget fick vetskap.
Det är nu de försöker med att avvärja köpet och sätta käppar i hjulen.
Esb är i dag en man som är som en åsna mellan två hötappar, å ena sidan de som han trodde var hans vänner, pensionatsgänget samt RO gruppen ledd av Binninge å andra aidan en affär han var nöjd med.
Esb vet i dag varken in eller ut.
Ja det är så.

Men jag tycker att så länge som Esbjörn stödjer detta och inte hjälper till så är även han skyldig för mig.
På samma sätt som binninge trasslade till det så får Esbjörn stå skulden i rätten.

Jag tror inte att Esbjörn är så blåst utan han vet tillräckligt för att kunna ändra vad som händer, tyvärr så värderar han M och M samt RO högre än sig själv.
2021-05-01, 14:06
Medlem
Kolla den här gubben historia.
Liknar det Esb utsatts för och som kommer ge honom ekonomiska förluster samt kanske inte mycket tid kvar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlEXOj/arne-83-blev-felaktigt-omyndigforklarad

Kort utdrag/klipp ur artikeln för er som inte kan läsa AB.

"Arne XXX, 83, blev felaktigt omyndigförklarad.

Nu stämmer han staten för det förlorade året.
– Det kändes som att jag hade förlorat alla mina rättigheter och ställts utanför samhället. Det hela har varit oerhört förödmjukande, säger han genom sitt juridiska ombud.

Inför julhelgen 2018 stod XXXX vid sin vanliga bankomat i Örnsköldsvik och skulle ta ut pengar, men kort och konto var spärrade.
Utan hans vetskap hade tingsrätten ställt honom under förvaltarskap.
”Slarvigt handlagt”
Sålde hans egendom.
83-åringen har en lång utlandskarriär i konstruktionsbranschen bakom sig och ett kapital som han investerat i bland annat fastigheter."

Undar vem som startade hans omyndigförklaring?
2021-05-01, 14:22
Medlem
Citat:
Kolla den här gubben historia.
Liknar det Esb utsatts för och som kommer ge honom ekonomiska förluster samt kanske inte mycket tid kvar.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/dlEXOj/arne-83-blev-felaktigt-omyndigforklarad

Kort utdrag/klipp ur artikeln för er som inte kan läsa AB.

"Arne XXX, 83, blev felaktigt omyndigförklarad.

Nu stämmer han staten för det förlorade året.
– Det kändes som att jag hade förlorat alla mina rättigheter och ställts utanför samhället. Det hela har varit oerhört förödmjukande, säger han genom sitt juridiska ombud.

Inför julhelgen 2018 stod XXXX vid sin vanliga bankomat i Örnsköldsvik och skulle ta ut pengar, men kort och konto var spärrade.
Utan hans vetskap hade tingsrätten ställt honom under förvaltarskap.
”Slarvigt handlagt”
Sålde hans egendom.
83-åringen har en lång utlandskarriär i konstruktionsbranschen bakom sig och ett kapital som han investerat i bland annat fastigheter."

Undar vem som startade hans omyndigförklaring?

Den stämningsansökan som nämns för Arne fanns med i en länk i den här tråden tidigare. En riktig tragedi att läsa.

En udda man som råkat riktigt illa ut som jag minns det pga bla oseriös förvaltare och överförmyndare. För att inte glömma de som startade allt.
2021-05-01, 14:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Den stämningsansökan som nämns för Arne fanns med i en länk i den här tråden tidigare. En riktig tragedi att läsa.

En udda man som råkat riktigt illa ut som jag minns det pga bla oseriös förvaltare och överförmyndare. För att inte glömma de som startade allt.

Hittar ingen tråd här.
Men det här är ju i princip en blåkopia.

https://granskningornskoldsvik.com/2019/09/28/ar-arne-gavelins-angivare-i-behov-av-forvaltare/?fbclid=IwAR3mWnsM7icrgwAp15OfCjF-a17stqP4jFlK3wgEUP9BGE9CfKkVNynmrhs
2021-05-01, 14:31
Medlem
Citat:
Hittar ingen tråd här.
Men det här är ju i princip en blåkopia.

https://granskningornskoldsvik.com/2019/09/28/ar-arne-gavelins-angivare-i-behov-av-forvaltare/?fbclid=IwAR3mWnsM7icrgwAp15OfCjF-a17stqP4jFlK3wgEUP9BGE9CfKkVNynmrhs
Via centrum för rättvisa kan du hitta den och länk till stämningen.

Ur den framgår:
”I oktober 2018 gav tre privatpersoner i Arne Gavelins omgivning in en skrift rubricerad ”orosanmälan” till överförmyndaren där de uttryckte oro för hans hälsotillstånd, boendesituation och eko- nomiska förhållanden. Anmälarna angav också att Arne Gavelin blev ekonomiskt utnyttjad av personer i sin närhet. Enligt anmälarna var Arne Gavelin därför i behov av hjälp från en förvaltare. (Se orosanmälan den 19 oktober 2018, bilaga 1.)”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in