2021-05-01, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Har du någon bild på Steffes bigshot? (Inte tummetott )

EGT berättade om Bigshot och Letsdoit lade ut länkar på ett tillfälle då L lånat Steffes slangbella som han i logg kallat för "ekorrdräpare" (tror jag).

Se närbild i inlägg: www.flashback.org/sp70898773

Gropen i marken där L hittades är nog bra att ställa stången i när vikter med rep ska slängas upp i träden med Bigshot.
Senast redigerad av Ulanna 2021-05-01 kl. 11:11.
Citera
2021-05-01, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumsbulle
De har säkrat mer blod inne i skorna, från LW

Ja fint. För försvarets linje var att det borde finnas fler mtp blodbildsanalysen av brottsplatsen.
Citera
2021-05-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
EGT berättade om Bigshot och Letsdoit lade ut länkar på ett tillfälle då L lånat Steffes slangbella som han i logg kallat för "ekorrdräpare" (tror jag).

Gropen i marken där L hittades är nog bra att ställa stången i när vikter med rep ska slängas upp i träden med Bigshot.
Aha, Tack.
Hålet i marken skulle kunna förklaras med en såndär monsterslangbella.
Citera
2021-05-01, 11:54
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja fint. För försvarets linje var att det borde finnas fler mtp blodbildsanalysen av brottsplatsen.

Svagt minne av att jag läste en post för några dagar sedan med citat
som nämnde sulan. Inne eller under sulan.
Kan dock ha fel.
Hinner ej leta. Och kanske jag då borde vara tyst egentligen.
Som sagt, ta det med en nypa tillsvidare.
Citera
2021-05-01, 12:17
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Haha ja den slippen var något toxisk!

Ja men precis som du säger är överaktivitet på morddygn en del av bevisplanering. En teori man har kring det är att gm vill framstå som att ha ”fullt upp och ingen tid- det kan omöjligt vara jag” typ.

Angående att planering skulle ge noggrannhet och därav leda till plötsligt mord i affekt får jag bara inte ihop i detta fallet.

Avsiken med ett fördolt och obskyrt möte bakom ett plank ”5 i 12” på natten som tystats ner och ritats om i efterhand var inget hygge.

Genom att tysta LW för gott kunde SD behålla kontrollen och helt riskfritt gå vidare med sitt offentliga liv som höll på att rinna honom ut händerna.

Det är en högst självisk och överlagd gärning i mina ögon.
Hahaha, från giftormen HD så skenande tanken iväg till SD som tönten Black Adder. 😁

Hans planering kan nog inte se bättre ut än den gör utifrån person och tidsnöd.

Det är mer än uppenbart att han försöker se svårt upptagen ut, vilket blir kompatibelt med hans dialog på mordkvällen.

Det blir även följsamt förenligt med att han lämnar mobilen hemma för att inte spåras ett par nätter innan.

Nåt som never ever skulle ske för FTF kåta SD.
Han missberäknar totalt att hon avslöjar deras samröre via sitt hallåande.

Hans Miami Vice scenario är kanske inte är mer än en weird manöver att påvisa farliga män i området.
Sen kommer han åberopa att hans dröm är att bli snut och ingripa hjältemodigt, exakt som han gör i förhör.
Notoriska lögnare har en stomme av sanning för att lättare hålla en röd tråd.

... Och räknar kallt med att grannar ska stärka hans story då han far runt som kvarterspolis och lyser med sin ficklampa på nätterna.

Skulle inte ens förvåna mig om han narcissistisk lekt med tanken att "jag var så nära att gripa LWs mördare".
Han ska bli vittne istället för mördare.

Samma tidsspegel vid midnatt är också signifikant, han är som en (klockren) autist i den frågan.
I'll meet you at midnight...

Ser purken ut på söndag, kanske oroas för HDs hemkomst (om inblandad).
Bollen ligger hos dig... Jag förutsätter att vi planerar inför USA... Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut.... om hon bara kunde försvinna... Hoppas hon är död...

Det ska bli så bra nu (id est: mitt otroliga felsteg är desarmerat på Ground zero. Anmäler mig för ny tjänstgöring. Jawohl..)
Senast redigerad av develi 2021-05-01 kl. 12:30.
Citera
2021-05-01, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Hahaha, från giftormen HD så skenande tanken iväg till SD som tönten Black Adder. 😁

Det är mer än uppenbart att han försöker se svårt upptagen ut, vilket blir kompatibelt med hans dialog på mordkvällen.

Det blir även följsamt förenligt med att han lämnar mobilen hemma för att inte spåras ett par nätter innan.

Hans Miami Vice scenario är kanske inte är mer än en weird manöver att påvisa farliga män i området.
Sen kommer han åberopa att hans dröm är att bli snut och ingripa hjältemodigt, exakt som han gör i förhör.

... Och räknar kallt med att grannar ska stärka hans story då han far runt som kvarterspolis och lyser med sin ficklampa på nätterna.

Skulle inte ens förvåna mig om han narcissistisk lekt med tanken att "jag var så nära att gripa LWs mördare".

Samma tidsspegel vid midnatt är också signifikant, han är som en (klockren) autist i den frågan.

Bollen ligger hos dig... Jag förutsätter att vi planerar inför USA... Tänk så annorlunda livet skulle kunna se ut.... om hon bara kunde försvinna... Hoppas hon är död...

Det ska bli så bra nu (id est: mitt otroliga felsteg är desarmerat på Ground zero. Anmäler mig för ny tjänstgöring. Jawohl..)

Hade han så bråttom att bli huvudmisstänkt för mord att det var tidsnöd därav?
Citera
2021-05-01, 12:57
Medlem
Citat:

Finns det uppgifter från krimteknikerna om hålet var nygrävt eller ej?
Citera
2021-05-01, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
DNA i skor har jag för mig blev x 2.
LW:s DNA där är troligt kommer ifrån när SD använde vattenslangen på natten när han kom hem. Blod rann efter benen och hamnade i plösen efter utfört uppdrag.

Nu gäller det nästa vecka att Åkl lyckas få ihop DNA och indicier (lika många som kaninhinder i SD:s växthus) och förklara för rätten (som inte läst FUP?) så de ser sammanhangen.

Mina spekulationer så klart...

Ja klart, vi är många snille som spekulerar här så vi är alla i gott sällskap!

Alla delar finns i förhören, förbättrad teknisk bevisning (motbevisa försvaret/bevisa lögner), nya vittnesmål och i SDs efterföljande handlingar. Gäller bara för ÅK att med fast övertydlighet lägga fram det enkelt och lätt.

En sak är helt säker, man vet ej vilka sidointressen rättens medlemmar (som privatpersoner) har.
Citera
2021-05-01, 13:15
Medlem
Citat:
Ja, jag gjorde ett förtydligande eftersom just jag skrev om narcissism och det du skrev om kalkylerande iskvinna är inte var vad det handlade om öht.

Vid moderat hypomani (inte fullt utblommad mani vid psykos och extrem grandiositet) ses drag av grandiositet som vid NPD, ett av de maladaptiva personlighetsdragen.

Det är omoget (aka barnsligt) och primitivt.

För att ta ett mer tydligt exempel om självcentrering (egoism) kan man titta på barns utvecklingsstadier och begreppet omnipotens. I en viss ålder tror barn att jorden kretsar kring deras egen navel.
Det har med självkänsla att göra.
Ett viktigt steg i Jag-utvecklingen men omoget om det kvarstår som vuxen och kommer till uttryck i form av självhävdelse.

HD är självhävdande fler ggr den dagen varav det genomgående kretsar kring LW.

JS: Hon har inte mig i sitt grepp
Hur fångar hon alla män?
H: Ja du inte vet jag. Du är man och vet nog bättre än jag.
JS: Jag fastnade ju inte.
H: Tur för dig
H: Och mig
JS: Jag är unik
H: Hahaha
JS: Jag har hittat bättre
H: Mycket bättre."
(..)

JS: Fast hon har en förmåga att locka motsatta könet.
H: Det har jag med om jag vill.
JS: Jag vet att du har förmåga. Du fångade mig intresse.
JS: Så skickligare än L

Ang grälet om cacher med LW, direkt på morgonen efter diskussionen om Beholder, har hon använt Skype.
Hon är troligen väldigt arg, har tagit ut frustrationen på att packa och undviker att få med ilskan i text:

JS: Bra skrivet, impad. Trodde du skulle få ut för mycket frustration.
Sitter i bilen med M, han kör.
HD: Är för smart för det.

För att retas kan man tro du skriver om NPD.

En NPD ägnar sig åt verklighetsflykt, är konstant avoidant och måste investera i ett dåraktig försvar för att upprätthålla den falska självbilden, fasaden får inte krackelera.
Självkänslan är falsk, skam och ångest hålls i schack.

Ja du HD är inte den lättaste för mig att greppa. Säger som nötis, jag vacklar lite fram och tillbaka när det gäller HD.

Oklar grundpersonlighet, medicinering, ev. bipolär sjukdom, ev andra diagnoser (vilka du beskriver väldigt informativt hur de kan ta sig uttryck och påverka en persons beteende), personlig (o)mognad, bindningen till föräldrarna...

Detta blandat i en soppa med alla klassiska tecken på att ha levt länge i en relation med en manipulativ, kontrollerande och psykiskt våldsam man.

Gaslightingen och trianguleringen, som vi kan se bevis på i förhör med olika personer och i meddelanden/ konversationer (med både HD, SD, LW mfl), att HD verkligen utsatts för av SD är jag övertygad om att den påverkat HD.
Precis som den påverkade LW.
Oavsett vilka de var/ är i grunden.

Flera av LWs vänner säger att de inte känner igen henne de senaste åren. Någon konfronterar henne och sätter fram en spegel. "Är det den här LW du vill vara?"

Jag tror mycket av det urspårade och knäppa beteende som framträder hos både HD och ibland även framträdde hos LW har mer att göra med att SD misshandlat dem psykiskt och triangulerat till de nått bristningsgränsen - än med de två kvinnornas personligheter och moral.

Men svårt att se vad som är vad utan att ha mer information.

MEN jag väger absolut in det du säger om personlighetsstörning och mindre sympatiska drag osv. och landar ofta i att jag tror att "sanningen" om vem HD är kanske ligger någonstans i gråzonen mellan din och exempelvis min hypotes om vem hon är.

Jag har träffat psykiskt (och fysiskt) misshandlade och kontrollerande kvinnor som själva ha manipulativa drag gentemot andra. Saker är ju ibland inte svart eller vitt (edit: menar inte att manipulativa kvinnor bär skulden till eller orsakat misshandel, den skulden ligger hos männen).

Jag är helt övertygad om att SD psykat HD till den milda grad att hon faktiskt skulle kunnat ha slagit ihjäl LW med ett järnrör. Eller pressat honom att göra det som Tove pressade Tim att mörda Therese.

Men vem hon är i grunden har jag lite svårt att greppa...
Senast redigerad av Firesnake 2021-05-01 kl. 13:18.
Citera
2021-05-01, 13:47
Medlem
Citat:

Att det är planerat är jag helt övertygad om men med nuvarande material att tillgå är det mycket osäkert om det håller i rätten. Kanske finns det mer som styrker?

”Det ska bli så bra nu” får en helt annan innebörd om det tolkas som egoprat av SD, utifrån sin usla ekonomi och jobbiga relationer med ansvar för barn och marktjänst. För att inte prata om lättnaden över att polisanmälan och fängelse aldrig kommer ske..Isf är det inte första gången tryckkokaren pyser över för honom.

Man undrar om HD ställt sig frågan om varför inte hon badar bubbelpool med klimax i ett hus varje helg utan surbetalar SD varje månad för det?

Och HD tror säkert SDs nyfunna attention är =kärlek.

Ormen i paradiset
Senast redigerad av viperstyle 2021-05-01 kl. 14:07.
Citera
2021-05-01, 13:55
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Då tolkar HD det som att Beholder istället är intresserad av henne, bara för att han skickar ett vänligt meddelande och frågar hur hon mår.

HD är så angelägen att ha allt som LW har haft att hon vantolkar ett vänligt meddelande.

Det vet du ju inget om. Han kanske var intresserad av henne också.
Citera
2021-05-01, 14:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Steffe ser nog till att ständigt belysa hjälterollen han har till Hax. Utan honom vore hon död för länge sen. Svärföräldrarna står i tacksamhetsskuld till honom för de hade aldrig orkat med sin psyksjuka dotter på egen hand.
Tror också det är nåt sådant, flera tycks prata om det tunga lass han drog i flera år. Sköta om hus, två mindre barn och en fru som ligger platt.

Häri ligger tacksamhetsskulden, noggrant inpräntat via HD själv, som är så tacksam och ser det som en så stor uppoffring av kärlek och lojalitet....

Så att otroheten förpassas ut i periferin och förvandlas till ett svalt och överslätande "alla kan väl ha gjort ett misstag".

För att HD kompartmentaliserar å det grövsta, gör det till en smått heroisk insats och hennes föräldrar är som sagt tacksamma för omhändertagandet av dotter och barnbarn.

HD vet om otroheten innan mars - 17. Då slapp hon den intima delen och kunde ha roligt med honom ändå enligt förhör. Den delen är högst trolig den tiden hon uppges ha problem och är mer orkeslös. Det går hand i hand med hennes skeva förståelse.

2016 börjar de ha sex och hon ska återerövra tronen, del för del, och ju friskare ju mer tilltar hatet.

Hjältebilden tar över och den otrogna mansgrisen tonar ner. Allt blir LWs fel och hon projicerar hej vilt.
Det besinningslösa hatet får henne att även överdriva - varav det är till fördel för offret HD.
Citat:
Hax sa kaxigt att hon skulle åkt till USA ändå om det varit Steffe som varit försvunnen. Hon låg med en gift man i smyg och ljög för Steffe som i sin tur fortsatte ljuga för henne o låg med L. Inte särskilt vacker ärlig kärlek de har tillsammans. De är två spioner som spionerar på varandra. Stackars de som råkar i deras väg när de får behov av att göra varandra avundsjuka.
Det är inte ens att beteckna som kärlek. Det är behovsanpassat utifrån psykisk ohälsa, de har växt samman. Co-dependency.
De trivs ihop som resistenta bakterier på en agarplatta.
Han må framstå som totalt dominant men hans tafatthet och förvirring framträdernär hon drar. Ökad oro och stress.
Han fjäskar nåt extremt för henne långt efter mordet och hon håller i taktpinnen.
Vilket är ändamålet med hennes manövrar.

Att tolka HD utifrån en generell bild av SD är big fail i mitt tycke, de har en konstellation som inte är jämförbar med andra och absolut inte LWs situation.
Han har en helt annan attityd mot HD.

Det lustiga är att de spelar ut varandra och har samma beteende.
Det är otrohet, samma spioneri, samma manipulerande och lögner. Bara en djup vänskap som är en bästa kompis (LW, JS) att ta burkar med.
SD tycks tro att han har järnkoll men hon är ett snäpp vassare på den fronten.
Det samma gäller fortsatt kontakt.
Han tror att han lyckats med att dölja kontakten. HD låtsas vara ovetande för att öht kunna köra sitt brist på tillit.
Sen ljuger hon som en häst travar i förhör.
Hon vet att han tassar till LW och oron ligger nog snarare i att LW ska vinna mark.
Hon är inte säker på SD ang USA och ställer krav.
Citat:
Hax är sannerligen inte viljelös. Hon vet precis hur hon ska smygmanipulera sin siames för att få sin vilja fram. L gjorde misstaget att ta bort Hax fuskloggar. Därför blev L mördad med just 17 slag.
17 slag var väl det minsta som kunde räknas, att det eg var fler.

Men att hon är så svag och menlös är nåt som SD fyllt LW med och hon underskattade hennes roll.

Själv spinner hon mer än gärna på den bilden inför omgivningen, hon har sjukdomsvinst och speciellt på jobbet ses hennes styrka.
En styrka efter mordet som förvånar hennes chef. Det är full rulle i augusti och resor med SD utomlands och inrikes.

Hos familjen betraktas hon som skör och likaså via SD.
TB sa att den bilden inte alls stämde då hon inviterades till sommarstugan och i sms SD/HD ses att hon är ute den 22:a och shoppar jordgubbar. Mitt i allt tjat om hur dålig hon är.

Att hon har ångest förvånar mig inte, det drar hon på sen tidigare, och oro initialt handlar om att inte komma iväg till USA, hon är helt fixerad vid resan, brister ut i tårar när det kommer på tal i förhör.
HD har en vision, påföljande mission och hon är målmedveten:

JS:
"För Hanna var resan jätteviktig. Vid den tiden var Hanna jätteledsen över att kärnfamiljen splittrades och egentligen ville hon komma tillbaka till Stefan."

"Stefan var anhållen, dagen innan USA-resan och då Stefan släpptes sa Hanna, "då kan vi åka" vilket J blev förvånad över."

" Hanna gick från att vara helt förstörd på kvällen, då Stefan var hos polisen och polisen i Stefans hus, till att det sedan var en självklarhet att sedan åka."

Har ofta undrat varför resan är så oerhört viktig för henne.
Är datum nåt av vikt och har det med att triumfera över Kilimanjaro?
LÅ pratar om resa och förlovning våren - 18.

Har även den försvunna ringen i åtanke, om det var en frieriring som reviews nämnde då den är omlott - kanske med nån inskription som inte skulle nå polisiärt arbete.
Senast redigerad av develi 2021-05-01 kl. 14:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in