2021-05-01, 02:58
Medlem
Flor-Idas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Virgo1
Jag vet inte vad hon ligger och tänker på men det ser inte bra ut.
Det är nog ingen fara. Hon låg där igår också, och sa att hon tyckte att det var mysigt att sova där. Att huset var så vackert i nattbelysning.
2021-05-01, 03:06
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZM81
Naiv/tänker inte, eller så spelar hon naiv/tänker men döljer tankarna väldigt väl. Första tillfället (ballongtävlingen där Madde i stort sett gav upp i sista sekund eftersom Nardos var några sekunder ifrån en autonominering) var bara startskottet. Adrian har själv spelat sedan han klev in i huset, "it takes one to know one" - han verkar se vad hon gör, men alla andra där inne missar det (eller så är hon bara naiv/"dum").

Jag klarar verkligen inte att tillskriva Nardos någon högre intelligens eller tankeförmåga öht, det går bara inte! Adrian däremot, en riktigt, riktigt obehaglig typ.

Vi måste vara många som ställer samma frågor så de verkligen tar med dem, exempelvis:

1. Varför förhör du de i huset men delar inte med dig ett dugg om dig själv?
2. Varför manipulerar du andra till att fixa mat mm till dig?
3. Varför flyr du allt som har med hushållssysslor att göra och låter de andra göra allt men pikar andra om att diska osv?
4. Varför hetsar du de andra att göra saker men står själv i bakgrunden och tittar på?
2021-05-01, 03:07
Medlem
wolfiess avatar
Nardos och Simon är på samma sits nu, ingen i huset har dem som förstahandsval..
2021-05-01, 03:14
Medlem
Sover Judith och tanka TSM? Ser inte dem
2021-05-01, 03:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blaisen
Jag klarar verkligen inte att tillskriva Nardos någon högre intelligens eller tankeförmåga öht, det går bara inte! Adrian däremot, en riktigt, riktigt obehaglig typ.

Vi måste vara många som ställer samma frågor så de verkligen tar med dem, exempelvis:

3. Varför flyr du allt som har med hushållssysslor att göra och låter de andra göra allt men pikar andra om att diska osv?
4. Varför hetsar du de andra att göra saker men står själv i bakgrunden och tittar på?

1-4: Adrian blir vän med alla. Adrian vinner tävlingar. Allt annat är underordnat, så länge strategin fungerar. Räkmacka. "Jag glider in, undviker åtaganden och tjafs, kanske tjänar en miljon utan att lyfta ett finger."
2021-05-01, 03:41
Medlem
Blaisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZM81
1-4: Adrian blir vän med alla. Adrian vinner tävlingar. Allt annat är underordnat, så länge strategin fungerar. Räkmacka. "Jag glider in, undviker åtaganden och tjafs, kanske tjänar en miljon utan att lyfta ett finger."

Precis och därför måste vi ställa honom mot väggen i tittarfrågorna
2021-05-01, 03:50
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Fattar inte att Simon inte blir autonominerad efter att ha spottat mot Tanja och kallat henne smuts.

Man fattar att han varken har flickvän eller jobb på utsidan av huset.
2021-05-01, 03:57
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Judith har blivit lite falsk på sista tiden tycker jag.
Hon vill stryka alla medhårs när dom pratar men det är många gånger hon har varit hjärnan bakom olika saker och låtit andra ta konsekvenserna.

Står och pratar på ett sätt med lillebror men på ett helt annat sätt när bara storebror hör.
Då ska lillebror straffas minsann.
2021-05-01, 04:01
Medlem
Citat:
Precis och därför måste vi ställa honom mot väggen i tittarfrågorna

Lönlöst. Vissa deltagare reagerar synbart när de ställs mot väggen (Mergim är ett bra exempel), men Adrian svarar kort och koncist utan att bära några ärr efteråt. "Vältränad."

De andra deltagarna har redan pratat om att nominera honom eftersom han vinner i stort sett alla tävlingar. Förr eller senare lär det leda till att han åker ut.
2021-05-01, 04:18
Medlem
LadyCinderbottoms avatar
Tycker att det blir sämre och sämre stämning i huset och såg att Nardos hade det jobbigt nu också.

Jag tycker att dom ska få in god mat på Lördagskvällen och alkohol och sedan för att vi ska ha kul kunde de ha tävlingar exempelvis säcklöpning, balansera en potatis på en sked som man har i munnen och den där leken där man har ett snöre runt midjan och ska få ner en penna i en flaska.
Chubby Bunny med marshmallows mm.
Priset kan vara att få efterrätt på söndagen eller att någon gör frukost och att man ska slippa städa.

Då tror jag att balansen återställs och de ligger inte i polen eller slappar i soffan vilket är extremt tråkigt.

Finns ju så mycket som produktionen skulle kunna göra så att vi får lite roligare.

Exempelvis på måndag kunde Tanja och Dompa ha lektioner i vett och etikett och lära ut hur man äter med olika bestick och hur man skålar.
Hur en gentleman öppnar en dörr, drar ut en stol mm.

Det är för mycket dödtid och det enda roliga är tyvärr när det blir bråk eller någon får lämna men det är ju inte roligt på det sättet som man vill se.
2021-05-01, 04:57
Medlem
Donnabella666s avatar
Citat:

Kunde inte sagt det bättre själv ! 👏👏👏
Adrian är den värsta sorten. Och jag kan endast hoppas fler i huset för upp ögonen för Adrians så kallade "snälla genomgoda" beteende !!!
Får han dessa frågor är chansen större .Framför allt fråga 1 och 4 !
Senast redigerad av Donnabella666 2021-05-01 kl. 05:56.
2021-05-01, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SwEaXe
Blir trött igen när man inte tittat helt på liven och uttrycker sig. Såhär var det. Judith dompa Tanja satt och käka, dompa och Judith började prata om att maddes mat var borta (den Simon tog).
Tanja backade Simon och sa han har inte snott den han hittade den bara.☺️ Sen försöker Judith gång på gång nämna donken påsen och säger tur det inte var donken som någon ”hitta” då hade det blivit ett jävla liv.
Judith vill ha Tanjas åsikt och hon säger att hon inte bryr sig, hon väljer vad hon vill lägga sin näsa i blöt över.. Judith jämför då händelserna och Tanja säger att hon är medveten om att det är dubbelmoral men att hon inte bryr bryr sig.

Så njaa inget skitsnack bara sanningen endast. vill vända det till att Tanja skulle pratat om Simon så hade hon haft all jävla RÄTT efter hur snorungen behandlat henne!
Så sant!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in