Citat:
Ursprungligen postat av
Sicari0
Då var dagen kommen som jag aldrig skulle kunna förutse. Jag åkte från Sverige där jag skulle mellanlanda, han i disken informerade mig att eftersom jag ska mellanlanda och har 23kgx2 på båda flygen så behöver jag inte ta emot mitt incheckat bagage i Frankrike utan den kommer automatiskt finnas med på mitt flyg ifrån Frankrike till Italien, dum som jag är litar jag på han i disken i Arlanda. Jag mellanlandade i Paris för att sedan åka vidare till Italien, väll på plats i Paris skyndar jag mig till disken för att checka in (hörde mitt namn på högtalaren) checkar in varpå han som jobbar pratar om att mitt bagage kommer komma med men jg måste uppvisa denna lap hn gav mig för att jag ska bli charged ( asså jag förstod inte vad han mena för hans engelska var katastrof) när jag väl landar i Italien så har jag tappat bort lappen hn gav mig och mitt bagage är försvunnet och de går inte att lokalisera det, klockan är då runt 14 och vi försöker förgäves ringa dom i Frankrike utan resultat. Har någon varit med om något liknande? Tror ni bagaget kommer fram? När bör jag vakna imorgon för att ringa dom för att se efter om mitt bagage ens finns kvar i Frankrike vilket den säkert gör.
Har du namn och adress på bagaget?
Hänt mig handfull gånger att bagaget inte kom fram. Lokaliserar de bagaget kan det dröja upp till en vecka som hände mig en av gångerna. Sedan körde de hem bagaget. De andra gångerna kom det med nästa flyg eller nästa dag.
*Edit Bör finnas en help desk för baggage på din arrival flygplats. Har du pratat med dessa ännu?