• 1
  • 2
2021-05-01, 00:15
Medlem
Då var dagen kommen som jag aldrig skulle kunna förutse. Jag åkte från Sverige där jag skulle mellanlanda, han i disken informerade mig att eftersom jag ska mellanlanda och har 23kgx2 på båda flygen så behöver jag inte ta emot mitt incheckat bagage i Frankrike utan den kommer automatiskt finnas med på mitt flyg ifrån Frankrike till Italien, dum som jag är litar jag på han i disken i Arlanda. Jag mellanlandade i Paris för att sedan åka vidare till Italien, väll på plats i Paris skyndar jag mig till disken för att checka in (hörde mitt namn på högtalaren) checkar in varpå han som jobbar pratar om att mitt bagage kommer komma med men jg måste uppvisa denna lap hn gav mig för att jag ska bli charged ( asså jag förstod inte vad han mena för hans engelska var katastrof) när jag väl landar i Italien så har jag tappat bort lappen hn gav mig och mitt bagage är försvunnet och de går inte att lokalisera det, klockan är då runt 14 och vi försöker förgäves ringa dom i Frankrike utan resultat. Har någon varit med om något liknande? Tror ni bagaget kommer fram? När bör jag vakna imorgon för att ringa dom för att se efter om mitt bagage ens finns kvar i Frankrike vilket den säkert gör.
Citera
2021-05-01, 00:55
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sicari0
Då var dagen kommen som jag aldrig skulle kunna förutse. Jag åkte från Sverige där jag skulle mellanlanda, han i disken informerade mig att eftersom jag ska mellanlanda och har 23kgx2 på båda flygen så behöver jag inte ta emot mitt incheckat bagage i Frankrike utan den kommer automatiskt finnas med på mitt flyg ifrån Frankrike till Italien, dum som jag är litar jag på han i disken i Arlanda. Jag mellanlandade i Paris för att sedan åka vidare till Italien, väll på plats i Paris skyndar jag mig till disken för att checka in (hörde mitt namn på högtalaren) checkar in varpå han som jobbar pratar om att mitt bagage kommer komma med men jg måste uppvisa denna lap hn gav mig för att jag ska bli charged ( asså jag förstod inte vad han mena för hans engelska var katastrof) när jag väl landar i Italien så har jag tappat bort lappen hn gav mig och mitt bagage är försvunnet och de går inte att lokalisera det, klockan är då runt 14 och vi försöker förgäves ringa dom i Frankrike utan resultat. Har någon varit med om något liknande? Tror ni bagaget kommer fram? När bör jag vakna imorgon för att ringa dom för att se efter om mitt bagage ens finns kvar i Frankrike vilket den säkert gör.
Svårt att säga. Jag vet folk vars bagage varit på resa runt i Sydeuropa under hela semesterveckan.. ... Sen finns det de som får väskan hem/på plats med bud några timmar senare.
Citera
2021-05-01, 01:05
Medlem
rtyuios avatar
Citat:

Har du namn och adress på bagaget?

Hänt mig handfull gånger att bagaget inte kom fram. Lokaliserar de bagaget kan det dröja upp till en vecka som hände mig en av gångerna. Sedan körde de hem bagaget. De andra gångerna kom det med nästa flyg eller nästa dag.

*Edit Bör finnas en help desk för baggage på din arrival flygplats. Har du pratat med dessa ännu?
Senast redigerad av rtyuio 2021-05-01 kl. 01:08.
Citera
2021-05-01, 01:16
Medlem
GormDenGamles avatar
Om du har försäkring, kontaktar du de, så att du får pengar.
Citera
2021-05-01, 01:18
Medlem
Jag har förlorat mitt bagage ett par gånger, brukar ta ett par dagar, senast fick jag taxi till hotellet med mitt bagage (nej jag behövde inte betala något).
Citera
2021-05-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rtyuio
Har du namn och adress på bagaget?

Hänt mig handfull gånger att bagaget inte kom fram. Lokaliserar de bagaget kan det dröja upp till en vecka som hände mig en av gångerna. Sedan körde de hem bagaget. De andra gångerna kom det med nästa flyg eller nästa dag.

*Edit Bör finnas en help desk för baggage på din arrival flygplats. Har du pratat med dessa ännu?

Har varit i kontakt med helpdesk när jag landade i Italien, de sa att de kan se att jag har betalat för 23kg men att de inte står att jag checkat in bagage i varken Sverige eller Italien....
Citera
2021-05-01, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GormDenGamle
Om du har försäkring, kontaktar du de, så att du får pengar.
Det har jag endast på min bil och inte på dessa typer av händelser.
Citera
2021-05-01, 01:29
Medlem
Lita aldrig på vad dom säger i disken på Arlanda, OM du reser iväg från Sverige.
Kolla alltid upp sådant där du mellanlandar.

Har erfarit detta exakt 2 gånger, personen (Arlanda) sade att jag behöver inte plocka upp mitt bagage i mellanlandningen, vilket jag exakt behövde, för jag frågade i disken där jag mellan landade.

Andra gången fick jag berättat (Arlanda) att jag var tvungen att plocka upp mitt bagage i mellanlandningen.
Men efter väldigt lång tid, stog säkert 1h. Så dök det aldrig upp något bagage, så jag gick och fråga i disken där jag var, var mitt bagage var. Dom sade att det gick hela vägen automatiskt.
Senast redigerad av Noccofocus 2021-05-01 kl. 01:32.
Citera
2021-05-01, 01:34
Medlem
GormDenGamles avatar
Citat:

Du har väl en reseförsäkring?
Citera
2021-05-01, 01:37
Medlem
NukeTheWhaless avatar
Citat:
Du har väl en hemförsäkring? Då ingår problem med bagage (oftast).

Har du inte hemförsäkring så bör du nog skaffa en.
Citera
2021-05-01, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NukeTheWhales
Du har väl en hemförsäkring? Då ingår problem med bagage (oftast).

Har du inte hemförsäkring så bör du nog skaffa en.

Vet att morsan och dom har säkert något sådant signat, täcker det då alla familjer medlemmar? Upp till hur mycket betalar dom?
Citera
2021-05-01, 04:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Lita aldrig på vad dom säger i disken på Arlanda, OM du reser iväg från Sverige.
Kolla alltid upp sådant där du mellanlandar.

Har erfarit detta exakt 2 gånger, personen (Arlanda) sade att jag behöver inte plocka upp mitt bagage i mellanlandningen, vilket jag exakt behövde, för jag frågade i disken där jag mellan landade.

Andra gången fick jag berättat (Arlanda) att jag var tvungen att plocka upp mitt bagage i mellanlandningen.
Men efter väldigt lång tid, stog säkert 1h. Så dök det aldrig upp något bagage, så jag gick och fråga i disken där jag var, var mitt bagage var. Dom sade att det gick hela vägen automatiskt.

Det sjuka är att jag frågade ”är du helt hundra på det” varpå hn svarade bestämt JA, första gången jag mellanlandar därav har jag inte erfarenhet av dessa typer av händelser
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in