Citat:
Ursprungligen postat av
MisterMagooo
Tack för svar. Själv tycker jag precis tvärt om.
Jag tycker inte kvinnor är varma eller omsorgsfulla, däremot är de duktiga på att låtsas att de är varma och omsorgsfulla. Kvinnor är duktiga på att vara falska, manipulativa. Det är biologiskt, och har gynnat kvinnors egen överlevnad på bekostnad av män som dödats eller dödat andra män.
80% eller fler av alla äktenskap och relationer avslutas av kvinnan, av totalt löjliga skäl. Vissa män som utsätts för denna kvinnliga värme och omsorg tar livet av sig, som till exempel sosse politikern Annika Strandhälls fd man och pappan till hennes tre barn som nu är faderslösa pga denna varma och omsorgsfulla kvinna som plötsligt skiljde sig från barnens far. Självmordsrisken ökar mer än 10 gånger för män vid skilsmässa, men 0 för varma och omsorgsfulla kvinnor. Det är ganska talande vilket kön som har kapacitet till djupare känslor, och förmåga till kärlek.
Kvinnors känslosamhet skapar således inte äkta värme och liv, utan motsatsen alltså lidande och död men främst hos män. Men som sagt, pga kvinnors manipulativa och falska natur så finns likväl en felaktig föreställning om kvinnor som varma och omsorgsfulla trots att de är nyckfulla, själviska och totalt illojal mot män, barn, och egna familjen och släkten, och landet dw själva bor i och vars förfäder (inte mödrar) har dött för. Men utåt sett ler kvinnor förstås och en naiv betraktare kan luras att tro att en leende kvinna är varm och omhändertagande trots att hon i själva verket är ondskefull egoistisk och lämnar lidande och döda kroppar efter sig.
Det är djupt sorgligt att män är så lättlurade av kvinnor, bara för att kvinnor ser söta ut.
Jag instämmer helt att även detta överenstämmer med hurdan kvinnan är och beter sig, att det ingår i hennes intresse och att det ligger i hennes natur. När jag beskrev de positiva aspekterna förnekade jag inte de negativa. Att kvinnor kan vara varma och relationsfokuserade utesluter inte att kvinnor kan vara manipulativa och självcentrerade. Denna tråd hade inte funnits annars.
Mina teorier ligger i att vi förnekar de könsskillnader som råder, allt på beskostnad av att det ständigt ska eftersträvas jämställdhet och "lika" värde inom allt. Kvinnor är hypergama i sin natur, rådande samhälle har skapat "slit och släng"-relationer. Liksom dig är jag enig och finner det djupt olyckligt att det ser ut på detta vis. Kvinnor har alltid haft makten vad gäller val av partner, men det är löjligt idag. Jag har förståelse för att alla vill ha den optimala mannen eller kvinnan i sitt liv, men aldrig förr har så många känt sig ensamma och så negativt inställda till motsatt kön. Redan som unga intalas flickor och kvinnor att de är offer för allt, att de hela tiden förtjänar bättre, att de aldrig tas på allvar. Varför hyllar vi inte och stärker kvinnor istället för att betinga dem med offermentalitet? Det som görs idag stjälper mer än att hjälpa. Jag är inte emot att människor ska vara jämställda i vissa avseenden men det går inte inom alla områden. Det är detta som rådande samhällsklimat har skapat, att intala kvinnor att de kan vara precis som män. Det stämmer ju inte. Varför inte bara bejaka sitt egna kön, lära sig sina styrkor och svagheter? Det finns en anledning till varför män drar sig mer mot teknik och naturvetenskapliga ämnen medan kvinnor vill i större mån arbeta med människor, där omhändertagande och relationsskapande är viktigt.
Vi vet från förr att unga är relativt insiktslösa och kvinnor är mer lättpåverkade än män rent generellt. Hur många kvinnor kan reflektera varför de föredrar en ideologi framför en annan? Hur många kan motivera ideologin de följer? Hur många kan sedan på ett sakligt sätt framföra sina ståndpunkter? Ytterst få. Hur många av dessa kvinnor intresserar sig för att lösa alla dessa problem som de beklagar sig över, oavsett magnitud på problemet? Ännu färre. Kvinnor följer de normer som finns, det är riskabelt att avvika eftersom det kostar socialt kapital och status. Givetvis finns det alltid undantag men den stora massan verkar sällan reflektera över varför. De har fått andras åsikter, tankar och ståndpunkter presenterade och följer slaviskt därefter utan någon form av självreflektion.
Idag tillskriver vi kvinnor och andra (minoritets)grupper mer värde än vad som egentligen borde göras. Det blir en imbalans. Inga parter blir lyckliga långsiktigt. Ifrågasätter man dessutom rådande samhällsnormer blir man stämplad som diverse -ism termer, avviker man från åsiktskorridoren blir man lynchad. Det blir ingen saklig debatt där vi kan lösa problem, istället blir det en olycklig röra där kvinnor hela tiden eftersträvar det bättre utan att veta varför och utan att inse när de ska sluta. Detta resulterar i att män inte orkar och blir missunsamma. För hur många orkar stötta detta hela vägen?
Alla kvinnor är inte onda, alla kvinnor är inte hemska, alla kvinnor vill inte alla män illa. När en övervägande majoritet, i vart fall den majoritet som syns och hörs mest förespråkar det insiktslösa beteendet utan att ta ansvar polariseras det mer och mer.
Vad gäller känslor, förnekar jag inte att när män får känslor är dessa känslor djupa. Kvinnor har lättare att få känslor, de är affektiva av en anledning. När kvinnor inte upplever att de värdesätts och får ut det de vill ha av sin relation, avslutas den. Vad kvinnan upplever och vad som faktiskt sker är inte alltid detsamma. För män, generellt, tar det tid att få djupa känslor men när de väl fås är de ofta mycket lojala (inte alltid men ofta). När män är otrogna är det ofta rent sexuellt, ofta har det inget med känslor att göra. När kvinnor är otrogna är det ytterst sällan det är rent sexuellt, en kvinna är aldrig otrogen om inte hon upplever att något saknas i hennes relation. När en kvinna väljer att lämna en relation, har det tagit slut för henne långt tid innan hon lämnar den. Det råder inte samma lojalitet, att det inte gör det beror på att vi matar kvinnor med att byta upp sig, att förskjuta ansvaret på mannen. Annars hade hon inte föreslagit en skilsmässa, flyttat ut, gjort slut eller varit otrogen. (Jag tar våld i nära relation i beaktande här, så ingen tar illa vid sig).
Mäns psykiska ohälsa ska absolut tas på allvar och alla faktorer ska beaktas. Det är inte toxisk maskulinitet som är den största faran, det är just att vi skapar en enorm polarisation där vi förnekar våra skillnader. Att påbörja med att allt är pga normer och sociala konstruktioner hjälper inte nämnvärt. Varken män eller kvinnor mår bra av att sudda bort de vi är. Jag tror det är där utmaningen ligger. Låt detta samhälle förfalla och låt denna rådande dekadens och ideologi förfalla med.
Kanske är jag naiv, kanske har jag svårt att acceptera en viss del av det du säger men jag vill gärna tro att kvinnor inte alltid låtsats och är manipulativa.

Dock förnekar jag inte att kvinnor är det mer öppet och i högre utsräckning idag. Jag vill tillbaka till den tid då båda män och kvinnor uppskattade varandra trots deras skillnader, där relationer höll och där kvinnan inte eftersträvade att bli mer lik mannen... Kanske romantiserar jag allt?