Citat:
Ursprungligen postat av
Fröken_Sverige
Det vet ju helt enkelt inte om det är sant. Var och en har rätt till sin egen uppfattning i fallet och vi spekulerar ju för det mesta, men mycket är uppbyggt på det vi vet från FUP, men även sådant vi vet direkt IRL från folk i Örebro.
Jag TROR att hon är rejält inblandad. Det har jag trott från början. Det som jag hört av örebroare med kopplingar in i (bland annat) Lilla Hjärsta, under dessa år, det har förstärkt min tro.
Det var inte heller en tillfällighet att åklagaren valde den rubrik på åtalet som hon gjorde...och som hänger kvar...
#TeamÅsaHiding

Tick, tack, tick, tack....
Bildmix på en levande och glad Len* som någon tog sig rätten att brutalt mörda med 17 slag mot huvud och ansikte
www.bildtagg.se/bild/akkk0foxtbklz824flveummc
Exempel på att den misstänkte visste att det var ingen idé att söka efter Lena
https://forumbilder.com/i/ro6E
Exempel på hur den misstänkte tycker om att hålla vännen JG i ovisshet
https://forumbilder.com/i/roI7
SD om varför han fnissar och skrattar i rättssalen
https://vocaroo.com/18Ww0MjnjyC
Hoppar in här (från ingenstans, dvs har inte läst i tråden på minst ett dygn tror jag).
Det som är bra, det är att vi är flera som har lite olika tro. Ingen sitter på facit egentligen. Vi kan bara tolka FUP och texter från loggar utifrån våra egna erfarenheter och kunskaper.
Vi påverkas på olika sätt av varandra, vare sig vi tror det eller ej.
Det absolut mest givande för både oss själv och tråden är om vi försöker att respektera varandras åsikter, men ändå kan diskutera och "tjafsa".
Jag vet att du har ända sedan trådstart trott att HD varit mer inblandad än jag har trott. Ändå har vi två lyckats respektera varandra. Och det är ju inte det enda som skiljer oss åt.

.
Sedan tråden startade har jag fått flytta och byta position flera gånger. Trots allt, måste man omvärdera sina tankar ibland. För mig var det halsbrytande att HD blev gripen och häktad. Omtumlande för mig och min världsbild.
Efter FUP förstod jag varför HD blev misstänkt. Visst, motivet hade hon, men alla underligheter i hennes förhör...
Jag har pendlat fram och tillbaka med HD. Och förmodligen kommer jag aldrig att helt komma från tanken att hon kan ha medverkat på något plan... men då faller det alltid tillbaka på SD.
Jag kan bara inte koppla bort att SD är ett unikum i stort sett.
Allt som vi sett att han har gjort med tankar om död för både barn, egna och andras, fruar och älskarinnor måste vara så enormt ovanligt att bara det i sig är ett varningstecken på att något hemskt kommer att hända förr eller senare.
Att då HD, som faktiskt själv varit i riskzonen för att falla ett offer, skulle själv medverka i mordet känns väldigt osannolikt.
Det jag kan tänka mig är att hon likt Fossmos älskarinna (minns ej namnet), blivit så manipulerad att hon på något sätt gjort något.
Just nu håller jag mig till att HD påverkat utfallet genom sitt skuldbeläggande på Lena och genom sin starka önskan om att Lena ska "försvinna från allt som har med som att göra".
HD kan och har med all sannolikhet också påverkat utfallet genom att söka sig utanför hemmet med en ny man. Inte bara skilsmässan och flytten alltså, utan det som verkligen har triggat SD är hennes nya romans och nyvaknade erotiska sida.
Hur kändes det för SD att HD var helt ointresserad av sex med honom under stora delar av deras samliv, och nu kan han sitta och läsa om hur hon trånar efter en annan man på ett sätt som SD inte har fåt ta del av?
Jag tror ju till skillnad från flera (de flesta?) att HD faktiskt vaknade till liv och blev förälskad, upptäckte att hon var åtråvärd i någon annans ögon, kände sig sedd och älska som hon inte hade upplevt med SD. SD behandlade henne som det skal han såg.
Ja, jag kan inte bestämma mig.
Jag är dock säker på att HD är ett offer. Ett offer för SD.
Hon kan ha medvetet eller omedvetet triggat till mordet.
Oavsett har hon triggat till mordet genom att lämna SD och flyttat. Hon har också (även om hon är manipulerad) genom sin avsky mot Lena triggat till mordet. HD har också genom geocaching bråket triggat (medvetet eller omedvetet) till mordet.
Men för mig finns allt det verkligt sjuka och grunden till att allt verkligt sjukt händer i SDs förvridna huvud. Han skapar bråken, han skapar de skeva tankarna och han skapar de skeva bindningarna.
Utan honom hade inget av det här hänt.
Lena hade varit vid liv!