Citat:
Ursprungligen postat av
Chandler Bing
Alla reagera på att Simon skrek nåt om att hugga huvudet av folk. Men vafan alla som skriker jag ska knulla din morsa varför hörs inga röster då? Tagga ner förfar, han var arg men att hugga huvudet av folk kommer han aldrig att göra. Djävla pk pack
Jag tycker det är fel att Simon kläcker ur sig så här, är så onödigt men emellan dessa episoder är han så älskvärd. Han försöker att vara hjälpsam och han är medveten om att det han gör är fel men har svårt att få ordning på det. Jag älskar Simon och jag vill se honom sitta i finalen för han har bjudit på så mycket underhållning och skratt under större delen av tiden.
Jag tycker att Pedram är vidrig med sin översittare jargong och hans sätt att med ett hotfullt kroppsspråk utöva sin härskarteknik med ett "motiv" att sänka och trycka ner. Har han fått in brev där BB meddelar inför alla att Pedrams beteende inte är ok?
Nej det skulle aldrig hända och här blir det så fel för det spelar ingen roll vart man kommer ifrån då det
handlar om jämlikhet. Vi kan inte särbehandla människor när de går över gränsen för att de kommer
ett annat land för man är rädd att det ska tolkas som rasism? Jag värderar inte utifrån härkomst och
annat utan efter person och gärning och det ska vara rättvist.
Att göra undantag och släppa på
konsekvenser för att inte trampa någon speciell på tårna blir bara omvänd rasism för vi ska behandla "ALLA" lika även när det kommer till övertramp eller dåligt beteende. Vill vi vara jämlika måste vi också acceptera både nackdelar och fördelar!
BB får sluta särbehandla en del och börja se till det specifika händelseförloppet istället. Får Simon öppna tillrättavisningar så ska även Pedram ha det för hur han gick loss på Nardos igår, så är det en skräll att BB inte så mycket som lyft ett finger för att låta Pedram "veta" att detta är inte ok. "Vem man än är" så är det fel! På det sättet skulle Nardos fått upprättelse också.