2021-04-30, 09:09
Medlem
För att återgå till ämnet.
Intressant att få veta när hovrätten tar upp detta och domslut.
Skulle bra gärna också vilja få veta om Thomas lämnat byn, vi vill inta ha honom här, men stackars den omgivning som då får honom, se över era barns säkerhet.
Hur seriösa är Markbygden, tillåter de pedofiler i högt satta positioner?
Citera
2021-04-30, 15:27
Medlem
Det är ju så många här som verkar insatta i fallet och argumenterar till Thomas försvar? Ni hänvisar till förundersökningsprotokollet? Om det nu är som ni säger och det finns information som är till fördel för Thomas? Varför delar ni inte med er?

När jag skrev detta insåg jag att det kanske beror på att de flesta av er verkar ha blivit avstängda!

De personer som går Thomas ärenden här har alltså inte vett att uppföra sig så pass att det är acceptabelt på Flashback! På Flashback!!!!

Heder åt Flashback! Skammen vilar över Thomas och hans bundsförvanter!

En välbeställd vit man med fru, egna små barn, villa och fina jobb?? Tanken att han är pedofil är svår att ta till sig för de flesta! Men att så många skulle ställa sig på hans sida och smutskasta offrets föräldrar?
Citera
2021-04-30, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiskroken74
Det är ju så många här som verkar insatta i fallet och argumenterar till Thomas försvar? Ni hänvisar till förundersökningsprotokollet? Om det nu är som ni säger och det finns information som är till fördel för Thomas? Varför delar ni inte med er?

När jag skrev detta insåg jag att det kanske beror på att de flesta av er verkar ha blivit avstängda!

De personer som går Thomas ärenden här har alltså inte vett att uppföra sig så pass att det är acceptabelt på Flashback! På Flashback!!!!

En välbeställd vit man med fru, egna små barn, villa och fina jobb?? Tanken att han är pedofil är svår att ta till sig för de flesta! Men att så många skulle ställa sig på hans sida och smutskasta offrets föräldrar?

Många?
Många olika nick här på Flashback kanske men inte i många riktiga människor i den verklighet som råder i vår by.
De flesta av oss riktiga människor är bedrövade och äcklade över Thomas gärningar. Både i det som kommit fram och vi våndas över det som ännu inte sett sanningens ljus. Hur många fler barn kan vara drabbade? Mina barnbarn? Grannens barn?
Thomas har raserat tryggheten för en hel by, finns inte många människor här som kan förlåta det.
Grannen ställde nyss en relevant fråga, hur många fler barn från andra byar kan Thomas fått tillgång till genom sin frus jobb som småbarnslärarinna? Tanken äcklar mig.
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-04-30 kl. 17:53.
Citera
2021-04-30, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Många?
Många olika nick här på Flashback kanske men inte i många riktiga människor i den verklighet som råder i vår by.
De flesta av oss riktiga människor är bedrövade och äcklade över Thomas gärningar. Både i det som kommit fram och vi våndas över det som ännu inte sett sanningens ljus. Hur många fler barn kan vara drabbade? Mina barnbarn? Grannens barn?
Thomas har raserat tryggheten för en hel by, finns inte många människor här som kan förlåta det.
Grannen ställde nyss en relevant fråga, hur många fler barn från andra byar kan Thomas fått tillgång till genom sin frus jobb som småbarnslärarinna? Tanken äcklar mig.

Jag är också bybo och hoppas så innerligt att grisen flyttar härifrån. Tycker så synd om hans familj.
Citera
2021-04-30, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flingpaketet
Jag är också bybo och hoppas så innerligt att grisen flyttar härifrån. Tycker så synd om hans familj.
Ja det är synd om fru och barn, det tycker vi alla. Det är Thomas som ensam får bära ansvaret för sina vidriga gärningar, han har gravt svikit sin familjs förtroende och de är utom skuld för det han har gjort. Tänk att de var i stugan och trodde att han åkte hem för att jobba med viktiga arbetsuppgifter....Istället blev han kåt och tyckte det var passande att en femårig flicka skulle hjälpa honom?
Ett vänsterprassel är ju en piss i Nilen jämfört med det här, det går inte att reparera.
Jag hoppas också att ”grisen” flyttar, han är inte längre välkommen här.
Frågan är om han är välkommen någonstans?
Senast redigerad av Vedklyv1980 2021-04-30 kl. 19:13.
Citera
2021-04-30, 19:30
Medlem
Citat:

Jag är också bybo och vet vem GM är. Jag hoppas den familj som blir dömd i hovrätt flyttar.
Skulle GM bli frikänd så kan inte flickans familjen bo kvar. Ingen kommer vilja/våga leka med flickan. Blir GM frikänd vilket jag tror när jag läser den bristfälliga domen så hoppas jag han anmäler för grovt förtal (De som spridit skit på div forum).
Är fler barn utsatta borde det redan vara anmält. Men det står ingenting om det i stämningsansökan men efter en sån här offentlig dom brukar det komma påhittade efterkonstruktioner såklart. Allt för att sparka på de som redan ligger ned. Men måste självklart utredas.
Ni enstaka på detta forum som känner sånt hat borde säga det rakt ut till Tomas istället för att sprida massa dynga här.
Ni representerar inte hela byn långt ifrån.
Citera
2021-04-30, 19:33
Medlem
Citat:

Jag tror nog den andra familjen flyttar när sanningen kommer fram.. och de som nu smutskastar han kommer skämmas.. fast det verkar ju bara vara två som gör det på FB...
Citera
2021-04-30, 19:39
Medlem
Varför sprider man sån hat här? Vem drabbas av detta? Tror varken GM eller BO är här! Ta det direkt med berörda parter istället. Låt hovrätten säga sitt och konfrontera de ni verkar avsky så mkt IRL.
Citera
2021-04-30, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vedklyv1980
Många?

Men pappan är ju lärare... och avstängt ( undra varför) lite långsökt att en skulle åka till sin frus arbetsplats... du borde nog rikta sina misstankar på den andra
Citera
2021-04-30, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiskroken74

Jag gillar din analys om GM familj, då gör vi detsamma om BO familj.

En psykiskt labil mamma som gå i väggen titt som tätt och halva sitt liv levt på bidrag.
En pappa som är avstängd som lärare, som
Många i byn känner ett obehag av att möta...

I rest my case!
Citera
2021-04-30, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aspiranten83
Jag är också bybo och vet vem GM är. Jag hoppas den familj som blir dömd i hovrätt flyttar.
Skulle GM bli frikänd så kan inte flickans familjen bo kvar. Ingen kommer vilja/våga leka med flickan. Blir GM frikänd vilket jag tror när jag läser den bristfälliga domen så hoppas jag han anmäler för grovt förtal (De som spridit skit på div forum).
Är fler barn utsatta borde det redan vara anmält. Men det står ingenting om det i stämningsansökan men efter en sån här offentlig dom brukar det komma påhittade efterkonstruktioner såklart. Allt för att sparka på de som redan ligger ned. Men måste självklart utredas.
Ni enstaka på detta forum som känner sånt hat borde säga det rakt ut till Tomas istället för att sprida massa dynga här.
Ni representerar inte hela byn långt ifrån.

Kan lova att jag skulle uttrycka mitt missnöje mot Thomas om jag såg han!
Och OM det skulle visa sig vara en falsk anklagelse från flickans familj (vet dock ej vilka det är) så hade jag gjort likadant mot dom!
Citera
2021-04-30, 20:15
Medlem
Citat:
Kan lova att jag skulle uttrycka mitt missnöje mot Thomas om jag såg han!
Och OM det skulle visa sig vara en falsk anklagelse från flickans familj (vet dock ej vilka det är) så hade jag gjort likadant mot dom!

Bra! Avvakta till hovrätten sagt sitt så skäller du ut den ansvarige efter noterna. Heja dig!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in