2021-04-30, 16:47
Medlem
GG99Slayers avatar
Det er vanlig praksis i straffesaker om siktede nekter å forklare seg, skal tolkes som negativt å ikke samarbeide.. Derfor får man som regel strafferabatt om man samarbeider.

Men TT tolker vel også dette som konspirasjon mot TH..
Citera
2021-04-30, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Det er vanlig praksis i straffesaker om siktede nekter å forklare seg, skal tolkes som negativt å ikke samarbeide.. Derfor får man som regel strafferabatt om man samarbeider.

Men TT tolker vel også dette som konspirasjon mot TH..
Hvorfor skriver du om ting du ikke har greie på?

Å nekte å la seg avhøre er en rettighet mistenkte har i alle straffesaker og skal IKKE telle negativt for han.
Det står det i loven og er ikke noe du har makt til å endre

Citat:
§ 232.
Før det foretas avhør av mistenkte, skal han gjøres kjent med hva saken gjelder, og at han ikke har plikt til å forklare seg.

Hvis du kalles inn til et rettslig avhør kan du også nekte, men da kan det brukes mot deg.

Kalle oppegående mennesker foraktfullt for TT når diskusjonen går over hodet på deg blir litt dumt.
Citera
2021-04-30, 17:14
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det har ikke kommet noe svar på meldingen kidnapperen sendte den 26 april. Kanskje hverken politiet eller TH vil kommunisere med kidnapperen på den måten ? Eller alle sitter å venter på at de andre skal svare og vet ikke hva de andre tenker, siden de ikke snakker sammen ? Eller alle tror dette er en felle de andre har laget ?

Helt utrolig hvor denne kidnappingssaken har endt opp !

Har null peiling på krypto, men kunne det tenkes at det er politiet selv som
tester ut sporing av kryptokommunikasjonen ved å sende en beskjed "til seg selv"?

Kan det hende de har sporet avsenderen - altså vedkommende du fremdeles ynder å kalle "kidnapper"?

Leste forøvrig noen gamle innlegg i denne tråden der THs samling av avisutklipp med uløste
drapssaker var tema. Særlig den med drapet på et gatekjøkken i Lørenskog var interessant, der
den drepte tidligere hadde forsøkt å presse en "velstående Lørenskog-familie" for penger.
Citera
2021-04-30, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Men det var ingen kommunikasjon. Det visste Svein Holden utmerket godt da han uttalte seg 6. august 2019.

Enn at Svein Holden kalte inn til pressekonferanse for å stå frem og lyve så grovt. Til det norske folk. Allmennheten. Mediene. Og verdenspressen, slik voldsom interesse det var for saken dengang.

Fatter det ikke. Har absolutt null tillit til den mannen.
Pressekonferansen var patetisk og hadde null troverdighet. Flau seanse.
Citera
2021-04-30, 17:29
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
Hvorfor skriver du om ting du ikke har greie på?

Å nekte å la seg avhøre er en rettighet mistenkte har i alle straffesaker og skal IKKE telle negativt for han.
Det står det i loven og er ikke noe du har makt til å endre

Hvis du kalles inn til et rettslig avhør kan du også nekte, men da kan det brukes mot deg.

Kalle oppegående mennesker foraktfullt for TT når diskusjonen går over hodet på deg blir litt dumt.

Mener selfølgelig å nekte å forklare seg i retten, skal tale negativt..

Ja hele diskusjonen går over hode på meg, hva i all verden snakker du om`?

Ah du er han kisen som lagde denne tråden, sheriffen som enda tror TH er uskyldig.. Jeg kondolerer, du er ikke den skarpeste kniven i skuffen.
Senast redigerad av GG99Slayer 2021-04-30 kl. 17:33.
Citera
2021-04-30, 17:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Har null peiling på krypto, men kunne det tenkes at det er politiet selv som
tester ut sporing av kryptokommunikasjonen ved å sende en beskjed "til seg selv"?

Kan det hende de har sporet avsenderen - altså vedkommende du fremdeles ynder å kalle "kidnapper"?

Leste forøvrig noen gamle innlegg i denne tråden der THs samling av avisutklipp med uløste
drapssaker var tema. Særlig den med drapet på et gatekjøkken i Lørenskog var interessant, der
den drepte tidligere hadde forsøkt å presse en "velstående Lørenskog-familie" for penger.
Ja det er mulig. Men siden oversikten over transaksjonene viser at personen nølte en måned med å sende beløpet/meldingen, tror jeg at det er kidnapperen.
Citera
2021-04-30, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GG99Slayer
Mener selfølgelig å nekte å forklare seg i retten, skal tale negativt..

Ja hele diskusjonen går over hode på meg, hva i all verden snakker du om`?

Ah du er han kisen som lagde denne tråden, sheriffen som enda tror TH er uskyldig.. Jeg kondolerer, ikke den skarpeste kniven i skuffen.
Jeg kan understreke at det er sjeldent med forklaringsnekt i avhør. For uskyldige th er det oposiktsvekkende når hans kjære kone er borte. Nekter også å betale, gjør intet for å finne henne, kjøper ny bil, flytter inn på åstedet, tar ut utbytte og lever videre som intet har hendt.
Citera
2021-04-30, 17:38
Medlem
GG99Slayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Jeg kan understreke at det er sjeldent med forklaringsnekt i avhør. For uskyldige th er det oposiktsvekkende når hans kjære kone er borte. Nekter også å betale, gjør intet for å finne henne, kjøper ny bil, flytter inn på åstedet, tar ut utbytte og lever videre som intet har hendt.

Men bruker tid på ting som å få fjernet å sensurert ting i bøker som blir gitt ut ect..
Bruker tid å energi på de riktige tingene ^^
Citera
2021-04-30, 18:11
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ja det er mulig. Men siden oversikten over transaksjonene viser at personen nølte en måned med å sende beløpet/meldingen, tror jeg at det er kidnapperen.

Du later til å kjenne denne "kidnapperen" sine hensikter ganske godt.
Noe sier meg at du vet mer enn oss andre her inne.

https://imgur.com/4NnZIW4
Citera
2021-04-30, 18:21
Medlem
Citat:
Du later til å kjenne denne "kidnapperen" sine hensikter ganske godt.
Noe sier meg at du vet mer enn oss andre her inne.

https://imgur.com/4NnZIW4
Vel, har i den korte tiden jeg har vært interessert i dette tema, forsiktig dannet meg et bilde av kidnapperen og han er ikke som han i filmsnutten din.
Citera
2021-04-30, 18:31
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Vel, har i den korte tiden jeg har vært interessert i dette tema, forsiktig dannet meg et bilde av kidnapperen og han er ikke som han i filmsnutten din.

Og det "bildet" baserer du på hva da? Til å legge så stor vekt på at dette er en kidnappingssak
og ikke en drapssak (som jo har vært hovedtema i denne tråden i over to år) så støtter du
ditt syn med forbausende lite informasjon. Én kryptotransaksjon som ifølge deg selv kunne
vært sendt av "hvem som helst" er ikke rare greiene.

Filmsnutten er forøvrig postet tidligere i denne tråden av en annen bruker, og er som du
sikkert vet tatt fra intervjuet han gjorde for NRK. Hans "nikk for et nei" er meget spesielt.
Citera
2021-04-30, 18:41
Medlem
Citat:
Og det "bildet" baserer du på hva da? Til å legge så stor vekt på at dette er en kidnappingssak
og ikke en drapssak (som jo har vært hovedtema i denne tråden i over to år) så støtter du
ditt syn med forbausende lite informasjon. Én kryptotransaksjon som ifølge deg selv kunne
vært sendt av "hvem som helst" er ikke rare greiene.

Filmsnutten er forøvrig postet tidligere i denne tråden av en annen bruker, og er som du
sikkert vet tatt fra intervjuet han gjorde for NRK. Hans "nikk for et nei" er meget spesielt.
Jeg baserer gjerningsmann profilen på all den kjente kommunikasjonen som har vært med ham, ikke bare denne siste melding han sendte. Også selve kidnappingen og alt som fulgte, kommuniserer en hel del.

Det der nikk for et nei, er sikkert noe TH har fra kona si, etter så mange år sammen. Mange kvinner som gjør sånn, når de snakker.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-30 kl. 18:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in