Citat:
Ursprungligen postat av
Sabr1na639
Ja, alltså jag menar att det är svårt att sätta dit någon för tvångel eller sexuellt ofredande om ”offret” inte tydligt visar att de inte vill! Alltså om man inte tydligt visar att man INTE samtycker, så är det svårt för förövaren att åka dit!
Citat:
Ursprungligen postat av
Sabr1na639
Tack för att du förtydligar. Jag vill dock påpeka att jag endast pratade om samtycke i generella termer o inte refererat till samtyckeslagen eller dess innebörd. Ber om ursäkt om det inte framgick i mitt inlägg.
Vill också tillägga att de situationer vi pratar om inte har varit samlag. De gånger som det har varit samlag så HAR offren gett samtycke genom tumme upp. Rätta mig gärna om jag har fel!
Vet inte vad du menar med samtycke i generella termer men du skrev iaf att det är svårt att sätta dit någon för sexuellt ofredande om offret inte tydligt visar att den inte vill.
Jag ville bara skriva att ett offer inte behöver visa tydligt att den inte vill (frozen fright) utan måste tydligt visa att den vill.
Nåja, inget att be om ursäkt för och vi släpper det nu 😊
På dagens schema står det fest ikväll. Är det för både lilla och stora BB tro? Har stora BB planerat något mer för dagen? Fler tävlingar eller annat? Missade morgonen och fram till ca kl 11 så har inte sett om dom varit inne på sitt kontor och planerat något?