2021-04-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mange30
Nu får ni fan i mig plocka ut Simon

joel bendrick ringde precis å berättade att simon plockas ut från bbhuset om mange får livstids avstägning från flashback bara då
2021-04-30, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teerix65
Nej. Samtyckeslagen betyder att det krävs ett AKTIVT samtycke, ”ja jag vill hångla/ha sex etc” måste sägas uttryckligen. Så länge inte alla inblandade uttryckligen säger JA så betraktas det som ett NEJ!

Jag har aldrig sagt ett ord om samtyckeslagen. Jag pratar i generella termer. Om det är så, så är det ju skitbra! Men skulle vilja se hur många som fälls baserat på att motparten inte verbalt uttryckt ”ja jag vill hångla”. Dessutom har man aldrig hört ”Ge mig tumme upp” när de hånglat med varandra. Därför antar jag att samtyckeslagen inte är applicerar då och att det måste vara en sextakt? Oklart...
2021-04-30, 12:05
Medlem
Raskaoverisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DehydratedApple
Allan har bettat pengar på Simon och inser nu att han kommer torska.
Simon är körd på miljonen nu.Han har gjort bort sig för många gånger och han faller på sitt eget bevåg
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Ja där är jag med dig. Tycker att tjejerna bör få en konsekvens för att ha riggat. Antingen diska eller ge honom vinsten. Det finns inget däremellan. även om jag kan förstå varför dem gjorde som dem gjorde så håller jag inte med om att det var rätt

dem kunde lika väl skitit i tävlngen och sagt vi väljer tanja
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
peddi betdde sig som en jävla rövhatt mot nardos igår men det verkar alla tycka var helt ok så varför är inte simons beteende ok

simon blir alltid så hä efter tävlingar kolla i uppdragsrummet nu hur glad han är igen

ska vara tjejerna som ska straffas för sitt utnyttjande av simon tävlingsvnnarskalle

Ja, han blir ju helt förstörd stackarn! Ett offer både för sin "naivitet som utnyttjas på ett negativt sätt" och för sin "tävlingsvinnarskalle". Han blir av med efterlängtad snabbmat och förlorar tävlingar som gör att han slänger ur sig diverse elakheter och galenskaper gång på gång.

Hur har de mage att fortsätta utsätta honom?!!

2021-04-30, 12:08
Medlem
wolfiess avatar
Har någon klipp på Simons hot?
2021-04-30, 12:08
Medlem
lillaflippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sabr1na639
Ja, alltså jag menar att det är svårt att sätta dit någon för tvångel eller sexuellt ofredande om ”offret” inte tydligt visar att de inte vill! Alltså om man inte tydligt visar att man INTE samtycker, så är det svårt för förövaren att åka dit!

Fast lagen är inte utformad för att visa att man INTE vill. Lagen är utformad att man tydligt måste visa ATT man vill.

Texter om samtycke och lagen:

" Samlag kan aldrig bedömas som frivilligt i följande fall:

deltagande är en följd av våld eller hot

offret är i en särskilt utsatt situation på grund av medvetslöshet, sömn, allvarig rädsla, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller är påverkad av droger eller alkohol

om den som utsatts är i en beroendeställning till gärningsmannen"

"När en ska ha sex eller på annat vis vara fysisk med en person behövs samtycke från alla inblandade. Frånvaro av ett nej från den eller de andra personerna är inte detsamma som att det finns samtycke."
2021-04-30, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Ja där är jag med dig. Tycker att tjejerna bör få en konsekvens för att ha riggat. Antingen diska eller ge honom vinsten. Det finns inget däremellan. även om jag kan förstå varför dem gjorde som dem gjorde så håller jag inte med om att det var rätt

Hade de sagt att han blev diskad hade han gått i taket ännu mer. För hans del var det ju bra då han förmodligen spottat (även bokstavligt) ur sig massa mer skit.
2021-04-30, 12:10
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wolfies
Har någon klipp på Simons hot?

tv4. Men dom vågar nog inte lägga upp det...
Medlem
SphincterAnis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Fast lagen är inte utformad för att visa att man INTE vill. Lagen är utformad att man tydligt måste visa ATT man vill.

Texter om samtycke och lagen:

" Samlag kan aldrig bedömas som frivilligt i följande fall:

deltagande är en följd av våld eller hot

offret är i en särskilt utsatt situation på grund av medvetslöshet, sömn, allvarig rädsla, sjukdom, kroppsskada, psykisk störning eller är påverkad av droger eller alkohol

om den som utsatts är i en beroendeställning till gärningsmannen"

"När en ska ha sex eller på annat vis vara fysisk med en person behövs samtycke från alla inblandade. Frånvaro av ett nej från den eller de andra personerna är inte detsamma som att det finns samtycke."

Så sammanfattningsvis har Pedram och Tanja våldtagit varandra.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
jag håller med dig om att beteeende inte var ok men i skillnad mot alla kränkte personer härinne så förstår jag simon helt och hållet jag hade lackat lika mycket om inte ännu mer när dem riggar resultatet en fattig frågesport som simon vann regelrätt dessutom

Men oavsett hur lack man blir måste det finnas ett rimligt mått av självkontroll för att kunna samexistera i ett samhälle. I ”samhället” BB ställs saker på sin spets. Simon verkar vara en jättefin, charmig och rolig kille men han har uppenbara problem med impulskontroll. Ja, han har ADHD vilket är en förklaring, men det är inte en ursäkt för dåligt beteende.

Simon har länge varit min favorit tillsammans med Tanja men det går inte längre att blunda för att hans beteende faktiskt inte är OK.
2021-04-30, 12:11
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Hade de sagt att han blev diskad hade han gått i taket ännu mer. För hans del var det ju bra då han förmodligen spottat (även bokstavligt) ur sig massa mer skit.

Ja och det skrev jag tidigare i tråden. Därför förstår jag varför dem undviker ytterligare konflikt med honom.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in