2021-04-30, 11:55
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allanmadsen
peddi betdde sig som en jävla rövhatt mot nardos igår men det verkar alla tycka var helt ok så varför är inte simons beteende ok

simon blir alltid så hä efter tävlingar kolla i uppdragsrummet nu hur glad han är igen

ska vara tjejerna som ska straffas för sitt utnyttjande av simon tävlingsvnnarskalle

Men att dra in peddot i samtalet är irrelevant. Jag står inte för hans äckliga beteende och varför jämföra det nu? Vi snackar om Simons beteende.
Tjejerna utnyttjade nog inte situationen utan tog den fega vägen. Var det rätt. Nej?
Gör det Simons beteende mer okej?
Nej.
Du kan ha en vinnarskalle men att bete sig som ett vider och förstöra stämningen för alla inblandade är något som folk inte bör vara okej med.

Dålig förlorare eller ej rättfärdigar inte hur han agerar.
2021-04-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Simon vilken sopa

största sopan är ju emelie vilket jävla white trash skräp hon är
2021-04-30, 11:56
Medlem
Citat:
största sopan är ju emelie vilket jävla white trash skräp hon är
Allan har bettat pengar på Simon och inser nu att han kommer torska.
2021-04-30, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chokladvanilj
Simon vilken sopa

Ja jag garvade faktiskt också åt hans patetiska vendetta med saften och brödet.
"Jag är halvlång"
lol ge mig en Rast.

Simpa simpa.. Sämre och mer engagerad förlorare har jag inte varit med om
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DehydratedApple
Det är inte bara regelbrott, det är olaga dödshot och du får fängelse.

lol

men ja ut med honom
Medlem
Nu får ni fan i mig plocka ut Simon
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillaflippen
Att dom inte samtycker? Samtyckeslagen är ju att man måste ge samtycke.
Är det inte tydligt att dom gett samtycke så är det inte samtycke. Tycker det är värre att göra nåt mot någon som är alkoholpåverkad. Glömmer aldrig natten när Judith och Peddo försökte få av trosorna på Tanja som var svinfull. Det enda som hände var att BB sa "Judith" högt i högtalarna.

Ja, alltså jag menar att det är svårt att sätta dit någon för tvångel eller sexuellt ofredande om ”offret” inte tydligt visar att de inte vill! Alltså om man inte tydligt visar att man INTE samtycker, så är det svårt för förövaren att åka dit!
2021-04-30, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shtre1
Men att dra in peddot i samtalet är irrelevant. Jag står inte för hans äckliga beteende och varför jämföra det nu? Vi snackar om Simons beteende.
Tjejerna utnyttjade nog inte situationen utan tog den fega vägen. Var det rätt. Nej?
Gör det Simons beteende mer okej?
Nej.
Du kan ha en vinnarskalle men att bete sig som ett vider och förstöra stämningen för alla inblandade är något som folk inte bör vara okej med.

Dålig förlorare eller ej rättfärdigar inte hur han agerar.

jag håller med dig om att beteeende inte var ok men i skillnad mot alla kränkte personer härinne så förstår jag simon helt och hållet jag hade lackat lika mycket om inte ännu mer när dem riggar resultatet en fattig frågesport som simon vann regelrätt dessutom
2021-04-30, 11:59
Medlem
Citat:
Det är inte bara regelbrott, det är olaga dödshot och du får fängelse.

Ja det har du rätt i...förutsatt att anmälan görs utanför huset. Syftade mest på vad det innebär för en BB-deltagare
2021-04-30, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sabr1na639
Ja, alltså jag menar att det är svårt att sätta dit någon för tvångel eller sexuellt ofredande om ”offret” inte tydligt visar att de inte vill! Alltså om man inte tydligt visar att man INTE samtycker, så är det svårt för förövaren att åka dit!

Nej. Samtyckeslagen betyder att det krävs ett AKTIVT samtycke, ”ja jag vill hångla/ha sex etc” måste sägas uttryckligen. Så länge inte alla inblandade uttryckligen säger JA så betraktas det som ett NEJ!
2021-04-30, 12:01
Medlem
Citat:
Allan har bettat pengar på Simon och inser nu att han kommer torska.

jag har faktiskt inte spelat en spänn på årets bb faktiskt sen fattar väl alla att simon inte komma vinna bb 2021 då produktionen redan visat att dem villa att nardos/emelie ska vinna en enda somkan hindra fusket är tanja och tidigare simon
2021-04-30, 12:03
Medlem
Shtre1s avatar
Citat:
jag håller med dig om att beteeende inte var ok men i skillnad mot alla kränkte personer härinne så förstår jag simon helt och hållet jag hade lackat lika mycket om inte ännu mer när dem riggar resultatet en fattig frågesport som simon vann regelrätt dessutom

Ja där är jag med dig. Tycker att tjejerna bör få en konsekvens för att ha riggat. Antingen diska eller ge honom vinsten. Det finns inget däremellan. även om jag kan förstå varför dem gjorde som dem gjorde så håller jag inte med om att det var rätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in