2021-04-30, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Om kommunikasjon skulle ha inngått i oppdraget, burde det ha vært kjappere og mer kommunikasjon. Det kunne ha gitt dekkhistorien litt mer troverdighet.

Om alder. Tom Hagen skal være "for gammel". For gammel til å bruke bankkort, skrive sms og å åpne e-post, med og uten vedlegg. For gammel til å bruke smarttelefon. For gammel for det meste av dagens informasjons- og kommunikasjonsteknologi. Samtidig har han vært sprek nok til å gå 10 000 meter på skøyter regelmessig i vinterhalvåret. Det henger ikke i hop det der.

Til sammenligning. President Joe Biden var 78 år da han flyttet inn i Det hvite hus. Der regner han med å sitte de nærmeste fire årene, til han fyller 82. Og kanskje i nye fire år. Hvem vet.

Bruk av moderne teknologi, og gå 10000 meter på skøyter er to vidt forskjellige ting. Hadde du ansatt Tom Hagen som IT-konsulent, fordi han var sprek nok til å gå 10000 meter på skøyter?
Citera
2021-04-30, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Nettopp. 8 juli 2019 kommunikasjon, fra antatt motpart, som kom etter dette, slutten av juni 2019:

« I slutten av juni sa Øst politidistrikt at de hadde gått bort ifra hovedhypotesen om at Hagen ble utsatt for en økonomisk motivert kidnapping.

Politiet har som hovedteori at det er snakk om et drap og en fingert kidnapping.
»

Oppdatert 6. aug. 2019 kl. 14:00
– Nå opplever jeg at vi kommuniserer klart og tydelig med motparten, sier han.

Kontakten har gitt familien et forsterket håp om å få Anne-Elisabeth Hagen tilbake i god behold, opplyser han.

«– Dette bygger først og fremst på en henvendelse hvor de klart og tydelig forteller oss at hun er i live. Det andre er at vi oppfatter at dette er et klart svar på en henvendelse fra familien i mai i år, sier Holden.
I kommunikasjonen fra motparten skal det inneholde informasjon som ingen andre enn en antatt motpart kan vite, mener bistandsadvokaten.»
https://www.nrk.no/norge/holden_-motparten-tok-kontakt-8.-juli-1.14650447

Men det var ingen kommunikasjon. Det visste Svein Holden utmerket godt da han uttalte seg 6. august 2019.

Enn at Svein Holden kalte inn til pressekonferanse for å stå frem og lyve så grovt. Til det norske folk. Allmennheten. Mediene. Og verdenspressen, slik voldsom interesse det var for saken dengang.

Fatter det ikke. Har absolutt null tillit til den mannen.
Citera
2021-04-30, 10:35
Medlem
Citat:
Men det var ingen kommunikasjon. Det visste Svein Holden utmerket godt da han uttalte seg 6. august 2019.

Enn at Svein Holden kalte inn til pressekonferanse for å stå frem og lyve så grovt. Til det norske folk. Allmennheten. Mediene. Og verdenspressen, slik voldsom interesse det var for saken dengang.

Fatter det ikke. Har absolutt null tillit til den mannen.
Du mener kommunikasjonen mellom kidnapperen og TH 8 og 9 juli ikke fant sted ?

Er det igjen teorien hvor TH spiller alle roller selv ? Eller et det teorien hvor RU spiller rollen som kidnapperen ?

Dere får det til å høres ut som TH og RU er to pappskaller, Helan og Halvan
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-30 kl. 10:43.
Citera
2021-04-30, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, og jeg synes dette at dere diskuterer person i stedet for trådens emne, er et tegn på at dere ikke har noen gode argumenter og føler at korthuset er truet.

Du har ikke noen bra teori, når du reagere som enkelte av dere gjør på et par innvendinger til teorien.

Noe Gran- dialekt i bunnen her, ja.

Det er vel ikke akkurat vi på dette forumet som føler korthuset er truet.
Citera
2021-04-30, 10:59
Medlem
Citat:

Er det igjen teorien hvor TH spiller alle roller selv ? Eller et det teorien hvor RU spiller rollen som kidnapperen ?

Arbetar TH fortfarande?
Citera
2021-04-30, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmunRa
Noe Gran- dialekt i bunnen her, ja.

Det er vel ikke akkurat vi på dette forumet som føler korthuset er truet.
Hvis ikke konspirasjonsteorien TH/RU er et korthus, hva er da et korthus ? Eller denne teorien hvor TH spiller alle roller selv, alt fra trussel brevskriver til vaskehjelp med Sprox sko ?
Citera
2021-04-30, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Arbetar TH fortfarande?
Ja det gjør han.
Citera
2021-04-30, 11:22
Medlem
Citat:

Mange rare forsøk på stråmann du lirer av deg her.

Den "kommunikasjonen" fra antatt motpart du nevner besto helt konkret av:

- 8. juli trusselmail til TH via Svein Holden

Og det var alt.

"Kommunikasjonen" fra TH til antatt motpart :

- 9. juli overføring av ca 13 millioner NOK i Monero til antatt motpart.

Og det var alt.

Da Svein Holden satte sine blå øyne inn i kameraskogen 6. august 2019, og løy høyt, tydelig og grovt om en klar og tydelig kommunikasjon med motparten, ja, da mistet jeg all tillit til den mannen.

Gjentar noen fakta for deg, i håp om at det synker inn.

Stråmannsargumentasjon og annet visvas fra deg forbigår jeg i stillhet.
Citera
2021-04-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lorentsen
Bruk av moderne teknologi, og gå 10000 meter på skøyter er to vidt forskjellige ting. Hadde du ansatt Tom Hagen som IT-konsulent, fordi han var sprek nok til å gå 10000 meter på skøyter?

Nei. Jeg hadde nok holdt meg langt vekke fra TH, uansett situasjon og omstendigheter.
Citera
2021-04-30, 11:25
Medlem
Slettsnokens avatar
Alle disse tingene har vært diskutert i det vide og det breide her inne før, bare tull å mate TT med saklige argumenter når det kommer bevisst svada tilbake.
Citera
2021-04-30, 11:34
Medlem
Citat:
Mange rare forsøk på stråmann du lirer av deg her.

Den "kommunikasjonen" fra antatt motpart du nevner besto helt konkret av:

- 8. juli trusselmail til TH via Svein Holden

Og det var alt.

"Kommunikasjonen" fra TH til antatt motpart :

- 9. juli overføring av ca 13 millioner NOK i Monero til antatt motpart.

Og det var alt.

Da Svein Holden satte sine blå øyne inn i kameraskogen 6. august 2019, og løy høyt, tydelig og grovt om en klar og tydelig kommunikasjon med motparten, ja, da mistet jeg all tillit til den mannen.

Gjentar noen fakta for deg, i håp om at det synker inn.

Stråmannsargumentasjon og annet visvas fra deg forbigår jeg i stillhet.
Hvorfor tror du det ikke var noen kommunikasjon med kidnapperen etter kommunikasjonen 8 og 9 juli ? Kidnapperen sendte jo en melding så sent som for noen dager siden. Hva får deg til å tro at han ikke har kommunisert mellom 8 juli 2019 og 26 april 2021 ?
Citera
2021-04-30, 11:37
Medlem
Citat:
Nei. Jeg hadde nok holdt meg langt vekke fra TH, uansett situasjon og omstendigheter.

Da får jeg omformulere spørsmålet. Hadde du ansatt en person i en stilling som IT-konsulent, fordi han var veldig god på 10000 meter skøyter?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in