Citat:
Ursprungligen postat av
Niffy
Jeg tror de fleste som har fulgt saken har vært godt kjent med dette, men allikevel prøver OleStoltenberg å gjøre en stor greie ut av at det OMG nylig har vært bevegelse på kommunikasjonskontoen.
Nice try, liksom.
Edit: Det minner meg litt om 8. juli-kommunikasjonen etter at politiet skiftet hovedhypotese.
Nettopp. 8 juli 2019 kommunikasjon, fra antatt motpart,
som kom etter dette, slutten av juni 2019:
«
I slutten av juni sa Øst politidistrikt at de hadde gått bort ifra hovedhypotesen om at Hagen ble utsatt for en økonomisk motivert kidnapping.
Politiet har som hovedteori at det er snakk om et drap og en fingert kidnapping.»
«Sverre Holm-Nilsen Journalist
Jenny Westrum-Rein Journalist
Maria Knoph Vigsnæs Journalist
Del
Oppdatert 6. aug. 2019 kl. 14:00
– Mandag 8. juli tok motparten kontakt med oss på nytt. Denne kontakten omhandler flere forhold. Det er to omstendigheter vi kan trekke fram her og nå. Det sies klart at Anne-Elisabeth Hagen lever, men vi har ikke mottatt bevis på at dette stemmer, sier Holden.
Bistandsadvokaten hadde kalt inn til pressekonferanse i dag. Han sier at kontakten den 8. juli i år var rettet direkte til familien, og at den foregikk på norsk.
Forsterket håp
Etter kontakten den 8. juli har familien hatt «tydelig kommunikasjon» med den antatte motparten, sier bistandsadvokaten. Han ønsker ikke å si om kommunikasjonen har vært en- eller toveis, eller når de sist var i kontakt med den antatte motparten.
– Nå opplever jeg at vi kommuniserer klart og tydelig med motparten, sier han.
Kontakten har gitt familien et forsterket håp om å få Anne-Elisabeth Hagen tilbake i god behold, opplyser han.
«– Dette bygger først og fremst på en henvendelse hvor de klart og tydelig forteller oss at hun er i live. Det andre er at vi oppfatter at dette er et klart svar på en henvendelse fra familien i mai i år, sier Holden.
I kommunikasjonen fra motparten skal det inneholde informasjon som ingen andre enn en antatt motpart kan vite, mener bistandsadvokaten.»
https://www.nrk.no/norge/holden_-motparten-tok-kontakt-8.-juli-1.14650447