2021-04-29, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
En riktigt pervers jävel!
Om han skulle friges så tror jag att han kommer ställa till mer jävelskap än nånsin förr.
Tveksamt. Varenda polis i Örebro med omnejd kommer hålla ett öga på honom. Om han hittar på nåt skit som anmäls så kommer han åka dit på åtminstone det (hoppas jag).
Citera
2021-04-29, 22:29
Medlem
Citat:
Han ville mästra henne och ha henne kvar. Lydig.
Det är bara att se hur han behandlar sina döttrar. Skrämmer dom. Spelar in förhör om strössel som nån jävla polis som förhör en mördare. Ja, en mycket mästrande människa. Otäck.
Citera
2021-04-29, 22:30
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
"vill ha en transformerad SD" haha! ja du HD lycka till med att lackera ett genomruttet äpple och tro att det ska smaka Golden delicious...

Han har väl tutat i henne att hon inte klarar ett förhållande med nån annan, precis som han gjorde med LW.

Förnekelsen måste vara total om man satsar på nån som hånat ens kropp och personlighet framför älskarinnan.

Eller så handlar det inte om SD. Det handlar om att hon vill vinna och visa alla att han valde henne tillslut...

Du har rätt i att det starka patologiska hatet pyser fram...

Det där med glaset är jag dock övertygad om att SD skulle kunna provocera fram hos Dalai Lama.
Även om jag också tror att HD har en annan sida hemma.
En sida som SD påhejad av SOA och BA fått henne att tro att ingen annan skulle stå ut med.

Tycker verkligen om dina sista rader här.
(Även helheten.)
Det ligger nog mycket sanning i det.

Jag har fått intrycket av att JS inte alls är korkad på något vis
och därför kan dina sista rader
förklara en del av problemet varför hon skyddas, "trots allt".
Först allt hans tålamod över tid!
Och därefter varför han är försiktig/"beskyddande" med henne.
Citera
2021-04-29, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
En sak undrar jag. Varför gör inte singeln SD bara slut med LW våren -18 när det är slut mellan SD/HD och HD flyttat i mars och skilsmässan är inlämnad?

Varför inte direkt när HD kom på otroheten 2017.

Tagit tjuren vid hornen. Så mycket elände hade inte då undvikits.

Men det krävs en riktig Man för det.

Edit. Vanlig sund människa.
Senast redigerad av Remark 2021-04-29 kl. 22:41.
Citera
2021-04-29, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Absolut hade han brutit ner HD långt innan LW hade oturen att träffa honom.

Att HD fanns med som en motivbild för att mörda LW stämmer nog, men glöm att det var för hennes skull. Hade SD velat göra något för HDs mentala hälsas skull så hade han brutit med LW långt, långt tidigare och valt att flytta för att de skulle kunna få ro att starta om utan LW i närheten. Hade LW fortsatt kontakta honom hade han kunnat polisanmäla och ansöka om kontaktförbud.
Men det har aldrig funnits som alternativ. SD trivdes mycket bra med två fruar och rollen som Nattens Vite riddare i Nya Hjärsta. LW ville han ha kvar kontrollen över.
HD som person skiter han i. Men som ägodel värdesätter han henne.
Blir hon för tråkig igen kanske det blir en badkarsolycka som för Fossmos första fru.

Precis. Han ville ha det som han hade haft det under flera år = både HD och Lena. Men till slut insåg båda att han ljög för dem, fick dem att vända sig mot varandra istf mot honom. Han som orsakar dem båda så mycket sorg och smärta. Till slut trilskades ändå båda kvinnorna men på varsitt håll - och plötsligt stod han utan båda. I hans (och Smokeys) ögon var det givetvis Lenas fel.
Citera
2021-04-29, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av viperstyle
Ja självklart är det så. Och integritet ska vara prio.

Såg att skadorna i skallen bland annat ganska uppenbart överensstämde med att en högerhänt person slagit till bakifrån samt direkt framifrån alt lite vinklat från höger.

Blir klart andra vinklar med en vänsterhänt person.

Mest egenintresse vart frakturerna i skallen satt samt placeringarna på avvärjningsskadorna.

Du verkar vara den enda trådisen förutom jag själv, som ser rättsläkarens rapport som extremt viktig.
Kanske har jag fel om ointresset och ber i såfall om ursäkt i förväg.
Hoppas Åkl drar rapporten på ett pedagogiskt sätt för rätten.
Citera
2021-04-29, 22:49
Medlem
Citat:
En riktigt pervers jävel!
Om han skulle friges så tror jag att han kommer ställa till mer jävelskap än nånsin förr.

Om han friges får vi hoppas att han inte får så mycket tid och energi till att tänka ut och agera ut kreativa jävelskaper mot omgivningen. Vi får hoppas att han får annat att tänka på som upptar hans inre värld och bryter alla hämndgiriga tankebanor. Men nog känns han som ett minfält på två ben. Behövs nog inte allt för mycket för att han ska detonera.

Om han bodde inpå knuten i mitt bostadsområde och gick ute och lyste med ficklampa om nätterna hade jag nog övervägt att flytta.

Hoppas SOA tvålar in taket med grönsåpa om SD ska återgälda hans sotartjänster.
Citera
2021-04-29, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tveksamt. Varenda polis i Örebro med omnejd kommer hålla ett öga på honom. Om han hittar på nåt skit som anmäls så kommer han åka dit på åtminstone det (hoppas jag).

Tror inte han kommer kunna låta bli. Det är liksom det som är hans livsluft. Och om han fortsätter så blir det som tidigare = på ett subtilt sätt som inte går att anmäla och få ut något vettigt av. Förmodligen skulle det dessutom bara ge SD änu mer tillfredsställelse att återigen lyckas.

Men nu siktar jag in mig på att han fälls. Allt annat vore tröstlöst.
Citera
2021-04-29, 22:56
Medlem
Citat:
Tror inte han kommer kunna låta bli. Det är liksom det som är hans livsluft. Och om han fortsätter så blir det som tidigare = på ett subtilt sätt som inte går att anmäla och få ut något vettigt av. Förmodligen skulle det dessutom bara ge SD änu mer tillfredsställelse att återigen lyckas.

Men nu siktar jag in mig på att han fälls. Allt annat vore tröstlöst.

Tröstlöst vet jag inte. Hela Örebro kommer gå bananas om han blir friad. Det blir inte lätt att heta Stefan Davidsson då. Begriper inte att han orkar hålla sig vid liv ens med tanke på hur många som måste strukit hans nummer ur mobilens kontaktlista.
Citera
2021-04-29, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Tröstlöst vet jag inte. Hela Örebro kommer gå bananas om han blir friad. Det blir inte lätt att heta Stefan Davidsson då. Begriper inte att han orkar hålla sig vid liv ens med tanke på hur många som måste strukit hans nummer ur mobilens kontaktlista.

Tror inte det spelar någon större roll för honom. Han reagerar inte på sånt som andra skulle bli ledsna över. Bara han har kvar de undersåtar han har nu - och sikta på att skaffa några till vad det lider.
Citera
2021-04-29, 23:03
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Precis. Han ville ha det som han hade haft det under flera år = både HD och Lena. Men till slut insåg båda att han ljög för dem, fick dem att vända sig mot varandra istf mot honom. Han som orsakar dem båda så mycket sorg och smärta. Till slut trilskades ändå båda kvinnorna men på varsitt håll - och plötsligt stod han utan båda. I hans (och Smokeys) ögon var det givetvis Lenas fel.

Ja.
Med tanke på hans självgodhet och oförmåga till självkritik (mm)
så hade han nog trott sig klara ro deras tresamhet iland.

Han blev nog väldigt chockad och arg när han insåg att ALLT var på väg bort.
På riktigt denna gång.
Ett steg i taget, för både L och H (som säkert förvånade honom mest).
Tror det grävde hål invärtes på honom.
Citera
2021-04-29, 23:09
Medlem
Gracefulminds avatar
Citat:
Tror inte det spelar någon större roll för honom. Han reagerar inte på sånt som andra skulle bli ledsna över. Bara han har kvar de undersåtar han har nu - och sikta på att skaffa några till vad det lider.

Det är min övertygelse också.
Och som sagt, förr eller senare kommer det in någon ny i hans liv.
Det finns risk för vissa upprepningar.
Om han nu är kicksökande fortsättningsvis.
Senast redigerad av Gracefulmind 2021-04-29 kl. 23:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in