2021-04-29, 11:55
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Om hon gillar att visa stortuttarna, så låt henne göra det. Men kom inte och gnäll sedan när hormonstinna grabbar ballar ur!

Det var väl nått sånt dom den omtänksamma personalen försökte förhindra och bespara henne ifrån.
Mina bögkompisar brukar göra likadant mot män, är de snygga får de skylla sig själva att de blir tagna på kuken.
Senast redigerad av KillenArCP 2021-04-29 kl. 12:46.
Citera
2021-04-29, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Åh herregud vilka trötta människor det finns här på flashback..
Låt tjejen ha på sig vad fan hon vill. Det är en urringad tröja, ni som klagar antar jag har så skev syn på kvinnor eftersom ni blir så frestade av bröst men inte får ligga? Tycker ni det är jobbigt att vistas i allmänheten?
Jävla äckel personal, har man dem tankarna som vuxen kanske man behöver tänka över sina värderingar och sluta tänka som en våldtäktsman. "Skyll dig själv" precis så våldtäktsmän tänker.
Vilket årtionde och i vilken typ av samhälle tror du vi lever i?
Citera
2021-04-29, 13:57
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Mina bögkompisar brukar göra likadant mot män, är de snygga får de skylla sig själva att de blir tagna på kuken.

Räcker det med att dom är snygga??

I det här fallet så hängde ju bruden ut 90 % av tuttarna!
Citera
2021-04-29, 14:56
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Vad är det med killar i 15-åldern idag?

När jag 15 i forntiden (dvs mitten på 80-talet) var det lite dekolletage på vissa också. Men framförallt var tutt-storleken viktig. En del tjejer hade tunga bomber redan i åttan. Men skylde det och exponerade det aldrig. Typ att de skämdes (eller kanske skrämdes av deras kroppar).

Men jag hörde aldrig ens en antydan till kommentarer om tjejernas bröst (eller stjärtar).

Jag kanske gick i fredad skola med mest medelklass.

Hur ser det ut i dag? Håller killar på med sexuella kommentarer i åttan? Vad är det för killar?
Citera
2021-04-29, 15:14
Medlem
Asb3rger1337s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagerkommandant
Härligt se att ungdomarna ryter ifrån när vuxenvärlden vill införa sharialagar.
Det kanske finns hopp om framtiden trots allt.

https://sverigesradio.se/artikel/skolan-bad-donya-skyla-sig-kompisarna-sager-ifran
https://sverigesradio.se/artikel/gymnasieeleven-malte-dumheter-att-urringning-skulle-distrahera

Hahaha Malte, jag hade suttit och tittat hela dagen om jag gick i gymnasiet om de alltid medvetet hängss lite utanför. Sån jävla rolig grej när pk killar ska step up och ljuga för sig själva och alla att urringning inte tar uppmärksamhet. Detta är ett litet problem men alla statements är nästan ett större problem. Systenatiseringen är nästan omöjlig men endå ska alla ha sanningen. Detta är ett typiskt frihetsproblem. Där flera friheter på sätt och viss hindrar andra friheter. Hon kan gå sådär men måste leva med att folk tittar och blir störda och säger stt de blir störda t.om.
Det är vetenskapligt att människor kommer att titta extra mycket. Både killar och tjejer kommer titta.
Jag e varken för eller emot att säga till. Tycker ett samtal är okej, de måste hon ta. Är hon vuxen nog att visa brösten måste hon börja va vuxen nog att prata om konsekvenser.
Sen är klädkod också något en skola kan få ha. Gränsen är givetvis svår men de är upp till rektorn stt dra en någorlunda tillåtande men endå förbjudande nivå. Får jag ha urringning för min kuk eller anal? Debatten går att vända enkelt mot 15 åringars argument. Typ jag får klä mig hur jag vill. Tills 60 åriga mattelärare har hål på skinkorna och penis hål i brallan. Eller någon börjar ha ss outfits eller pepe the frog tatuering i pannan.
Citera
2021-04-29, 16:19
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StayTrippy
Åh herregud vilka trötta människor det finns här på flashback..
Låt tjejen ha på sig vad fan hon vill. Det är en urringad tröja, ni som klagar antar jag har så skev syn på kvinnor eftersom ni blir så frestade av bröst men inte får ligga? Tycker ni det är jobbigt att vistas i allmänheten?
Jävla äckel personal, har man dem tankarna som vuxen kanske man behöver tänka över sina värderingar och sluta tänka som en våldtäktsman. "Skyll dig själv" precis så våldtäktsmän tänker.
Jag visste inte att det gått så långt i sverige att man t,o,m på FB börjar anamma sharialagar.
Jag är 100% på tjejernas sida här. Om man inte klarar utav som pojke el, man att hålla fingrarna i styr, ska man spärras in, kastreras eller behandlas.
I katolska länder runt medelhavet eller i sydamerika så kan man lugnt räkna med korta kjolar och urringningar, sånt är trevligt. Men försöker man sig på nåt kladdande där så är det ofta kört på riktigt. Männen där kan försvara sina kvinnors rättigheter, tydligen inte här utan man kapitulerar till en unken kvinnosyn som skulle kunna komma från Afganistan.

Tänk om topless modeet hade populärt idag, då hade det blivit kaoz
Citera
2021-04-29, 16:45
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Skolan gör helt rätt, ingen skulle acceptera att man kommer till en arbetsplats och ser ut som en strippdansös. Hon kan klä sig som en hora på sin fritid.
Citera
2021-04-29, 17:15
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuckerTarlson
Skolan gör helt rätt, ingen skulle acceptera att man kommer till en arbetsplats och ser ut som en strippdansös. Hon kan klä sig som en hora på sin fritid.
Säger inte att de inte gör rätt att säga åt henne att skyla sig.

Men borde man inte ha regler om det på förhand?

Inte komma och meddela det i efterhand när hon studsat med tuttarna i ett dekolletage?

Finns det såna regler ska de informeras om i förhand och sanktioneras direkt. Att komma efteråt när det blivit ett problem är bara panik.

Skillnaden mot arbetsplatser är att de kan bestämma om klädsel. Kan skolor det ens?
Citera
2021-04-29, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det var ju en helt okej hylla för en femtonåring

15? Ja exakt, en femtonåring som fortfarande ingår i kategorin barn. Vad gör det dig? Jo just det - pedofil
Citera
2021-04-29, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterMagooo
Vad är det värdefulla med att tjejer och kvinnor ska tillåtas visa upp pattar och arsle?

Vad är vinsten med detta i samhället? Och i skolmiljö?

Hur påverkas unga pojkars förmåga att koncentrera sig på studierna, om flickor tillåts och uppmuntras att visa upp pattar och arsle?

Hur gynnas flickor och kvinnor av att visa upp sig som luder? Hur gynnas samhället av det?

Är det lika okey att pojkar och män, manliga lärare, går runt i tajta byxor som framhäver penis och arsle?

Just det! HUR ska dem stackars unga killarna kunna koncentrera sig!? Det är ju också den mest väsentliga frågan. Patetiskt.

Vad ska ni pojkar komma med härnäst? Kan ni inte komma ut med en egen kollektion kläder, direkt anpassade för er belåtning och koncentration, så flickor ska veta hur dem ska klä sig?
Citera
2021-04-29, 17:38
Medlem
Verkligen, äckligt att läsa hur pojkar, ja ni kan inte kalla er män inte, i denna gruppen pratar om en 15 åring tjej.
Antingen ska hon ta på sig mer, bunkra upp med kläder och skyla sig. Eller så kommer ni och säger till henne att klä av sig mer för att visa mer hud och behaga er.
Det är aldrig bra! Hur en kvinna än gör, är alltid fel.

Läskigt att tänka att man går omkring runt sådana parasiter som er på gatorna.
Citera
2021-04-29, 17:46
Medlem
CuckerTarlsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TyrgilScramasax
Säger inte att de inte gör rätt att säga åt henne att skyla sig.

Men borde man inte ha regler om det på förhand?

Inte komma och meddela det i efterhand när hon studsat med tuttarna i ett dekolletage?

Finns det såna regler ska de informeras om i förhand och sanktioneras direkt. Att komma efteråt när det blivit ett problem är bara panik.

Skillnaden mot arbetsplatser är att de kan bestämma om klädsel. Kan skolor det ens?
Håller med, om de haft ordentliga regler hade det här inte varit ett problem.

Ingen aning om vad juridiken säger men har för mig att engelska skolan har en klädkod de är rätt så hårda med. Synliga axlar och u-ringat tror jag inte är tillåtet. Så det borde gå att ha någon sådan klädkod om bara viljan finns från lärare och skolledning att se till att reglerna efterlevs. Men skillnaden är ju att föräldrarna som sätter sina barn i engelska skolan är införstådda med att det är ordning och reda som gäller och kommer därför inte börja böla i massmedia och eventuellt ta det till domstol om deras unge skulle känna sig kränkt, den lyxen har inte kommunala skolor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in