Citat:
Ursprungligen postat av
trazke
Det stör mig lite att hon inte kan ge ett rakt svar på denna frågan. Men förhoppningsvis handlar det bara om "better safe than sorry". Är väl inte omöjligt när det kommer till politiker iofs.
Har politiker någonsin gett ett rakt svar på en fråga?
Detta kanske förtjänar en egen tråd, kanske redan finns? Men är det något människor älskar och sannolikt inte kan tänka sig att ge avkall på i framtiden så är det underhållning. Om så underhållningen är en fotbollsmatch eller en konsert. Jag har svårt att se vilka restriktioner som kommer att bli bestående för alltid. Jobba på distans är det nya normala men det är ju ingen restriktion utan en samhällseffektivisering.
Barn- och ungdomsidrott - katastrof att det varit nedstängt så länge som det har. Bra att det är igång igen.
Ej publik på evenemang - kommer inte accepteras att fortgå
Dagens antalsbegränsningar på restauranger - kommer inte accepteras
Munskydd i kollektivtrafiken (eller överallt) - blir väl som i Asien, ett personligt val om man vill ha det på sig. Som det är idag. Tror man det gör nytta, ha det på dig.
Resa - människan kommer att göra allt för att ha möjlighet att utforska världen. Flygbranschen är ju skitnödig och gillar att föra på nya "säkerhetsregler" så här kan jag tänka mig att munskyddskravet kommer att bli det nya "bara små vätskeflaskor i en genomskinlig påse"