2021-04-29, 02:12
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
enligt Binninge hade ju dom sträckt ut handen för att medla flera gånger men fått kalla handen av Ebba Busch. Så efter det mötet är det Ebba Busch som stängt dörren sen har vi ingen aning om det var befogat eller ett strategiskt drag.

Visst kan det vara så att Esbjörn försökt hundra gånger att träffas innan mötet faktiskt blir av. Men varför uteblir man i så fall från det mötet om det var så viktigt att få till? Varför tror man att man ska få fler chanser efter det, bär det var så svårt innan?
2021-04-29, 02:18
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Men vaddå... Ebbas ombud sa ju enligt Expressen.
" Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen"

HAN antyder ju att han ensam var där, och hans sällskap för dagen INTE dykt upp, och Esbjörn lackade då ur. Och gick därifrån.
Sur på Binninge, och sur på att hans ersättare inte heller dykt upp.....

Men det ligger ju helt på Esbjörn. Om man nu vill ha med en stödperson på mötet och man absolut inte kan tänka sig att vänta där på personen i fråga, så ser man till att gå dit tillsammans.

Dock är Ebbas ombuds uttalande inte helt tydligt. Det kan lika gärna tolkas som att stödpersonen var där, men att Esbjörn drog iväg själv och lämnade kvar stödpersonen. I lokalen eller utanför.
2021-04-29, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Men det ligger ju helt på Esbjörn. Om man nu vill ha med en stödperson på mötet och man absolut inte kan tänka sig att vänta där på personen i fråga, så ser man till att gå dit tillsammans.

Dock är Ebbas ombuds uttalande inte helt tydligt. Det kan lika gärna tolkas som att stödpersonen var där, men att Esbjörn drog iväg själv och lämnade kvar stödpersonen. I lokalen eller utanför.
Fast nu tolkar du orden i en artikel skriven av en expressen-journalist. Han kan ju tänkt att det som han ville förmedla var att ebbas ombud nämnde att Esbjörn vände och gick utan att göra nåt.

Ifall det var nåt ombud med eller ej är ju Esbjörn orsak till, inte Ebba som sagt.

Jag tycker att om Esbjörn menar nåt med sitt gnäll om att ångra affären så måste han ställa upp på möte med Ebba direkt och inte via expressen. Ett muntligt anbud avs fastighetsköp är inte giltigt om man inte formaliserar det enligt jb. Det anbudet har ju Ebba erbjudit men då måste surgubben ställa upp.

It takes two to tango.
2021-04-29, 11:18
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Att han kände sig sviken av sitt ombud, kan jag förstå. Men, att Binninge inte var på plats, borde han ha vetat långt innan han kom till mötet. Inte kommit som en nyhet väl på plats.

Sedan förstår jag inte varför Binninge inte var på plats. Mötet lär inte ha bestämts samma dag, så varför ta en dag då Binninge inte kunde vara på plats? Han kunde ju ha tagit en taxi i värsta fall och så mycket annat viktigt lär han väl inte ha på sitt schema? Har man tagit på sig att försvara någon ett par timmar bort, så måste man ha restider med i beräkningarna när man tackar ja.

Skamligt skött av Binninge och Majkgård med anhang. Här har man gått till pressen och så ställer man inte upp fysiskt på ett möte för komma överens om hur man skall kunna backa affären.

Inte den sortens vänner som man vill ha som först idiotförklarar en för att man har sålt en fastighet som någon vill ärva, sedan polisanmäler köparen för avverkning vilken läggs ner. Skriver brev till köparen som man måste underteckna och sedan drar in Brännvinström från Expressen så att man blir ev riksnyhet. När man sedan verkligen behöver hjälp för att avsluta det som de har dragit igång så uteblir de, fy fan vilka avskum.
2021-04-29, 11:21
Medlem
Q6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fullblitz
Enligt Binninge hade de erbjudit sig att samtala under slutet på året men att de fick kalla handen.

Det är möjligt att du har hört detta ifrån Binninge men detta har inte framkommit trots att pedofilen är bästa kompis med Brännvinström på Expressen.
2021-04-29, 11:56
Medlem
Citat:

Nejdå, jag förstår att ansvaret ligger på deras sida.
Och visserligen kan det som synes vara så att Ebba verkar ha öppnat dörren för att avsluta affären.

Däremellan vet vi inte riktigt exakt vad som sagt eller gjorts.
Men... oavsett intentioner så har jag inte direkt mycket förtroende för att Binninge.
2021-04-29, 12:06
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Skamligt skött av Binninge och Majkgård med anhang. Här har man gått till pressen och så ställer man inte upp fysiskt på ett möte för komma överens om hur man skall kunna backa affären.

Inte den sortens vänner som man vill ha som först idiotförklarar en för att man har sålt en fastighet som någon vill ärva, sedan polisanmäler köparen för avverkning vilken läggs ner. Skriver brev till köparen som man måste underteckna och sedan drar in Brännvinström från Expressen så att man blir ev riksnyhet. När man sedan verkligen behöver hjälp för att avsluta det som de har dragit igång så uteblir de, fy fan vilka avskum.
Hela deras plan var att hänga ut henne i pressen. Detta framkom här när deras plan kom ut i ljuset via en öppen logg på facebook.
Allt stod klart och tydligt vad dom skulle göra (Gremeralen,Binninge samt en till från RO.)
Detta var en vecka innan det kom i sktift på Expressen.
Och när den inte gick i lås så fick dom prova andra vägar med mindre lyckat resultat.
Därav kommer inte hon att backa utan Att hon blir kompenserad fullt ut.
Senast redigerad av braattha 2021-04-29 kl. 12:17.
2021-04-29, 12:09
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Nejdå, jag förstår att ansvaret ligger på deras sida.
Och visserligen kan det som synes vara så att Ebba verkar ha öppnat dörren för att avsluta affären.

Däremellan vet vi inte riktigt exakt vad som sagt eller gjorts.
Men... oavsett intentioner så har jag inte direkt mycket förtroende för att Binninge.

Något måste varit fel då det tog två månader innan det hade gått i baklås helt och det blev inlämnat till Tinget.
👍Nä Binninge har förbrukat alla sina kort.
2021-04-29, 12:13
Medlem
braatthas avatar
Citat:

Troligt har ju han ingen bil som fungerar eller om han har kortet kvar?
Så han blev nog skjutsad dit av någon .
Ul* eller M-gård skulle jag gissa på.
Har en fundering om nu han ej kommit skulle det inte kunna dömas till henes fördel typ treskodom. Och iom att han var där och vände försvann den möjligheten?
Senast redigerad av braattha 2021-04-29 kl. 12:15.
2021-04-29, 12:25
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Tack

Jag letade efter något som var officiellt i media men hittade det inte.

Men Ebba och Esb skulle mötas för ett möte till och Esb kom dit med någon som ledsagade honom och vägrade att presentera sig!!
Esb drog inna mötet.
Min tanke: finns det ingen handpenning kvar?? Därför smet han?

Här är det
https://www.expressen.se/dinapengar/...-tradfallning/
2021-04-29, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av braattha
Ja du du har ju fel som vanligt klipper bort hälften mm.
Men du INGEN tror på dig endast möjligen Binninge😄

Jag klipper inte bort nånting, du har hela skiten i länken jag skickar.

Sådär, två bevis för Ebbas lögner i denna affär.
2021-04-29, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Man är skyldig som köpare att ansöka om lagfart.

https://www.lantmateriet.se/sv/Fastigheter/andra-agare/ansok-om-lagfart-eller-inskrivning-av-tomtrattsinnehav/

I övrigt så har Esbjörn vägrat medverka till att få ett avslut på affären.

https://www.expressen.se/dinapengar/bostad/esbjorn-anmaler-kd-ledaren-ebba-busch-for-tradfallning/
Det var i förra veckan som Kristdemokraternas ledare meddelade i att hon tar Esbjörn till domstol för att få rätt till fastigheten.
Inför detta skulle ett möte ha hållits på Ebba Bushs advokats, Katrin Björklund, kontor i Uppsala. Men det avbröts innan det ens hade börjat.
– Formerna för mötets hållande hade avhandlats med Esbjörns ombud. Hans ombud skulle vara med på telefon och Esbjörn ville ha med en annan person vid mötet. Innan vi ens hann reda ut vem den personen var så lämnade han lokalen, har Katrin Björklund tidigare sagt till Expressen.

Men man är väl inte skyldig att ansöka om lagfart för en gård man lovat att man inte ska tvinga igenom köpet av?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in