Bare en tanke; En mann fra Sørlandet ble frastjålet ID. I for eksempel Kristiansand, uttales "vet" som "vett"
Dette ordet, "vett", ble også brukt i trusselbrevet. Kanskje tilfeldig, men kan det være noe mer enn en tilfeldighet?
Ble ID stjålet, eller "stjålet"?
Kan ID ha blitt "stjålet" av eventuelle kriminelle venner?
Den ble visst stjålet lenge før sommeren 2018, men kjøpt på Thor el. Så tyveriet tror jeg ikke hadde direkte med denne saken å gjøre
kan du ikke bare la folk få skrive det de vil?
er Du som er et netttroll når du driver slik.
Stoltenberg er inne på kryptosporet. Dette kan rette søkelyset bort fra TH som mistenkt, vi kan til og med få en oppklaring av saken, med hittil ukjente gjerningspersoner. Dette er nok en lite hyggelig tanke for flere her i tråden, de har jo forlengst "løst" saken, med TH som den skyldige. Jeg tror derfor at det jeg har skissert ovenfor, fører til angstbiterske reaksjoner. Noen strever med å få søkelyset bort fra kryptosporet, man er istedet opptatt av vasking i S4. Som for øvrig er helt udokumentert, men ønsket plantet som en trådsannhet.
TV2 er ute med en ny artikkel i dag i forbindelse med den nye boka som kommer neste uke.
Selv om enkelte deler av innholdet i boka er fjernet, så vil det selvsagt komme en del andre detaljer som ikke har vært kjent.
TV2 omtaler i dag nødsamtalen TH hadde med politiet den dagen AE forsvant fra S4.
Her er noen utdrag:
- THs nødsamtale med politiet varte i 7 minutter
- Da TH ringte nødnummeret var han forberedt på at hans historie ville «høres usannsynlig ut»"
- I boka kommer det frem at TH skal ha fortalt at han «er litt sjokkert»
- TH ble bedt om å beskrive hva han hadde sett og hvordan det så ut i huset
- TH skal ha fortalt om de biologiske sporene og at «dette ikke var noe AE hadde gjort selv»
TV2 er ute med en ny artikkel i dag i forbindelse med den nye boka som kommer neste uke.
Selv om enkelte deler av innholdet i boka er fjernet, så vil det selvsagt komme en del andre detaljer som ikke har vært kjent.
TV2 omtaler i dag nødsamtalen TH hadde med politiet den dagen AE forsvant fra S4.
Her er noen utdrag:
- THs nødsamtale med politiet varte i 7 minutter
- Da TH ringte nødnummeret var han forberedt på at hans historie ville «høres usannsynlig ut»"
- I boka kommer det frem at TH skal ha fortalt at han «er litt sjokkert»
- TH ble bedt om å beskrive hva han hadde sett og hvordan det så ut i huset
- TH skal ha fortalt om de biologiske sporene og at «dette ikke var noe AE hadde gjort selv»
"Etter det TV 2 tidligere har fått opplyst, ønsket Tom Hagen at sivilkledd politi skulle komme hjem til huset i Sloraveien 4, men politiet hadde ingen sivile biler tilgjengelig.
I boken kommer det frem at dette fikk Hagen til å reagere. Han ønsket ikke at uniformert politi skulle reise hjem til ham og ga uttrykk for dette i nødsamtalen.
Til slutt foreslo politiet at Hagen kunne kjøre dem i møte. Det ble avtalt å møtes på en bensinstasjon bare noen hundre meter fra huset.
Rundt 20 minutter etter at Tom Hagen avsluttet telefonsamtalen med politiet, svingte han sin grå Citröen Picasso inn på en Shell-stasjon. Der møtte Hagen tre politibetjenter og ga dem trusselbrevet."
Hvis disse faktaopplysningene er korrekte. Må undres, hvorfor TH ble så sint over å bli møtt av sivilt politi i uniformert bil på bensinstasjonen. Han visste jo at politiet ikke hadde noen sivil bil inne.
Må undres, hva TH gjorde hjemme før han kjørte til bensinstasjonen. Ca 20 minutter gikk det fra TH la på røret hjemme til han dukket opp på bensinstasjonen.
Stoltenberg er inne på kryptosporet. Dette kan rette søkelyset bort fra TH som mistenkt, vi kan til og med få en oppklaring av saken, med hittil ukjente gjerningspersoner. Dette er nok en lite hyggelig tanke for flere her i tråden, de har jo forlengst "løst" saken, med TH som den skyldige. Jeg tror derfor at det jeg har skissert ovenfor, fører til angstbiterske reaksjoner. Noen strever med å få søkelyset bort fra kryptosporet, man er istedet opptatt av vasking i S4. Som for øvrig er helt udokumentert, men ønsket plantet som en trådsannhet.
Th blir ikke frikjent fordi en medhjelper i krypto blir avslørt. Litt for enkel tankegang dette. Bevissituasjonen er noe annet. Om de kan knytte personen til th.
Vel, TH er jo formelt siktet, så det er jo relevant å omtale ham som mulig GM. Han er vel
også den enkeltpersonen i saken som har et mulig kjent motiv.
Kryptosporet er vel egentlig kun relevant for å spore avsender, nå som poenget med selve
korrespondansen er borte (jfr. NRKs avsløring av BTC-adressene). Slik som det står i dag
er det opprinnelige kidnappingsscenarioet utdatert, siden det er åpenbart at AEH aldri
kommer hjem igjen.
Dersom det dreier seg om en faktisk kidnapping som gikk skeis, tror jeg løsningen er langt unna.
Bunnlinjen er uansett at ingen i tråden vet hva som faktisk har skjedd.
Ud fra koderne i trusselsbrevet, sammenholdt med de 4 koder vi kender til, så virker det til, at koderne bare er listet i rækkefølge 1,2,3 osv. De første 6 koder er dem TH skal bruge for at kommunikere med modparten, og koderene fra 6-12 er dem modparten bruger.
Det vil sige, at en bitcoinkode med tallet 3 betyder "Jeg sende monero før om 7 dager". Hvad 5 tallet (000035) betyder ved jeg ikke, men den 5. kode er "Jeg har sent deler af monero, venter på mere".
Hvis ovenstående passer, så er koden 000035 BTC en meddelelse fra TH (eller politiet) (- eller en helt tilfældig)
TH:
1 = JEG BEKREFT JEG VILL BETALA
2 = JEG HAR SENT PENGER TIL EXCHANG OG JEG VENTER PÅ FÅ MONERO
3 = JEG SENDE MONERO FØR OM 7 DAGER
4 = JEG HAR PROBLEM. TRENG MERE TID
5 = JEG HAR SENT DELER AV MONERO. VENTER PÅ MERE
6 = JEG HAR SENT ALLE MONORO FOR 9 MILLIONER
Modpart:
7 = DÅRLIG TID. FORT ELLER HUN ER DØ.
8 = FOR LANG TID. HUN ER DØ
9 = POLITI LETER RUNT. IKKE VERDT FOR OSS. HUN ER DØ
10 = HAR IKKE FÅTT MONERO. SEND TILL RIKTIG ADDRESS
11 = HAR IKKE FÅTT ALT MONERO
12 = HAR FÅTT ALT MONERO. ANNE-ELISABETH SLIP FRI NESTE 24 TIMER
Dato, Beløp, Melding/betydning
2020-05-29: 0.001 «Jeg bekrefter at jeg vil betale».
2019-01-16: 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2019-01-02: 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2019-01-02: 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-27: 0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-14: 0.000706 (cee face ae)
2018-12-10: 0.0007001 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-10: 0.0007001 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-12-10: 0.000706 (decode hex in monero to ascii)
2018-12-10: 0.000706 (dec0de)
2018-12-01: 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-30: 0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-30: 0.000706 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-13: 0.004 «Jeg har problem, trenger mer tid».
2018-11-10: 0.0007 «Dårlig tid, fort eller hun vil dø».
2018-11-02: 0.03 «Jeg sender monero før om syv dager»
Vel, TH er jo formelt siktet, så det er jo relevant å omtale ham som mulig GM. Han er vel
også den enkeltpersonen i saken som har et mulig kjent motiv.
Kryptosporet er vel egentlig kun relevant for å spore avsender, nå som poenget med selve
korrespondansen er borte (jfr. NRKs avsløring av BTC-adressene). Slik som det står i dag
er det opprinnelige kidnappingsscenarioet utdatert, siden det er åpenbart at AEH aldri
kommer hjem igjen.
Dersom det dreier seg om en faktisk kidnapping som gikk skeis, tror jeg løsningen er langt unna.
Bunnlinjen er uansett at ingen i tråden vet hva som faktisk har skjedd.
Mitt poeng er:
Jeg tror fortsatt på en kidnapping, som endte fatalt. Kidnapperne ble stående igjen, uten livsbevis.
Krypotosporet kan avsløre TH som oppdragsgiver, men kan også renvaske ham. Blir han renvasket, vil jo det vise at siktelsen har vært helt ubegrunnet. Dette vil jo være et mareritt for de i tråden, som forlengst har "oppklart saken".
De mangler visstnok kun noen få detaljer.
Og det er selvsagt riktig det du skriver: "Ingen i tråden vet hva som faktisk har skjedd."
Det blir derfor litt komisk, når noen tror de har oppklart saken. Spesielt når de supplerer sine hypoteser med at "politiet vet mer enn oss." Politiet har fortsatt ikke kommet lengre enn til en tiltale.
Mitt poeng er:
Jeg tror fortsatt på en kidnapping, som endte fatalt. Kidnapperne ble stående igjen, uten livsbevis.
Krypotosporet kan avsløre TH som oppdragsgiver, men kan også renvaske ham. Blir han renvasket, vil jo det vise at siktelsen har vært helt ubegrunnet. Dette vil jo være et mareritt for de i tråden, som forlengst har "oppklart saken".
Og det er selvsagt riktig det du skriver: "Ingen i tråden vet hva som faktisk har skjedd."
Det blir derfor litt komisk, når noen tror de har oppklart saken. Spesielt når de supplerer sine hypoteser med at "politiet vet mer enn oss." Politiet har fortsatt ikke kommet lengre enn til en tiltale.
Så du tror på amatørkidnappere, som har vært usynlige og ikke lagt igjen ett eneste spor (utover muligens syv, eller var det ni, Sprox-såleavtrykk). Usannsynlig. Men ikke ifølge deg.
Og påtalemyndigheten har fremdeles ikke tatt ut tiltale mot Tom Hagen. Med mindre du vet mer enn det som er kjent i mediene da?
Eller, har du forberedt og klargjort innlegg som skal postes her etter at tiltalen har kommet?
Og så har det gått i surr for deg? Nå igjen? Du har postet innlegg tidligere, der du påstår at Tom Hagen er blitt tiltalt.
Mitt poeng er:
Om jeg har forstått det rett, så tror politiet at hun er kvalt på badet/toalettet og så slept ut fra badet på gangen. Kan det ikke like godt være slik at GM har gjort henne bevisstløs ved å bruke kloroform på et lommetørkle og deretter slept henne ut på gangen ? eller slått henne bevisstløs ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-04-29 kl. 12:48.
Og da betyr ikke 0.000035 noe. Ikke greit å vite hva han driver med ?
Lørenskog-forsvinningen: Dette er de hemmelige brevkodene
Den eller de som bortførte Anne-Elisabeth Hagen, la igjen et brev med tolv koder for kommunikasjon. VG kan nå avsløre de ukjente kodene.
3. mai 2020
«Når vi ser du er seriøs med betaling vi behandle henne bra og forberede oss på å sette henne fri».