Citat:
Ursprungligen postat av
smoerrebom
Hahaha det verkar väldigt fluff alltihop när man läser om det på Twitter, Jake doofus eller Huhn säger att Rick Rule har FOMO och har snackat om att tjacka på sig för fullt. Aja ska kolla på den där sen.
Vi kanske har fått lite såna där allmänna pusselbitar nu med sprott och japanerna som det kan ralla på i maj. Det ska bli så jävla upphetsande sexuellt sedan när nyheter om att EU hakar på trenden med kärnkraft för klimatet och svenska medier måste börja rapportera om det och kanske höra med subban stenevi och hennes pantade kollegor hur de känner inför det.
Om jag fattar det här med sprott och upc rätt så kommer lanseringen av en motsvarande fysisk fond som de har redan för silver och guld göra att det blir möjligt för GME/reddit snubbarna att försöka göra samma sak som de försökte med silver? Fast här har de bättre förutsättningar att ställa till med saker?
Fast är det verkligen det ? Precis som när jag fick berättat rejäla hemskheter om två bekanta som jag inte längre umgicks med av en tredje person ställde jag mig själv frågan vad har den här personen för anledning att ljuga ?
Det visade sig tyvärr stämma och är en hemsk historia som jag hoppar över.
Men om man ser rent realistiskt på det. Rick är spriljardär och dör inom 30 år.
Varför skulle han organisera en kortsiktig pump n dump av uran och bli ihågkommen som ett rövhål ?
Computer says no.
Jag tror att Rick drivs av samma kraft som jag när jag startade ståltråden och Ur-anus. Och UraniumMan när han startade denna. Att hjälpa andra.
Silver kommer antagligen även det att detonera pga ökad industriell användning. Men jag är inte tungt investerad där. Det är dip som gäller, inga chips tack.
Min tro är att fysiktgänget dumpar sina axier, vilka är silveretfer och first majestic som du sa är väldigt narrativdriven. Min lilla feelerpost har dippat trots att silverpriset har lekt haderajjan.
Det betyder rea på saftiga juniorer framöver. RR sa också att det var för dyrt just nu för ett par veckor sedan.
Gällande GME vilket är väldigt offtopic:
Jag har äntligen fattat hur det ska gå till men även GME kommer att detonera någon gång.
Det är frågan om när, inte om. Om tillräckligt många apor tror går den till ♾️
Här ligger jag även lätt med ett fåtal som försäkring.