Citat:
Ursprungligen postat av
fiatigerlilja
Jaså det har gått från ”ljuga arslet av mig” till att ”det är nåt lite konstigt” med nåt helt annat än det jag anklagades att ljuga om?
Om det där andra du skriver om: Esbjörn har sagt, från första stund han blev intervjuad, att ”det måste ha slagit om i huvud på honom” när Ebba Busch kom med sina papper från Sjönära och fick honom att skriva på (utan att han kunde läsa vad det stod sa han senare), och han har sagt flera gånger att hon pekade och sa ”skriv här och här och här”. Som dina vapenbröder så riktigt påpekar i relation till hans stödperson och släkting, så verkar han ha vissa problem att följa sin ”fria vilja” när han får direkta uppmaningar att göra eller skriva något. Inte så positivt när det gäller förmågan att av ”fri vilja” ingå bindande avtal, kanske?
Det är ännu en lögn från honom, eller en undanflykt. Han har under två månader efter han kom till henne med vetskap om att hon ville köpa, diskuterat och förhandlat om pris samt vad som skulle ingå och ej i köpet.
Han har gett tillåtelse för besiktning av Anticimex två dagar han, han utöver det gett konto nr till sin bank i Skinnskatteberg (Swedbank) så hon kunde förbereda avtalet, med handpeng samt alla villkor enligt bådas önskan.
Han har utöver det sedan sagt att han skrev på av fri vilja men ångrade sig sen.
Och iomed det ville han bryta avtalet det har han oxå sagt, inte att det skulle vara ogiltigt eller något annat.
Han bör och ska då ersätta henne enligt avtalet och inte något annat.
Hur han än gör i dag så blir det dyrt och det skulle ärketönten Binninge upplyst honom om inte att han ska driva detta in i kaklet.
Men det är och förblir Esb pengar och han gör vad han vill om inte Generalen gör av med allt.
Det blir nog personlig konkurs för gubben i slutet med exauktion av huset ska du se.
Förövrigt så har jag inte antytt något om ditt arsle