2021-04-28, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swebarb
deprimerad, mådde inte bra, pallade kanske inte livet som yrkesmilitär osv... ingen frisk människa i skallen tar sitt liv eller ?

Visst är det märkligt att någon yrkesmilitär "inte frisk i skallen" ändå jobbar dagarna innan utan att någon lagt märke till att han är fan inte "frisk i skallen" 🤔 Det är ju en hög riskfaktor i landets försvar, eller?
Citera
2021-04-28, 15:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Scamp
Depression, påfrestningar från yrket etc.

Då måste jag fråga... är depression konstaterad eller gissningar?
Citera
2021-04-28, 15:49
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Då måste jag fråga... är depression konstaterad eller gissningar?

Tror du DA var jätteglad när han valde att lämna in?
Citera
2021-04-28, 16:14
Medlem
Äh saken är inte bevisad även om polisen lägger ner utredningen så betyder de inte att brott ej har skett. Alltså måste man lämna detta öppet o förmodligen km ingen nånsin får reda på hur de verkligen var.

Inget är ”helt säkert” kan ju ha varit en massa olika scenarier utav detta.... men

Men som sagt de mycket som inte stämmer för att detta skulle va ett självmord...

Inga tecken på psykisk ohälsa.. inga avskeds brev.. ingenting

Man behöver inte va smart för o lista ut att de nåt skumt
Citera
2021-04-28, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Tror du DA var jätteglad när han valde att lämna in?

Hur vet du att han tog självmord?
Citera
2021-04-28, 17:44
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Hur vet du att han tog självmord?

Det var allra mest sannolikt redan vid försvinnandet. Nu när det visat sig att DA är sprängd samt att polisen inte misstänker brott så är det rätt självklart.
Citera
2021-04-28, 17:45
Avslutad
Citat:
Det var allra mest sannolikt redan vid försvinnandet. Nu när det visar sig att han är sprängd samt att polisen inte misstänker brott så är det rätt självklart.

Hur vet du att han är sprängd?
Citera
2021-04-28, 17:48
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Hur vet du att han är sprängd?

Du kan väl åtminstone läsa tråden istället för att ställa frågor som redan blivit besvarade 100 gånger tidigare?

Finns massor. Men tydligast är att DA's mamma har skrivit på Facebook vid minst 3-4 olika tillfällen att han är sprängd. Även pappan har nämnt det.
Citera
2021-04-28, 17:53
Avslutad
Citat:
Du kan väl åtminstone läsa tråden istället för att ställa frågor som redan blivit besvarade 100 gånger tidigare?

Finns massor. Men tydligast är att DA's mamma har skrivit på Facebook vid minst 3-4 olika tillfällen att han är sprängd. Även pappan har nämnt det.

Jag har läst tråden och har inte hittat några som helst riktiga bevis på att han 1. Tog självmord. 2. Var deprimerad. 3. Var sprängd, (där har dock hans mor sagt något sånt). Dina svar har knappast påvisat några. Så för att använda dina egna ord. Du kan väl åtminstone läsa tråden.
Citera
2021-04-28, 17:56
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Jag har läst tråden och har inte hittat några som helst riktiga bevis på att han 1. Tog självmord. 2. Var deprimerad. 3. Var sprängd, (där har dock hans mor sagt något sånt). Dina svar har knappast påvisat några. Så för att använda dina egna ord. Du kan väl åtminstone läsa tråden.

Ok, det finns ju en hel del trögfattade kvinnor likt du är, så jag blir inte förvånad att du inte kan begripa vad som hänt.

"Något sånt" - hans mor har skrivit ut det klart och tydligt vid minst 3-4 olika tillfällen, med flera veckors mellanrum.
Citera
2021-04-28, 17:59
Avslutad
Citat:
Ok, det finns ju en hel del trögfattade kvinnor likt du är, så jag blir inte förvånad att du inte kan begripa vad som hänt.

"Något sånt" - hans mor har skrivit ut det klart och tydligt vid minst 3-4 olika tillfällen, med flera veckors mellanrum.

I verkligen räknas inte gissningar som fakta. Att du fabulerar hejvilt om depression och självmord för något hans mor skrivit gör det inte sant.

Ärligt talat har hans familj skrivit så mycket lögner att jag är förvånad att rationella människor tror på det hon skrev om att han har exploderat.

Fast det förklarar varför du tror på det och anser det vara bevis.
Citera
2021-04-28, 18:03
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
I verkligen räknas inte gissningar som fakta. Att du fabulerar hejvilt om depression och självmord för något hans mor skrivit gör du inte sant.

Är det en gissning att mamman skrivit att han är sprängd?

Är det en gissning att Bombgruppen blev inkallade till fyndplatsen?

Är det en gissning att polisen inte misstänker brott?

Är det en gissning att flashbackare varit på den aktuella platsen och dokumenterat sprängningen med foton?

Är det en gissning att media och polisen inte gått ut med vad som hänt, som de aldrig gör vid just självmord?

Är det en gissning att självmord var extremt mycket mer sannolikt än något annat utfall, när DA blev anmäld försvunnen?

Det är inte heller en gissning att du är dum i huvudet.
Senast redigerad av Vaxad 2021-04-28 kl. 18:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in