2021-04-21, 18:32
Medlem
Har det framkommit några nya uppgifter kring kvarlevorna?
Citera
2021-04-22, 23:50
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galea
Har det framkommit några nya uppgifter kring kvarlevorna?

I och med att det tydligen är klarlagt som ett självmord kommer inga mer detaljer att återfås från polisens sida.
Citera
2021-04-24, 06:45
Medlem
Min konspirationsida säger att här ligger en hund begraven
Citera
2021-04-26, 12:15
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickRozay
Enligt google translate så svarar mamman:

-Vila i frid, gick han bort från korona?
-NEJ, upphittad i Stockholms nationalpark krossad med explosiva ämnen.
-Jag är så ledsen, gjorde terrorister verkligen det? Må Gud ge tålamod till sin mor.
-(tredje person) Hennes mamma gav mig redan en pvp. Vi letade efter havet mycket överallt, men hemligheten är uråldrig! Det är inte klart vad det är!

mina egna tankar nedan:
Jag slog in Ardas födelsedatum i Stellarium, stjärnhimmeln, och vid hans födsel stod månen i Vågen, "tolfte huset".

Tolfte huset är ju ens "undermedvetna". Folk med månen i tolfte huset tror jag går mycket på "automat", dvs man följer en intränad rutin, lite mindre närvarande när man är mitt i något.

Det har inget med hans självmord och göra, men jag spekulerar om hans liv.

Vilket kvalificerat skitsnack, tror du på allvar att bara för att D föddes ett visst datum (i en kalender som människan själv hittat på) skulle hela hans liv styras av det faktum att månen står på ett visst ställe? Ursäkta men hur jävla retarderad får man bli.
Citera
2021-04-26, 12:39
Medlem
Blarggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Nåt e verkligen konstigt här att kasta bort så mkt som man kämpat för ....

Att de inte finns minsta möjliga antydan till psykisk ohälsa o sånt e skumt

Hur ofta händer sådant liksom...
Folk som tar livet av sig brukar ofta lämna en massa spår på psykisk ohälsa på ett eller annat sätt

Ja menar de som att vinna på lotto o sedan ge bort pengarna liksom

De luktar ruttet garanterat

En möjlig hypotes är att han insett att just allt det han kämpat så för höll på att gå om intet (med tanke på hans ålder hade han antagligen inte lång tid kvar som jägarsoldat) och på detta kunde han inte bli officer pga hans dubbla medborgarskap. Vidare är psykisk ohälsa något man ogärna talar om vid en sådan befattning då de direkt kan innebära hinder i din fortsatta arbetsutövning och i hans position "ska" man inte ha såna problem, vilket komplicerar situationen ytterligare.
Citera
2021-04-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
I och med att det tydligen är klarlagt som ett självmord kommer inga mer detaljer att återfås från polisens sida.

men vänta jag har ju helt missat att han ens har hittats..
Citera
2021-04-27, 01:37
Medlem
KarmaAndEffects avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russiannotsweed
Nåt e verkligen konstigt här att kasta bort så mkt som man kämpat för ....

Att de inte finns minsta möjliga antydan till psykisk ohälsa o sånt e skumt

Hur ofta händer sådant liksom...
Folk som tar livet av sig brukar ofta lämna en massa spår på psykisk ohälsa på ett eller annat sätt

Ja menar de som att vinna på lotto o sedan ge bort pengarna liksom

De luktar ruttet garanterat

Det händer väldigt ofta att framgångsrika personer tar sitt liv. Psykisk ohälsa har många orsaker och behöver inte alls uppfattas av någon i den sjukes omgivning.
Det är dessutom väldigt vanligt att folk som vinner "på lotto" bränner alla pengar och blir djupt skuldsatta.
Det finns många studier och böcker att läsa om självmord, psykisk ohälsa och lycka.

Men det går ju såklart att försöka pressa in detta djupt tragiska fall i ens egen smala världsbild och fantisera om alla möjliga fantastiska och orimliga scenarion helt utan någon förankring i verkligheten. Det ligger helt i linje med hur alla outbildade muppar på flashback brukar resonera.
Citera
2021-04-28, 11:29
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanna4855
men vänta jag har ju helt missat att han ens har hittats..

Begriper inte hur det har kunnat undgå någon överhuvudtaget 🤷‍♂️!
Citera
2021-04-28, 12:05
Avslutad
Om det nu var självmord, har det kommit fram några orsaker eller kvalificerade spekulationer till varför han tog sitt liv?
Citera
2021-04-28, 12:39
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Om det nu var självmord, har det kommit fram några orsaker eller kvalificerade spekulationer till varför han tog sitt liv?

deprimerad, mådde inte bra, pallade kanske inte livet som yrkesmilitär osv... ingen frisk människa i skallen tar sitt liv eller ?
Citera
2021-04-28, 12:55
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priz
Depression, påfrestningar från yrket etc.
Citera
2021-04-28, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Begriper inte hur det har kunnat undgå någon överhuvudtaget 🤷‍♂️!

ne och du tror jag fattar hur de kunnat undgå mig? läser nyheter på nätet varje dag..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in