2021-04-27, 10:51
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kulturmarxist
Bulletin bör spola TT och inleda ett samarbete med weekendavisen.dk och få rätten att översätta artiklar. ALLA danska politiker lusläser weekendavisen varje Fredag och de ligger 20 år före den svenska debatten. Bulletin kan alltså översätta 15 år gamla artiklar och det är spjutspetskompetens/revolution/nydanande i Stockholms innerstad.

På sikt kanske Bulletin tom kan ge ut en cellulosaversion varje Fredag precis som Weekendavisen.
Superbra tips! Den ska även jag börja läsa.

Jag tycker att Bullen har fått ut ett antal bra artiklar nu. Hoppas på att det löser sig med finansieringen. Fortsätter de på samma spår, så kan jag stoppa in en slant framöver.
Citera
2021-04-27, 15:29
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mortsubite
Jag blev så nyfiken efter kritiken här att jag var tvungen att lyssna på podden själv. Det var precis så uselt som framförs i tråden. Märkte på mig själv att jag blev mer och mer irriterad ju längre avsnittet gick. Jag fick nästintill tvinga mig igenom sista tredjedelen.

De lyckas med konststycket att vara både kvinnligt pladdriga och gubbigt träiga på samma gång. Den lille schlagerbögen leker intellektuell. Vid nåt tillfälle under sin pretentiösa orddiarré säger han något i stil med att "nationalekonom är ju det jag är". Jag hittade inget CV, men Wikipedia har följande att säga om hans akademiska bakgrund:

Löjeväckande Hur kan nån ta denne ettrige lille man på allvar? Han försöker förtvivlat kompensera sin kunskapsbrist med att pressa in referenser till slumpmässiga filosofer i varannan mening, men det blir bara pladder utan substans. Ingen annan får en syl i vädret. Den enda fördelen med det är att Korn får färre tillfällen att spela upp låtar ur sin tråkiga gamla skivsamling.

Den ende med nån slags potential till ett intressant samtal utan överdrifter och raljerande är Gudmundson. Men han sitter tyst som en mus för det mesta. Hans 100 lök i månaden ramlar förstås in på bankkontot ändå.

Nu finns del två.

Alexander Bard är extremt jobbig. Han sprutar ur sig rimliga observationer mixade med orimliga, märkliga påståenden, vilket blandas till en enda pladdrig, svåröverblickbar röra, som därtill är flamsigt och tramsigt framförd.

Hur försörjer han sig?
Citera
2021-04-27, 15:36
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nu finns del två.

Alexander Bard är extremt jobbig. Han sprutar ur sig rimliga observationer mixade med orimliga, märkliga påståenden, vilket blandas till en enda pladdrig, svåröverblickbar röra, som därtill är flamsigt och tramsigt framförd.

Hur försörjer han sig?

Han skriver böcker och föreläser. Han har varit med i flera nöjesprogram och varit en relativt framgångsrik artist. Han har nog en del kapital undanstoppat sedan tidigare.
Citera
2021-04-27, 15:39
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Han skriver böcker och föreläser.

Har du läst ngt, som han har skrivit? Det kanske är mer strukturerat?

Citat:
Han har varit med i flera nöjesprogram och varit en relativt framgångsrik artist. Han har nog en del kapital undanstoppat sedan tidigare.

Artist? Sjunger han eller spelar ngt instrument?
Citera
2021-04-27, 16:08
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Har du läst ngt, som han har skrivit? Det kanske är mer strukturerat?

Artist? Sjunger han eller spelar ngt instrument?

Nej jag har inte läst någon av hans böcker.
Bard har i olika gruppkonstellationer varit relativt framgångsrik. Som i Army of Lovers på 80-talet och med BWO på senare tid.
https://www.youtube.com/watch?v=h1XwM_XN1ys
Citera
2021-04-27, 17:00
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Nej jag har inte läst någon av hans böcker.
Bard har i olika gruppkonstellationer varit relativt framgångsrik. Som i Army of Lovers på 80-talet och med BWO på senare tid.
https://www.youtube.com/watch?v=h1XwM_XN1ys

Han verkar ha en medförfattare i samtliga (?) böcker. I alla poddar som jag har råkat på honom, så har han varit synnerligen ostrukturerad, så man undrar ju lite.

Hoppas att Bard inte blir en återkommande gäst i Bulletins pod, men det är väl tyvärr risk för det. Det var väl ngt snille som tyckte, att Bard skulle pigga upp podden.

Mortsubite fångade det bra: "De [Bard, Korn och Gudmundsson] lyckas med konststycket att vara både kvinnligt pladdriga och gubbigt träiga på samma gång".
Citera
2021-04-27, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
De har IAF haft några bra artiklar senaste dagarna och det är ju sånt somt gör man vill gå in där, även om det bara är 1-3 unika artiklar per dag (alltså sånt man inte får läsa på andra sajter).

Men en prenumeration för 500 kr i halvår eller 1000 i helt? Mja... Jag betalar runt 50kr/månad redan styck för DN och Expressen. (Möjligt DN är 39 kr och Expressen 69 kr) Bulletin borde ha nåt liknande för 50kr/månad, det känns liksom mer överkomligt.

De unika artiklarna känns dock ännu mer irrelevanta för en nationell publik än mycket av TT-urvalet, vilket säger en del. Det är kuriosa om registrering av höns och artiklar om kommunangelägenheter som passat bättre i berörda lokaltidningar. Intervjuerna är i regel med riktiga lättviktare, förutom den gången man högg tag i Jimmie Åkesson efter en presskonferens och försökte få det till att se ut som något större. För att driva tidning verkar man ha extremt dålig uppfattning om hur en tidning ska se ut, och det är svårt att se att värvningen av Rosenthal gjort någon som helst skillnad.
Citera
2021-04-27, 18:17
Medlem
Ograsts avatar
Citat:
Han verkar ha en medförfattare i samtliga (?) böcker. I alla poddar som jag har råkat på honom, så har han varit synnerligen ostrukturerad, så man undrar ju lite.

Hoppas att Bard inte blir en återkommande gäst i Bulletins pod, men det är väl tyvärr risk för det. Det var väl ngt snille som tyckte, att Bard skulle pigga upp podden.

Mortsubite fångade det bra: "De [Bard, Korn och Gudmundsson] lyckas med konststycket att vara både kvinnligt pladdriga och gubbigt träiga på samma gång".

Om Alexander B är med så måste man omge honom av någon form av moderator som kan få tyst på honom i tid. Han brukar dock vara ganska bra i Aron Fs "Dekonstruktiv kritik".
Citera
2021-04-27, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
De unika artiklarna känns dock ännu mer irrelevanta för en nationell publik än mycket av TT-urvalet, vilket säger en del. Det är kuriosa om registrering av höns och artiklar om kommunangelägenheter som passat bättre i berörda lokaltidningar. Intervjuerna är i regel med riktiga lättviktare, förutom den gången man högg tag i Jimmie Åkesson efter en presskonferens och försökte få det till att se ut som något större. För att driva tidning verkar man ha extremt dålig uppfattning om hur en tidning ska se ut, och det är svårt att se att värvningen av Rosenthal gjort någon som helst skillnad.

Har du ens läst gräven? Det handlar om islamisering , förorter, kriminalitet, och idag nåt om migrationsverket. Det om höns har jag inte sett.
Citera
2021-04-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Har du ens läst gräven? Det handlar om islamisering , förorter, kriminalitet, och idag nåt om migrationsverket. Det om höns har jag inte sett.

Jag läste något knappt minnesvärt gräv någon gång kring lanseringen, om något av ämnena du nämner, och det var nog det sista gräv jag läst. Bland "Nyheter" nästan enbart TT-notiser och rewrites. I "Fokus" nästan bara intervjuer (droganvändare, butiksägare, några halvviktiga personer inom småföretagande och hedersvåld, en kommunfullmäktigepolitiker, och något Riksrevisionen kommit fram till, vilket är det enda av nationell relevans. Det ser väldigt yvigt och slumpmässigt ut, och väldigt lite som verkar krävt något vidare krävande journalistiskt arbete.
Citera
2021-04-28, 17:20
Medlem
mondemodernes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Finländska namn är både svenska och finska. Men Arpi är nog rikssvenskt.
Googlade lite och efternamnet Arpi verkar vara inspirerat av byn Arpila i Finland där en av Ivar Arpis förfäder föddes 1705.
Citera
2021-04-28, 17:44
Medlem
NoTruces avatar
Undrar hur mycket Arpi sliter sitt hår just nu. Kan inte vara lätt att vara arbetslös proffstyckare. Jag gillar honom, så jag hoppas han hittar ett nytt knäck snart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in