Citat:
Ursprungligen postat av
Meiji
Instämmer. Podden är verkigen inte bra (massivt understatement).
Jag blev så nyfiken efter kritiken här att jag var tvungen att lyssna på podden själv. Det var precis så uselt som framförs i tråden. Märkte på mig själv att jag blev mer och mer irriterad ju längre avsnittet gick. Jag fick nästintill tvinga mig igenom sista tredjedelen.
De lyckas med konststycket att vara både kvinnligt pladdriga och gubbigt träiga på samma gång. Den lille schlagerbögen leker intellektuell. Vid nåt tillfälle under sin pretentiösa orddiarré säger han något i stil med att "nationalekonom är ju det jag är". Jag hittade inget CV, men Wikipedia har följande att säga om hans akademiska bakgrund:
Citat:
Efter gymnasiet studerade Bard i USA och Nederländerna. Under sin tid i Amsterdam försörjde han sig bland annat som sexarbetare. Senare återvände han till Sverige för att studera vid Handelshögskolan i Stockholm och läste bland annat ekonomisk geografi. Bard avlade ingen examen vid Handelshögskolan.
Löjeväckande

Hur kan nån ta denne ettrige lille man på allvar? Han försöker förtvivlat kompensera sin kunskapsbrist med att pressa in referenser till slumpmässiga filosofer i varannan mening, men det blir bara pladder utan substans. Ingen annan får en syl i vädret. Den enda fördelen med det är att Korn får färre tillfällen att spela upp låtar ur sin tråkiga gamla skivsamling.
Den ende med nån slags potential till ett intressant samtal utan överdrifter och raljerande är Gudmundson. Men han sitter tyst som en mus för det mesta. Hans 100 lök i månaden ramlar förstås in på bankkontot ändå.