2021-04-28, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av balderbyling
Nu har jag inte varit på bordell och sett hur man ser ut när man jobbar där, men jag tycker att hon naturligtvis ska få klä sig som hon vill. Sanningen ligger i betraktarens ögon. Är den här urringningen mer "stötande" än den Angela Merkel https://svd.vgc.no/v2/images/1e3af7cb-1ec4-4683-bc95-fc0eeb4547d8?fit=crop&h=533&q=80&upscale=true&w=80 0&2e011efb hade på operan, eller den som prinsessan Madeleine hade på nobelmiddag https://imgs.aftonbladet-cdn.se/v2/images/46a14b0b-c024-4cb4-bbc0-788c1bb931b8?fit=crop&h=484&q=50&w=368&43503696?? Killarna får helt enkelt låta bli att kommentera oavsett om det gäller att tjejerna har bröst, att de inte har bröst, att de är för feta, att de har stor rumpa, att de är sexiga osv. Så länge som inte tjejen frågat vad de tycker ska de hålla tyst.

Helt olika sammanhang. Det som kan vara lämpligt på en festtillställning behöver inte vara det på en arbetsplats/skola.

Det som är lämpligt på simlektion skiljer sig ifrån det som är passande på historielektion.

Gäller båda könen.

För övrigt så tog skolpersonal ett snack med killarna också, den detaljen verkar många ha missat.

Dock orutinerat av personalen att hänvisa till killar på skolan, hade räckt med att det är olämpligt att visa så mycket hud på skolan.

Hade en kille kommit i träningslinne hade han fått en tillsägelse han också.

Det här är ett riktigt bra exempel på en storm i en fingerborg...
Citera
2021-04-28, 12:53
Medlem
Citat:
Innebär det att enligt din åsikt att det är ok att killar beter sig på det sättet? Inte konstigt att det sker så många våldtäkter när folk har din åsikt att det är ok att tafsa om man klär sig på ett visst sätt. För å måste du ju mena eftersom du säger att man avsagt sig rätten att klaga. Aldrig hört talas om samtyckeslagen som bygger på frivillighet och samtycke? Klädsel kan aldrig vara samtycke till sexistiska kommentarer, klapp på rumpan eller andra kroppsdelar. Vilken kvinnosyn har du egentligen?

Jag spetsade till det lite.
Men jag anser att om en kvinna klär sig på ett utstuderat och medvetet sexuellt provokativt sätt, precis som tjejen i tråden, så får man också "tåla mer" än om man gör motsatsen.

Typ, någon jävla måtta får det vara för kvinnors rätt att "hetsa".

(Jag pratar givetvis inte om övergrepp som våldtäkter eller grövre fysiska angrepp.)

Min kvinnosyn är att ni inte ska betraktas som barn utan som vuxna och därför kan man kräva att ni visar ansvar, respekt och omdöme.
Senast redigerad av MrStreamer 2021-04-28 kl. 12:57.
Citera
2021-04-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Jag spetsade till det lite.
Men jag anser att om en kvinna klär sig på ett utstuderat och medvetet sexuellt provokativt sätt, precis som tjej i tråden, så får man också "tåla mer" än om man gör motsatsen.
Men det är något helt annat än att avsäga sig rätten att klaga och tåla tafsande.
Citera
2021-04-28, 12:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Jag lever i en värld där tyvärr många människor dömer folk utifrån hur de klär sig. En värld där man anser att flickor får skylla sig själva om de blir utsatta för sexuella trakasserier eftersom vissa mäns hjärnor inte förstår att det krävs samtycke.
Alla människor dömer oavsett vad du vill.Så funkar hjärnan det är i grunden en överlevnads instinkt. Hjärnan gör på några sekunder en bedömning av den du möter. Det är biologiskt sätt att undvika fara. Det är så då har man ett val vill man inte uppfattas som slampas så klär man sig inte som en sån. Att prata är inte sexuella trackaserier. Vad har detta med samtycke att göra?
Citera
2021-04-28, 13:33
Medlem
-Andreas-s avatar
Skola ska ge fan i indoktrinering av elever till att bli mer vänster såväl som musse.

Jämfört med jämnåriga flickor man sett i olika länder närmre ekvatorn, så påstår jag att flickan i denna artikeln är ganska modest o anständig i jämförelse.
Citera
2021-04-28, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greatis
Som jag skrev så är klädkod ok men inte att killarna styr flickors klädsel pga dåligt språkbruk. Att lärare fokuserar på tjejerna och tillrättavisar deras klädval utifrån killarnas språk och tycke är inte rätt.
Lär killarna att respektera flickor och välja ett trevligt språkbruk är rätt väg annars är vi tillbaka på ” hur var hon klädd mm” inför domstolen.
Unga flickor har rätt att klä sig efter tycke och smak utan att behöva höra killas glåpord.
Ska tjejer med feta lår dölja dessa också för att killar har rätt att kommentera dessa i skolan?
Klädkod ok och det ska framgå i skolans ordningsregler. Att klä sig för att inte killar ska vara spydig är inte upp till lärare att bedöma.
Har vi kommit dithän att lärarna inte längre törs tillrättavisa killar i tonåren och därför ger dig på flickorna kanske?
Ja alltså jag säger inte att man inte ska säga åt pojkarna på skarpen. Du är med på att klädkod är ok men vad är då gränsen för denna klädkod på en arbetsplats/skola? Uppenbarligen tyckte rektor och lärare att gränsen var uppnådd i det här fallet. Det tar inte bort att man såklart även måste skälla på killarna för sitt beteende.
Citera
2021-04-28, 13:43
Medlem
skvallertackas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Därför att verkligheten ser ut så, hur mycket vi än protesterar och önskar att den inte gör det!!

Vakna för helvete!

Så Gudrun hade rätt?
Citera
2021-04-28, 14:05
Medlem
Tjejen bredvid har liknande klädesplagg, då är det inte klädesplagget det är fel på. Invandrartjejer ska få klä sig som svenska tjejer.
Citera
2021-04-28, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecote
Ja det är ju inte direkt ansiktet som är iögonfallande...

Jag kommer aldrig att förstå detta. Kvinnor låter pattarna nästan ramla ut och blir förvånade att killar tittar på dem! Och det är naturligtvis hela poängen också. Sedan ska de spela förnärmade fast de älskar uppmärksamheten! Hycklande hyndor.

Haha ja. Kolla bara på sociala medier. Tjejer viker ut sig för uppmärksamhet och gnäller sedan när män ger dem uppmärksamhet. Dubbelmoral är kvinnans bästa vän.
Citera
2021-04-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister
Tjejen bredvid har liknande klädesplagg, då är det inte klädesplagget det är fel på. Invandrartjejer ska få klä sig som svenska tjejer.

Fattar inte heller? Båda tjejerna borde fått ta på sig fleecetröja. Eller är det för att hon är invandrare?
Citera
2021-04-28, 14:35
Medlem
LenaPauls avatar
Hon ska vara stolt över sig själv inte låta skolan trycka ner henne . Kramar 💕
Finns ju ingen regel vilka kläder man ska ha.
Citera
2021-04-28, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Determinister

Ja de tycks ha köpt identiska blusar. Tjejen till vänster ser ut som jag, min dotter och många andra i femtonårsåldern - inget tittar väl en extra gång i hennes urringning. Till höger: är det en ovanligt effektiv push-up-behå som gör blus med innehåll mer uppseendeväckande. Passande på Nobelfest snarare än till vardags i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in