Citat:
Ursprungligen postat av
Koko2
Kommer folk fortfarande spruta i rävgiftet (vaccin) när den indiska mutationen nu kommit till Sverige?
Intelligensen på människor är skrämmande. Att folk ens vet hur man gör en eld är förvånade.
Förklara för mig vad man vinner på att vaccinera sig mot ETT COVID19 från Kina.
När det kommer nya mutationen varannan vecka. Brittiska, sydafrikanska, brasilianska,indiska osv . Bevis finns ju att Sverige är sämst i världen på att stoppa en smitta så det kommer ta 2 månader sen har 4 fall av indiska blivit 50.000 och vad ska man då med ett sketet vaccin till? förklaring!!!!
Det är ju det jag har sagt hela tiden, att vi borde ha köpt in Sinovac, som innehåller hela, riktiga, avslöade covid 19-virus. Då hade immunförsvaret lärt sig att känna igen HELA viruset, och det skulle ha fått mutera bra mycket för att vaccinet skulle tappa sin verkan. (Så mycket att det antagligen aldrig skulle hända.) Att satsa på bara ett enda protein känns osäkert...
Å andra sidan är det just spikproteinet (det i utskotten, som fäster sig i våra celler), som vaccintillverkarna satsat på. Så de kanske räknar med, att muterar viruset i just det proteinet, så är det en dead end - då kan det inte ta sig in i våra celler ändå.
Någon som är mer insatt i detta..?
Jag tänker i alla fall ta vaccinet när jag får det, så hjälper jag till att avsluta våg 3. Sedan är det sommar, och lugnt ett tag i alla fall...