2021-04-28, 13:17
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koko2
Kommer folk fortfarande spruta i rävgiftet (vaccin) när den indiska mutationen nu kommit till Sverige?

Intelligensen på människor är skrämmande. Att folk ens vet hur man gör en eld är förvånade.

Förklara för mig vad man vinner på att vaccinera sig mot ETT COVID19 från Kina.

När det kommer nya mutationen varannan vecka. Brittiska, sydafrikanska, brasilianska,indiska osv . Bevis finns ju att Sverige är sämst i världen på att stoppa en smitta så det kommer ta 2 månader sen har 4 fall av indiska blivit 50.000 och vad ska man då med ett sketet vaccin till? förklaring!!!!

Det är ju det jag har sagt hela tiden, att vi borde ha köpt in Sinovac, som innehåller hela, riktiga, avslöade covid 19-virus. Då hade immunförsvaret lärt sig att känna igen HELA viruset, och det skulle ha fått mutera bra mycket för att vaccinet skulle tappa sin verkan. (Så mycket att det antagligen aldrig skulle hända.) Att satsa på bara ett enda protein känns osäkert...

Å andra sidan är det just spikproteinet (det i utskotten, som fäster sig i våra celler), som vaccintillverkarna satsat på. Så de kanske räknar med, att muterar viruset i just det proteinet, så är det en dead end - då kan det inte ta sig in i våra celler ändå. Någon som är mer insatt i detta..?

Jag tänker i alla fall ta vaccinet när jag får det, så hjälper jag till att avsluta våg 3. Sedan är det sommar, och lugnt ett tag i alla fall...
Citera
2021-04-28, 13:18
Medlem
Citat:
Kommer folk fortfarande spruta i rävgiftet (vaccin) när den indiska mutationen nu kommit till Sverige?

Intelligensen på människor är skrämmande. Att folk ens vet hur man gör en eld är förvånade.

När det kommer nya mutationen varannan vecka. Brittiska, sydafrikanska, brasilianska,indiska osv . Bevis finns ju att Sverige är sämst i världen på att stoppa en smitta så det kommer ta 2 månader sen har 4 fall av indiska blivit 50.000 och vad ska man då med ett sketet vaccin till? förklaring!!!!

Vaccinerna ger ju bra skydd även mot mutationerna.

Det finns ju inget som tyder på att vaccinet är verkningslöst mot den Indiska dubbelmutationen.
Citera
2021-04-28, 13:28
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Någon som har pålitliga uppgifter hur de vanliga vaccinen här klarar den Indiska dubbelmutationen?

Alltså vaccin från, AZ, Pfizer och Moderna.
Den informationen när det gäller Astra Zeneca borde gå att hitta just i Indien eftersom de själva tillverkar och använder AZ:s vaccin. Det är säker 140 000 000 indier eller något ditåt vaccinerade.
Citera
2021-04-28, 13:45
Medlem
Citat:

Vaccinerna ser ut att fungera på alla mutationer som hittills uppstått eller har du annan information?
Citera
2021-04-28, 13:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Jag är fortfarande i livet 10 minuter efter vaccination.

Här sitter även andra levande människor och väntar ut sina 15 minuter. Ingen har zombiebeteende eller annat konstigt uppförande.

Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Hittills har jag fått en av biverkningarna av Pfizer BioNTechs vaccin, sömnlöshet.
Ganska tröttsamt att inte kunna somna faktiskt, helt klart ökad zombierisk!
Det blev inte så mycket zombie av vaccinet heller, vara bara första natten som jag inte sov.

Sedan natten mot den 22 april har jag inte haft några biverkningar alls, men det kommer nog.
Citera
2021-04-28, 13:46
Medlem
eternussermos avatar
Citat:

Vaccinen som finns skyddar ju mot de mutationerna du nämner. Snarare du som ska fundera över varför du inte vill skydda dina närmaste, och dig själv (kanske spelar mindre roll)
Citera
2021-04-28, 13:48
Medlem
https://www.svd.se/karolinska-lamnar-stabslage-evbw KS lämnar stabsläge. Får seriösa deja vu känslor från förra våren. Fast nu möjligen lite tidigare.
Citera
2021-04-28, 13:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlkula12
https://www.svd.se/karolinska-lamnar-stabslage-evbw KS lämnar stabsläge. Får seriösa deja vu känslor från förra våren. Fast nu möjligen lite tidigare.

Ja det borde ju logiskt sett bli ungefär som förra våren. Nu har ju dessutom en miljon varit smittade och två miljoner är vaccinerade. Om vaccinerna håller mot alla varianter så ser det väl ganska ljust ut framöver.
Citera
2021-04-28, 13:59
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virvelbagg
Jag kan diskutera med dig, men det är knappt att jag vill Svara dig, jag får känslan att du bara vill bråka.

Det gör jag ju inte och har aldrig skrivit så heller.
Jag skrev att 2 miljoner personer bor i våran mer glesbefolkade del av Sverige.

Om igen jag har aldrig hävdat det du skriver.

Edit, Jag får ju hoppas att du bara missförstod mig. Men Jag och aw har tidigare haft diskussioner om befolkningstäthet. aw delar upp Sverige i två halvor en tätbefolkad och en icke tätbefolkad. Jag skrev så för att jag tänkte att han förstår vad jag menade när jag skrev om ena halvan, ena delen. Jag förtydligade det ju också och skrev om Norrland och halva Svealand. Den mer glest befolkade delen av Sverige.
Fast då är man ju tillbaka på att dividera befolkning med yta vilket inte är särskilt meningsfullt. Frågan är om just norrlandskusten ska betraktas som glesbefolkad med tanke på de städer och kommunikationer som finns där. Det skiljer även rätt mycket i klimat mellan kustremsan och inlandet, flera odlingszoner t ex.
Citera
2021-04-28, 14:01
Medlem
Otroligs avatar
Nya avlidna: 32
Nya fall: 7 274

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste onsdagssiffror nya avlidna: 39, 62, 44, 35, 41, 58, 46, 85, 79, 83.
Senaste onsdagssiffror nya fall: 7 530, 8 882, 6 823, 8 458, 7 665, 6 786, 5 923, 6 196, 5 381, 4 247.
Citera
2021-04-28, 14:01
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Det kan man fråga sig.

En fråga jag ställer mig är: var var alla mutationer 2020? Hur var det möjligt att vi gick igenom hela förra året totalt ovaccinerade och ändå inte såg röken av några mutationer? Vi hade bara "covid-19". Sedan fr om andra halvan av december har "mutationer" exploderat.

Men det är väl bara ännu en slump såklart.
Citera
2021-04-28, 14:04
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Nya avlidna: 32
Nya fall: 7 274

Fördelning av nya siffror: https://covidstatistik.se

Senaste onsdagssiffror nya avlidna: 39, 62, 44, 35, 41, 58, 46, 85, 79, 83.
Senaste onsdagssiffror nya fall: 7 530, 8 882, 6 823, 8 458, 7 665, 6 786, 5 923, 6 196, 5 381, 4 247.

Samkör de fortfarande dödsregistrering på onsdagar? I såfall går det åt rätt håll.. sakta men säkert.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in