2021-04-14, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Då vore det på sin plats att delge en länk.

Tänkte jag inte alls på, tack.

https://www.facebook.com/100000213911003/posts/4742299079120509/?d=n
Citera
2021-04-14, 21:39
Medlem
Förstå nu hur måna militärer de finns i Sverige som är som deniz??.. å minst hälften här inne tror han blivit mördad ”sprängd” å så! då borde alla som är/var som Deniz i militären bli dödade tyvärr.. R.I.P Deniz. El rip Sverige??
Citera
2021-04-14, 22:32
Medlem
Herakleioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mashedpotatoe
Eventuella dagböcker, datorer, telefoner kommer anhöriga att ärva. Polisen har ingen rätt/skyldighet att värna om avlidens personens privatliv gentemot de närmaste anhöriga, eller är jag helt fel ute där?

Du har helt rätt.
Citera
2021-04-15, 22:19
Medlem
Fyndplatsen och DA kvarlevor visar sprängning (enligt mamma SAs inlägg på Facebook samt medlemmar från FB som besökt platsen). DAs kropp hittades ca 3-4 månader efter hans förvinnande. Det är rimligt att anta att fastställande av dödsorsaken har nog försvårats p.g.a. sprängning av kroppen och förmultningsprocessen. Hur säker kan egentligen en forensisk slutsats bli i DAs fall?

Allmänt när det gäller upphittade kvarlevor av sprängning, hur kan man förstå på ett säkert sätt skillnaderna mellan: 1. Personen har sprängt sig till döds medvetet, 2. Kroppen är sprängd genom olycka av personen själv, 3. Kroppen är sprängd genom olycka, 4. Personen dödas genom sprängning av kroppen, 5. Personen dör genom olycka eller mördas och kroppen sprängs därefter?

Spårningen av det sprängmedel som har använts, vilka ledtrådar kan det ge till händelsen och bakgrundshistorien?
Citera
2021-04-16, 21:16
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
]Mamman har skrivit på fb (13 h sen) att han har skyddat Sverige men att Sverige tyvärr misslyckades med att skydda honom. Under samma bild i en kommentar skriver hon också att D.A. hittades i Stockholm, i bitar och med explosiva/sprängämnen.
Ny på Flash så jag kan inte tagga/bifoga screenshot på det.

https://www.facebook.com/100000213911003/posts/4742299079120509/?d=n

Enligt google translate så svarar mamman:

-Vila i frid, gick han bort från korona?
-NEJ, upphittad i Stockholms nationalpark krossad med explosiva ämnen.
-Jag är så ledsen, gjorde terrorister verkligen det? Må Gud ge tålamod till sin mor.
-(tredje person) Hennes mamma gav mig redan en pvp. Vi letade efter havet mycket överallt, men hemligheten är uråldrig! Det är inte klart vad det är!

mina egna tankar nedan:
Jag slog in Ardas födelsedatum i Stellarium, stjärnhimmeln, och vid hans födsel stod månen i Vågen, "tolfte huset".

Tolfte huset är ju ens "undermedvetna". Folk med månen i tolfte huset tror jag går mycket på "automat", dvs man följer en intränad rutin, lite mindre närvarande när man är mitt i något.

Det har inget med hans självmord och göra, men jag spekulerar om hans liv.
Senast redigerad av RickRozay 2021-04-16 kl. 21:38.
Citera
2021-04-16, 22:44
Medlem
Nåt e verkligen konstigt här att kasta bort så mkt som man kämpat för ....

Att de inte finns minsta möjliga antydan till psykisk ohälsa o sånt e skumt

Hur ofta händer sådant liksom...
Folk som tar livet av sig brukar ofta lämna en massa spår på psykisk ohälsa på ett eller annat sätt

Ja menar de som att vinna på lotto o sedan ge bort pengarna liksom

De luktar ruttet garanterat
Citera
2021-04-17, 07:26
Medlem
Inte DA man hittat. Ett par likadan skor och tygrester samt sprängda och halvruttna/tuggade däggdjursrester är sant. Allt är en show. Familjen spelar med.
Citera
2021-04-17, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DobermannSpitfire
Inte DA man hittat. Ett par likadan skor och tygrester samt sprängda och halvruttna/tuggade däggdjursrester är sant. Allt är en show. Familjen spelar med.

Du menar att även polisen ljuger?

Och varför isåfall?
Citera
2021-04-18, 22:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonken63
Detta kanske står längre bak i tråden... men kan någon förklara hur D gick bort?

Fick inget svar sist så jag försöker igen fast med annan formulering...

Vet någon hur självmordet gick till (eller blir detta klarlagt när polisutredningen offentliggörs)?
Citera
2021-04-18, 23:14
Medlem
Kexet65s avatar
Citat:

Vet någon hur självmordet gick till (eller blir detta klarlagt när polisutredningen offentliggörs)?

Vid självmord kommer ingenting ut i offentligheten så det kommer inte bli några offentliga uppgifter överhuvudtaget framöver.
Citera
2021-04-18, 23:55
Medlem
Citat:

Allt tyder på sprängning.
Citera
2021-04-19, 00:48
Medlem
Scamps avatar
Citat:

Det pratas om att han har sprängt sig själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in