2021-04-27, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinlo89
Ett väldigt tråkigt avsnitt.

Trött på att det ska levereras mat till höger och vänster... känns som deltagarna fått mer mat än under någon annan säsong. Man ser ju knappt någon viktskillnad från när de klev i land under första avsnittet. Möjligt att Andreas blivit mer gråhårig, men det är väl det.

Olivia framstår som otroligt bortskämd. Tycker precis allting som kräver lite ansträngning är för jobbigt... otroligt känslosam och labil.

Vill ha ut Ludde. Han spelar visserligen smart och verkar ha tänkt flera steg i förväg, men tyvärr, gillar inte honom alls. Hoppas Dennis, Alex eller Joanna vinner. Kommer spy om någon ur original-femman vinner - hade varit så ovärdigt. De har verkligen gett mobbnings-tv ett ansikte.

Undrar förresten om Elias ångrade "bärplockningen" med Sophia efter att dennes bakgrund blivit känd i efterhand...

Såg säsongen från 1998 förra veckan. De fick också en massa mat. Bl.a. vann ena laget fyra hönor och en get i olika tävlingar. De hamnade iofs slakta hönorna själva så det blev lite mer utmaning med det. Geten bytte de bort mot annan mat när två av deltagarna fick åka in till stan och handla kläder (som de hade blivit bestulna på). De hade också en brakmiddag när de firade midsommar på ön. Så nog har det förekommit en hel del mat tidigare också, det är inget nytt.
2021-04-27, 20:59
Medlem
Marsovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
De äter gröt (fått havregryn/korn) och svamp och blåbär och vinner ibland en kastrull med potatis och ibland får de i pris mjöl, olja etc.

Kollar du ens avsnitten???

Jo, jag gör ju faktiskt det. Överraskad själv att jag inte förstått var dom får mat ifrån/vad dom äter. Klippningen har visserligen inte lagt fokus på att visa hur produktionen ger dom säd vardag.

Blåbär och svamp klarar man sig inte länge på, svält rätt snabbt. Sannolikt fick/får de säd så de klarar sig rätt bra.
2021-04-27, 21:00
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Nej du -jag tror mer att Peter's (peterzeipen) inlägg är mer trovärdigt. Mat is da shit vettu ...
Visst men det ena behöver på intet vis utesluta det andra - vettu väl
2021-04-27, 21:01
Medlem
OlleVieros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Någon som vet vad Elias Akyol och Wilma Wernersson gjorde ute i skogen på natten?

Man blir lite nyfiken efter Alex citat;
”Dom kom tillbaka och var lite svettiga och fnittriga, så jag vet inte riktigt vad dom hittat på i skogen?”

Det var ju katoyen som var borta med babben. Inte den där Wilma. Kollade igen och jag tyckte babben var berusad när han kom tillbaka.
2021-04-27, 21:07
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falconeye
Någon som vet vad Elias Akyol och Wilma Wernersson gjorde ute i skogen på natten?

Man blir lite nyfiken efter Alex citat;
”Dom kom tillbaka och var lite svettiga och fnittriga, så jag vet inte riktigt vad dom hittat på i skogen?”

2021-04-27, 21:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heebu
Såg säsongen från 1998 förra veckan. De fick också en massa mat. Bl.a. vann ena laget fyra hönor och en get i olika tävlingar. De hamnade iofs slakta hönorna själva så det blev lite mer utmaning med det. Geten bytte de bort mot annan mat när två av deltagarna fick åka in till stan och handla kläder (som de hade blivit bestulna på). De hade också en brakmiddag när de firade midsommar på ön. Så nog har det förekommit en hel del mat tidigare också, det är inget nytt.

Vann är nyckelordet där. De fick inte maten gratis. De fick kämpa sig till den i en tävling. Då är det en annan sak. Likadant om de får en festmåltid vid speciellt utvalda tillfällen, som sammanslagning etc. Men som det är nu bjuds deltagarna på mat dagligen.
2021-04-27, 21:14
Medlem
Vilken dialekt talar Joanna?
2021-04-27, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oraneandblue
Vilken dialekt talar Joanna?
Norrländska.
2021-04-27, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Vann är nyckelordet där. De fick inte maten gratis. De fick kämpa sig till den i en tävling. Då är det en annan sak. Likadant om de får en festmåltid vid speciellt utvalda tillfällen, som sammanslagning etc. Men som det är nu bjuds deltagarna på mat dagligen.

Jag kan till viss del hålla med dig, samtidigt som jag antar att produktionen insett att det inte går att överleva på endast bär och svamp. Potatis tycker jag är ett bra alternativ till ris, känns liksom lite mer "lokalt" på det sättet. Det hade ändå varit roligt att se att de fått något levande djur, tex höna, som de fått slakta själv. Jag antar att någon myndighet eller någon annan mupp inte godkännt detta då det kan tolkas som djurplågeri eller nåt.
2021-04-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Norrländska.
Va, näe. Skorrande r, är det norrland??
2021-04-27, 21:32
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Norrländska.

Eh va?
Hon pratar skånska.
2021-04-27, 21:37
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Visst men det ena behöver på intet vis utesluta det andra - vettu väl

Det vet jag - men sexfixeringen verkar vara det mest intressanta och delikata i tråden = så trist. Är folk så svultna på det???

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in