Citat:
Ursprungligen postat av
Boobbo
Rätta mig gärna om jag har fel, mitt minne är inte det bästa. Men har hon inte sagt att hon inte får göra en utredning för dom misstänker inte ADHD?
Däremot har hon ju frågat alla i huset om dom tror att hon har ADHD (vilket dom flesta tror).
Jag har märkt att det är "inne" idag att ha en diagnos. Som att du inte är tillräckligt speciell om du inte har en diagnos. Vilket jag tycker dels är helt sjukt och dels en käftsmäll mot alla som faktiskt lever med en diagnos.
Håller med. Diagnoser finns i min närhet, det är därför jag reagerar när nån slänger sig med ”autism” hit och dit.
Trodde Juddan sagt att hon har ADHD och hon visar många drag som skulle stämma överens med det. Hennes önskan om förutsägbarhet, hennes gränslöshet, bristande impulskontroll, att hon inte uppfattar nyanser i interaktion utan hon kör på som en ångvält, hon är konstant speedad och högljudd... hon är troligen dyslektiker (hon säker att hon inte kan läsa så bra utan hellre vill få uppläst) och hon är dessutom oerhört kreativ och rolig/rörlig i sitt intellekt. Tja... jag skulle absolut inte tycka det var underligt med en ADHD-diagnos...