2021-04-27, 20:13
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Det är ingen som påstått det heller.
Jag skulle kalla dem skorna för gympaskor, men ville förtydliga att det är vad som kan kallas hikingskor. Det var fleecen som försvararna menar att hon tog på sig som för att vara ute en längre stund.
Fleecen som hon använt inne och ute, en favvomysfleece. Och att skorna var rejäla.
Borde hon då inte haft strumpor på fötterna?

Det jag ville skulle komma fram är att försvararna fäktar hej vilt.
Aldrig att Lena skulle lämna på det sättet, barfota i kort kjol så sent.
Försvararna försökte dessutom få det till att det inte var så mörkt, det var också lite upplyst..
Herr Ollonhufvud är dum i huvudet.

Jag tänkte på Firesnake's förvirring över varför Lena skulle släppa allt. Min mening är att hon kunde göra det för SD's skull och skorna indikerar också på att hon gick ut frivilligt till honom. Inte fleecen, den förstår jag att man kan ha inomhus också. Det är väl bara om man tänker sig en alternativ GM som det blir förbryllande att Lena skulle släppa allt och gå ut. Ingen annan än SD hade väl den effekten på henne?
Citera
2021-04-27, 20:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jag tror inte heller att hon tvingades ut.
Och ja, det andra du skriver stämmer ju också. Däremot skulle det kunna ha gått till så att han tagit hennes mobil och gått iväg med den för att snoka igenom hennes konversationer och hon fick bråttom efter. Iom den öppna dörren. Att hon inte planerat att gå längre än ut på gatan. Fast det är ju bara spekulationer...

Då undrar man vad han sökte i hennes ficka efter mordet?
Citera
2021-04-27, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Då undrar man vad han sökte i hennes ficka efter mordet?

Mm... Kan ju också varit så att det var något med den nya cachen som fick LW att skyndsamt bege sig till planket... Fast det är väl inte klarlagt att någon varit och grävt i hennes ficka efter mordet eller?
Citera
2021-04-27, 20:52
Medlem
Ballcancers avatar
Hela rättegången fanns på youtube innan att lyssna på men inte längre. Är det någon som vet var man kan lyssna på det?
Citera
2021-04-27, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Nej, Stefan hade inte meddelat henne att han skulle komma, han ville inte det skulle synas på loggar.
Så stod han plötsligt där och knackade på fönstret, såg henne i köket.
Klart hon släppte paketet för stunden.
Resten vet vi.

Ja det känns troligast va. Kanske log och tecknade att hon skulle komma ut. Fast det är ju det där med den öppna dörren...
Citera
2021-04-27, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Många bipolära vill inte ta sin medicin när de är på väg uppåt mot mani. Tycker det är ett eftersträvansvärt tillstånd. De mår ju toppen! Tyvärr blir raset ofta desto större sen.

Fast HD var väl rimligen nere när hon var på akutpsyk. Om det inte var teater för att få benso eller nåt ("sjukintyg" som Smokey påstod)
Citera
2021-04-27, 21:02
Medlem
Citat:
Ja det känns troligast va. Kanske log och tecknade att hon skulle komma ut. Fast det är ju det där med den öppna dörren...
Den öppna dörren var nog helt enkelt för att inte riskera att den lät vid stängning.
A vaknade till under natten, men somnade om. Antar att "någon" var inne och sökte av då
Citera
2021-04-27, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ballcancer
Hela rättegången fanns på youtube innan att lyssna på men inte längre. Är det någon som vet var man kan lyssna på det?

Finns i länkarna i trådstarten
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2021-04-27, 21:11
Medlem
Citat:
Det är ingen som påstått det heller.
Jag skulle kalla dem skorna för gympaskor, men ville förtydliga att det är vad som kan kallas hikingskor. Det var fleecen som försvararna menar att hon tog på sig som för att vara ute en längre stund.
Fleecen som hon använt inne och ute, en favvomysfleece. Och att skorna var rejäla.
Borde hon då inte haft strumpor på fötterna?

Det jag ville skulle komma fram är att försvararna fäktar hej vilt.
Aldrig att Lena skulle lämna på det sättet, barfota i kort kjol så sent.
Försvararna försökte dessutom få det till att det inte var så mörkt, det var också lite upplyst..
Herr Ollonhufvud är dum i huvudet.

Ja precis. Fäktar hej vilt.
Frågan är:

- om hon lockades iväg mot planket av "någon",

- om hon följde efter "någon" mot planket för att denne tex.
gick iväg när hon ville prata/ inte ville komma in hos henne
eller för att denne tagit hennes mobil eller hotade att paja hennes ev. nyss utplacerade och ännu ej registrerade cache (eller påstod att "nån (h)anna/n" var vid planket i full färd att paja hennes cache). Delar till den nya cachen har ju inte hittats trots att hon borde ha börjat jobba på den.

-eller om denne "någon" blev högljudd utanför LWs hus och LW gick iväg en bit för att de höga rösterna inte skulle riskera att väcka sonen.

- det kan ju också varit så att det kändes hotfullt och att LW instinktivt ville gå bort från huset eftersom hon inte ville ha in personen i huset där hennes barn sov. Personen kanske stod mellan dörren och LW. Kanske för att personen tidigare hotat att skada hennes son och hon märkte att han var ur balans denna kväll.
Citera
2021-04-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ja precis. Fäktar hej vilt.
Frågan är:

- om hon lockades iväg mot planket av "någon",

- om hon följde efter "någon" mot planket för att denne tex.
gick iväg när hon ville prata/ inte ville komma in hos henne
eller för att denne tagit hennes mobil eller hotade att paja hennes ev. nyss utplacerade och ännu ej registrerade cache (eller påstod att "nån (h)anna/n" var vid planket i full färd att paja hennes cache). Delar till den nya cachen har ju inte hittats trots att hon borde ha börjat jobba på den.

-eller om denne "någon" blev högljudd utanför LWs hus och LW gick iväg en bit för att de höga rösterna inte skulle riskera att väcka sonen.

- det kan ju också varit så att det kändes hotfullt och att LW instinktivt ville gå bort från huset eftersom hon inte ville ha in personen i huset där hennes barn sov. Personen kanske stod mellan dörren och LW. Kanske för att personen tidigare hotat att skada hennes son och hon märkte att han var ur balans denna kväll.
OM han inte fälls för detta och drar med de som ska bära hundhuvudet, blir det väl till att flytta till Hjärsta och patrullera kvarteret med ficklampa osv
Citera
2021-04-27, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Problemet är att vi inte vet hur mycket det rör sig om.
Skulle det vara så lite som du skriver så är det bara att glömma men ingen verkar ha en aning om beloppet.

Kanske det... Själv är jag av åsikten att stöld är stöld. Snatteri är också stöld. Oberoende av sak eller värde. Det är beteendet och tankarna kring vad man tar sig rätt att göra eller ej, som är det viktiga.
Sånt borde vuxna geocachare eller tjänstemän också begripa. Så i mina ögon är "bara" några 10tusen från kommunen allvarligt nog och självberättigar i värsta fall att sånt är ok.
Citera
2021-04-27, 21:18
Medlem
Citat:
Den öppna dörren var nog helt enkelt för att inte riskera att den lät vid stängning.
A vaknade till under natten, men somnade om. Antar att "någon" var inne och sökte av då

"Har du sett LW? Jag såg att dörren var öppen så jag tittade in för att se om allt var okej, man hon tycks inte vara hemma... Är hon uppe på övervåningen?"

Man får chills när man tänker på att denne "någon" säkert hade tänkt ut en ursäkt om pojken skulle vakna och komma ner. I bästa fall. I värsta fall hade "någon" inte velat ha ett vittne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in